Sneijder en Van der Vaart verlichten Johannesburg
De berichten worden door Nike verwerkt in een bewegende animatie van de topspeler, waarbij voetballiefhebbers kunnen kiezen uit vijftig sterren, onder wie naast de twee Nederlanders, ook Wayne Rooney, Luis Fabiano, Cesc Fabregas, Didier Drogba, Carlos Tevez en Fernando Torres.
Het indrukwekkende scherm van Nike is vanaf maandag te vinden in hartje Johannesburg op de muren van The Life Centre. Op de imposante wolkenkrabber worden de interactieve animaties geflankeerd door negentig meter hoge foto's van steraanvallers Cristiano Ronaldo en Robinho.
Ruim vijftig sterren
Via platformen als Nikefootball.com, Twitter, Facebook en het Zuid-Afrikaanse Mxit kunnen fans wereldwijd persoonlijk hun helden aanmoedigen via een inspirerende headline van maximaal 57 karakters. Deze wordt vervolgens door Nike verwerkt in een levensgrote bewegende animatie van het voetbalicoon in kwestie.
Iedere avond worden zo'n honderd headlines gekozen en geprojecteerd hoog boven Johannesburg, waarbij de inzender een berichtje ontvangt met de ontworpen weergave. Voor het LED-scherm zijn bewegende beelden beschikbaar van ruim vijftig topvoetballers, waaronder Oranje-internationals Sneijder en Van der Vaart, maar ook sterren als Rooney, Fabregas en Drogba.
Soweto Football Training Center
Met het torenhoge scherm drukt Nike nog sterker zijn stempel op het toernooi in Zuid-Afrika en versterkt het zijn positie als 's werelds meest toonaangevende voetbalmerk.
Eerder presenteerde het al de van gerecyclede PET-flessen gemaakte landentenues voor onder meer het Nederlands elftal, de vederlichte Elite Series voetbalschoenen en de nu al legendarische korte film Write the Future, die online inmiddels ruim 32 miljoen keer werd bekeken.
Bovendien opende Nike vorige week in Soweto het 'state of the art' Football Training Center, waar jaarlijks 20.000 jonge voetballers uit nabijgelegen townships intensieve begeleiding krijgen op het gebied van voetbal, scholing en voorlichting in de bestrijding van HIV/AIDS.