Groningen haalt bij Ajax opvolger voor naar Ajax vertrekkende Zivkovic

    Groningen haalt bij Ajax opvolger voor naar Ajax vertrekkende Zivkovic

    Danny Hoesen speelt vanaf komend seizoen voor FC Groningen. De spits komt over van Ajax, bevestigt de Amsterdamse club woensdag in een persbericht.  

    Hoesen had in de Arena nog een contract tot medio 2015, waardoor de noorderlingen een afkoopsom moeten betalen. Hoe hoog dat bedrag is, is niet bekendgemaakt. In de Euroborg is hij de opvolger van de naar Ajax vertrokken Richairo Zivkovic.

    Hoesen werd de tweede seizoenshelft van het afgelopen jaar aan het Griekse PAOK Saloniki verhuurd. Hij speelde tien wedstrijden in dienst van de Griekse club waarin hij één keer scoorde. Hoesen maakte op 3 oktober 2012 zijn debuut voor Ajax in de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid (1-4). Hij kreeg dat duel een uitgelezen kans op de 2-2.

    Vorig jaar kwam eveneens tegen een Spaanse topclub het hoogtepunt in zijn periode bij Ajax. In de Champions League maakte hij de 2-0 tegen FC Barcelona. Ajax won die wedstrijd uiteindelijk met 2-1. Hoesen speelde 44 officiële wedstrijden in het eerste van Ajax en scoorde dertien keer.

    Plaats een reactie

    AFCAlex +2032
    woensdag 28 mei 2014 om 16:14
    Jammer, had hem graag verhuurd zien worden. En zijn moyenne is zeker niet slecht (het kan slechter), bijna 1 op 3. Wens Danny al het geluk van de wereld, hopelijk heeft Ajax een terugkoop clausule bedongen mocht hij de sterren van de hemel gaan spelen :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 28 mei 2014 om 16:22
    Goed zo, Hoesen is niet goed genoeg voor Ajax gebleken en ook in het buitenland heeft hij het niet laten zien, dus op deze manier heeft Groningen een prima spits in huis gehaald en Ajax heeft volgens mij nauwelijks verlies gemaakt op hem, hij was volgens mij net als Sana een goedkope aanwinst die helaas allebei hun kansen niet gepakt hebben!
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    woensdag 28 mei 2014 om 16:48
    Ohh en Sigthorsson en Bojantje waren wel goed genoeg gebleken pff.. vind het belachelijk jammer
    Nooit een kans gehad terwijl toch echt duidelijk was dat Ajax beter voetbalde met hem in de team.. hier gaat Ajax nog veel spijt van hebben
    Vind ik leuk
    woensdag 28 mei 2014 om 21:51
    Lezen is moeilijk he? Want ik weet niet waar jij leest dat ik vind dat Sigthorsson en Bojan het wel goed hebben gedaan!
    Vind ik leuk
    Niekp +11
    woensdag 28 mei 2014 om 17:39
    Eindelijk mag Hoesen zich eens echt bewijzen; waarschijnlijk wordt hij nu structureel opgesteld bij FC Groningen. Ik denk dat hij iedereen nog wel eens positief zal kunnen verrassen komend seizoen! Goede aankoop van Groningen.
    Vind ik leuk
    Harald +356
    woensdag 28 mei 2014 om 18:56
    Leuk! Ben blij dat Hoesen in Nederland blijft, zodat we nog eens wat van hem gaan zien. Bij Groningen zou toch zijn kansen moeten krijgen. Ik had bij Ajax het idee dat hij te weinig is gebruikt, nu zullen we het zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 mei 2014 om 19:09
    Ik geloof dat er een paar slapen bij ajax haha
    Goede speler die ze beter konden verhuren maar ja wie ben ik???
    Kan nog wel eens de topscoorder gaan worden volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    050-fan +13
    woensdag 28 mei 2014 om 19:43
    Leuk bericht op deze manier, noem deze site in vervolg maar Ajaxprimeur.nl.
    Staat alleen maar ajax ajax ajax ajax ajax ajax ajax ajax.

    De aanvoerder van fc groningen verlengd zijn contract en daarvoor wordt in het rubriekje 'in het kort' twee zinnetjes over geschreven. Wat een strontsite!

    Later
    Vind ik leuk
    Bergkamp +501
    donderdag 29 mei 2014 om 01:03
    Verstandige aankoop van FC Groningen. Net te licht voor Ajax, maar absoluut een leuke speler voor Groningen. Hoop dat hij zich daar tot zijn volledige potentie kan doorontwikkelen!
    Vind ik leuk
    glenn +1022
    donderdag 29 mei 2014 om 19:23
    goede aankoop groningen....zeer beweeglijke spelen..één van mijn favoriete OPkomende spelers bij Ajax maar nooit een deftige kans gehad....maar een groot talent...het ga je goed Danny,je verdient het dubbel en dik
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws