Reizigersbedrijf uit Den Bosch twee jaar op shirts FC Twente

FC Twente strikt XXImo als nieuwe hoofdsponsor

28 maart 2013 om 15:12

De partijen hebben een verbintenis voor de komende twee seizoenen, met mogelijkheid tot uitbreiding. Niet alleen de A-selectie van FC Twente gaat met de naam van het Brabantse bedrijf op de shirts lopen, het vrouwenelftal en de jeugd van de club gaan dat ook doen.

De club wil met XXImo haar naamsbekendheid in binnen- en buitenland vergroten. "Vanaf het eerste contact viel ons de slagvaardigheid en terzakekundigheid van het management op", zegt voorzitter Joop Munsterman over de nieuwe hoofdsponsor. "Men wist wat men wilde en waar men over sprak. XXImo heeft goed gekeken naar de marketingkracht van FC Twente."

"Het is dan ook niet vreemd dat het partnership binnen veertien dagen was afgerond temeer daar innovatie en voortvarendheid sleutelwoorden bij beide partijen zijn. Het is mooi voor FC Twente een hoofdsponsor te hebben aangetrokken die een grote toegevoegde waarde heeft voor onze business community. Kortom: we zijn bijzonder ingenomen met XXImo, deel uitmakend van de Tendris Groep, als nieuwe hoofdsponsor voor de komende twee seizoenen", besluit Munsterman op de clubsite.

XXImo volgt Arke op, dat sinds 2005 op het shirt van de Tukkers te zien was. Hoeveel het Brabantse bedrijf jaarlijks aan de club betaalt, is niet bekendgemaakt. In de oude overeenkomst maakte Arke 1,8 miljoen over op jaarbasis. Voetbal International meldt dat de nieuwe deal 'de grootste in de clubgeschiedenis' is.