QPR slaat in slotseconden toe en is terug in Premier League

    QPR slaat in slotseconden toe en is terug in Premier League

    Gepubliceerd: zaterdag 24 mei 2014 om 17:50za 24-05-2014 om 17:50

    Queens Park Rangers is terug in de Premier League. De ploeg van trainer Harry Redknapp was in het beslissingsduel met Derby County lange tijd de onderliggende ploeg, maar sloeg in de slotfase keihard toe (0-1).

    QPR speelde het laatste half uur met tien man, nadat Gary O'Neil met een rode kaart van het veld moest. Derby County, dat onder leiding staat van oud-FC Twente-coach Steve McClaren, kreeg vervolgens enkele grote kansen op de openingstreffer, maar het was QPR dat in de laatste minuut van de wedstrijd het verschil maakte.

    Bobby Zamora tekende uit de eerste de beste mogelijkheid voor QPR direct voor de winnende treffer, waarmee de ploeg een terugkeer naar de Premier League realiseerde. Na een jaar afwezigheid keert de ambitieuze club zodoende terug op het hoogste niveau. Bovendien was de treffer van Zamora goed voor honderd miljoen euro, want promoverende clubs krijgen in Engeland altijd een flink bedrag mee.

    Plaats een reactie

    zaterdag 24 mei 2014 om 18:00
    Misschien een beetje een domme vraag, maar waarom was de goal goed voor 100 miljoen euro?
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:10
    televisiegelden zijn in engeland onwaarschijnlijk hoog
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:06
    In Engeland krijgen promoverende clubs altijd een smak geld om het niveau van de Premier League hoog te houden
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3328
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:16
    Dat is indirect wel de waarheid ja, maar zoals haagseharry al aangaf komt het door de verdeling van de televisiegelden.
    Vind ik leuk
    pico323 +6675
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:08
    Begrotingvliegt omhoog, vrees dat de nederlandsemarkt verder word leeggeroofd. Jammer genoeg zijn de Nederlandse voetballers niet zo slim en gaan daar op de bank zitten of tribune.
    Vind ik leuk
    oke dan +4218
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:10
    Voor promotie naar de PL word je flink beloond + veel meer t.v inkomsten volgend seizoen. Maar wat nog mooier is in Engeland is dat ploegen die degraderen ook flink geld krijgen zodat ze niet meteen in financiele problemen komen.
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3328
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:17
    Je krijgt idd altijd geld voor je eindklassering. Zelfs als je bijv. 19de word krijg je nog een bedrag dat hoger ligt dan het prijzengeld in de eredivisie, wat compleet te verwaarlozen is. (indirecte inkomsten niet meegerekend)
    Vind ik leuk
    cityfan +163
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:20
    ik denk eerder dat het de eigenaar, tony fernandes, is die zwaar in de kern zal investeren.
    En die 100mil zijn gebaseerd op de premies van volgend seizoen volgens een commentator van skysports.
    Vind ik leuk
    oke dan +4218
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:29
    Heeft helemaal niks met de eigenaar van QPR te maken. Promotieregeling+meer t.v. geld+meer kaartverkoop+meer shirtverkoop
    Vind ik leuk
    Unknown +55
    zaterdag 24 mei 2014 om 18:55
    Die smak geld bij promotie is niks nieuws. Gebeurt al sinds jaren
    Vind ik leuk
    oke dan +4218
    zaterdag 24 mei 2014 om 19:02
    Ik denk niet dat ze nog op Barton zitten te wachten bij QPR, die flinke schorsing zijn ze daar nog lang niet vergeten na die domme actie. Remy is bijna transfervrij en Taarabt mag volgens mij ook wegblijven hoewel hij het aardig doet in Milan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 mei 2014 om 19:04
    Daarom speelde Barton vandaag gewoon in de basis in de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor QPR?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws