Feyenoord-directeur nam via LinkedIn het initiatief: 'Inhaalslag aan het maken'

Feyenoord-directeur nam via LinkedIn het initiatief: 'Inhaalslag aan het maken'

4 april - 13:32 Laatste update: 13:52
42

Commercieel directeur Ruud van der Knaap ziet dat Feyenoord in rap tempo de achterstand op Ajax en PSV aan het inlopen is. Hij toont zich zeer gelukkig met MediaMarkt als nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdamse club. 

Naar verluidt betaalt MediaMarkt in de komende drie jaar liefst twintig miljoen euro. "Ik ga niet zeggen hoe hoog het bedrag is dat met deze overeenkomst is gemoeid, maar wat ik wel kan zeggen is dat dit een van de beste sponsorcontracten is die we als club ooit hebben kunnen sluiten", zegt Van der Knaap op een persmoment, geciteerd door onder meer het Algemeen Dagblad.

Wedden

Meer odds

De commercieel directeur constateert dat Feyenoord meer waard is geworden door de sportieve opmars van de laatste jaren. "We spelen volgend jaar waarschijnlijk sowieso acht Champions League-wedstrijden, maar zijn ook enorm gegroeid met het bereik via onze mediakanalen. We zijn in vijf jaar tijd van 1 miljoen naar 5 miljoen volgers gegaan op social media. We zitten nu in een proces waarin we de contracten met onze partners mee kunnen tillen naar dat niveau."

Van der Knaap onthult dat Mohammed Hamdi, sinds oktober International Business Development Director bij Feyenoord, via LinkedIn het eerste contact legde met MediaMarkt. "Er was best wel veel interesse in een samenwerking met Feyenoord, maar bij dit soort deals gaat het ook gewoon om hoge bedragen. Dan heb je ook wel lef en durf nodig als bedrijf, omdat je reclamevoering op de schop moet. We zijn nu op alle vlakken een inhaalslag aan het maken ten opzichte van Ajax en PSV."