Kogel door de kerk: De Jong voor 5,5 miljoen euro naar PSV

    Kogel door de kerk: De Jong voor 5,5 miljoen euro naar PSV

    zaterdag 12 juli 2014 om 13:12

    Luuk de Jong vervolgt zijn loopbaan definitief bij PSV. De spits komt over van Borussia Mönchengladbach en tekent een contract voor vijf seizoenen bij de Eindhovense topclub.

    PSV, dat naar verluidt 5,5 miljoen neertelt voor De Jong, maakt de transfer wereldkundig via de clubwebsite. De aanvaller onderging zaterdag de medische keuring en zette vervolgens zijn handtekening onder een vijfjarige verbintenis. Daarmee is De Jong terug in de Eredivisie, waar hij eerder uitkwam voor FC Twente. "Ik wil weer op het veld mijn kwaliteiten laten zien. De gesprekken met PSV waren heel positief en ik kijk er naar uit om hier te spelen."

    De 23-jarige De Jong speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Newcastle United, nadat hij er bij Borussia Mönchengladbach niet in slaagde om de hoge verwachtingen waar te maken. Ook het avontuur in Newcastle werd geen daverend succes, want in acht competitiewedstrijden wist de aanvaller niet te scoren.

    In zijn periode bij Twente had De Jong zijn klasse voor het doel echter wel bewezen. In 65 competitiewedstrijden voor de Tukkers wist de aanvaller 37 doelpunten te maken. In 2010 veroverde hij met Twente de landstitel en even later kwamen daar ook de KNVB Beker en Johan Cruijff Schaal bij.

    Plaats een reactie

    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 13:27
    Keurig eerste grote aankoop is binnen. Ben heel benieuwd welke toppers brands nog meer uit zijn hoge hoed tovert
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:03
    Heb je dan niets geleerd van het tijdperk Mertens/Strootman? Namen kopen is geen enkele garantie op succes. Waarom worden fans zo snel verblind met namen en zien ze niet het gebrek aan beleid achter de aankopen?
    Als PSV namen moet halen dan zijn het toch echt verdedigers!
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:12
    Jawel dat waren prima aankopen, aangezien ze allen voor meer dan het dubbele zijn vertrokken. Bovendien PSV is nog niet uitgewinkeld, Brands haalt nog wel verdedigers let maar op!
    Vind ik leuk
    Sander89 +146
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:21
    Het gaat er niet om of het geweldige aankopen waren, want ja zowel Strootman als Mertens waren belangrijk voor PSV en hebben geld binnen gebracht voor PSV. Het gaat alleen om de balans in een elftal, de Jong voor 5,5 ze willen Defour halen kost ongeveer 6 a 7 milj. Vervolgens blijft er weinig geld over en krijgen we weer afdankertjes in de verdediging, terwijl daar toch echt de prioriteit ligt aangezien we nog maar 2 Hendrix en Bruma (met Koch evt 3) centrale verdedigers hebben waarvan er 1 steeds vaker richting het middenveld verkast. Als PSV zijnde moet je niet gaan voor de prima aankopen je moet gaan voor aankopen die zorgen dat we eindelijk weer eens een titel binnenhalen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:29
    Hehe eindelijk iemand die het snapt. PSV is namen aan het halen in plaats van een gebalanceerd team samen te stellen!
    Vind ik leuk
    zondag 13 juli 2014 om 08:11
    Het is altijd gemakkelijker te zeggen wie ze niet hadden moeten halen dan te zeggen wie juist wel.
    Ik wacht op namen welke PSV zeker kampioen maken.
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:39
    Psv heeft vorig jaar voor 50 miljoen verkocht dat geld is nog lang niet op. Verdedigers komen er wel maar PSV moet geen genoeg en nemen met b garnituur zoals viergever, maar alleen echte toppers halen!
    Vind ik leuk
    Wve +824
    zaterdag 12 juli 2014 om 21:42
    Denk jij nu echt dat als er voor 50 miljoen word verkocht dat dat dan allemaal gebruikt word om nieuwe spelers te halen?

    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:21
    Dus je haalt spelers om ze voor meer te verkopen, niet om kampioen mee te worden? En als je de totalen van Brands bekijkt dan heeft hij bijna net zoveel uitgegeven als ontvangen.

    Ongelofelijk, je wordt 6 jaar geen kampioen en dan nog doe je alsof je TD goed bezig is en het allemaal draait om hoeveel geld je voor spelers vangt...

    Dat jaartje een succescoach in handen nemen heeft PSV niets gebracht!
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:48
    Natuurlijk zie ik dat ook liever, maar soms heb je nou eenmaal te maken met concurrentie. Ze hadden toen een prima team scoorden meer dan honderd goals dus mij hoor je niet klagen. Afgelopen jaar was een overgangsfase en dit kaar moet PSV weer serieus meestrijden voor het kampioenschap. Dat is de realiteit en daar moeten wij het mee doen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:58
    Jammer dat je niet ingaat op de opmerking dat zowel de Jong als Defour eigen talenten in de weg staan. Waarom nog een controleur als je al Schaars, Hilljemark, Ritzmaier en zelfs eventueel Hendrix hebt voor die positie? Waarom in godsnaam? Wanneer gaat de prioriteit nou eindelijk eens op een verdediger gelegd worden? Rekik is voorlopig nog niet gehuurd en daar op gokken lijkt me nogal onverstandig!
    Locadia met 13 doelpunten in zijn eerste seizoen (niet eens volledig alles gespeeld) is gewoon goed, waarom dan een speler halen die ervoor zorgt dat Locadia sowieso op de bank terecht komt? Heeft PSV de garantie dat Luuk de Jong minimaal 10 doelpunten meer gaat maken dit seizoen?

    Het slaat gewoon allemaal nergens op, maar je wil dit gewoon niet inzien. We spreken elkaar wel aan het einde van dit seizoen, dan zullen we zien of het allemaal topaankopen zijn...
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zaterdag 12 juli 2014 om 16:14
    Ritzmaier gaat niet als controleur speler, Hiljemark heeft afgelopen jaar niet als controleur gespeeld (na blessure schaars speelde daar voornamelijk Hendrikx).. Hiljemark en Ritzmaier zullen beiden knokken voor de positie naast Wijnaldum/ Maher...
    Defour en Schaars zullen de aangewezen controleurs zijn...

    Is allemaal niet zo moeilijk, als je maar niet achter elke boom een beer ziet... (of wilt zien natuurlijk)..
    Vind ik leuk
    1976-crew +27
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:36
    dus voor jou als supporter/fan is het belangrijker dat er geld verdiend wordt met transfers....
    Ik zie mijn club liever kampioen worden :)
    Vind ik leuk
    Sander89 +146
    zaterdag 12 juli 2014 om 13:32
    Ben ook benieuwd hoe Luuk het gaat doen. Blijf 5,5 milj veel geld vinden voor PSV om voor 1 speler uit te geven, zeker als je ziet wat ze allemaal nog willen halen. Hopelijk veel doelpunten erbij komend seizoen;)
    Vind ik leuk
    Kayzer +2755
    zaterdag 12 juli 2014 om 13:34
    Techniek en overzicht heeft hij maar is lamgzaam en geen echte winnaarsmentaliteit! Vandaar dat hij het niet gered heeft in het buitenland. Vind het geen goede aankoop voor zoveel geld! Helaas
    Vind ik leuk
    joppie +221
    zaterdag 12 juli 2014 om 13:41
    Onze competitie moet maar eens weer opgekrikt worden
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:00
    Ik blijf erbij, PSV had op zoek moeten gaan naar een jonge speler die de strijd met Locadia had moeten aangaan. Nu haal je een speler die sowieso je eerste spits wordt, je talentvolle spits uit eigen kweek wordt zodoende gepasseerd (Luuk komt toch voor minimaal 2 jaar) waardoor Locadia zelfs misschien wel via de achterdeur vertrekt.
    Totaal demotiverend voor Locadia, maar ook voor andere jeugdspelers die hopen door te breken, 13 doelpunten in je eerste jaar is kennelijk niet voldoende...
    Je kan het niet alleen met eigen jeugd, maar haal dan spelers voor posities die onderbezet zijn (VERDEDIGING).
    Vind ik leuk
    ArnhemFan +210
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:05
    Lijkt me een goede aankoop voor PSV. Heeft zich in de eredivisie al bewezen en kan mooi de concurrentie aan gaan met locadia. Denk dat hij er wel 12+ inschiet en 5 jaar vast is een goede zaak.
    Vind ik leuk
    noblesse +816
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:22
    Miskoop.
    Vind ik leuk
    chriske +106
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:31
    Snap deze aankoop wel, locadia brengt niet zoveel, maar prioriteit ligt nu wel in de verdediging want die is eredivisie onwaardig
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:03
    13 doelpunten in 31 wedstrijden is een mooi aantal voor je eerste seizoen, Huntelaar scoorde in 31 wedstrijden bij Heerenveen in zijn eerste Eredivisie seizoen 16 doelpunten.
    En gaat Luuk de Jong er dit seizoen dan sowieso 20-25 maken? Hij heeft in 6 seizoenen profvoetbal 47 doelpunten gemaakt. Bij Twente heeft hij 1 top seizoen gekend met 25 doelpunten, maar het jaar daarvoor scoorde hij er ook maar 12, minder dan Locadia in zijn eerste seizoen dus deed...
    Locadia is een prima spits voor PSV, maar Brands voelt de druk en is het beleid weer aan het omgooien, na de keuze te maken voor eigen jeugd is het na een moeilijk seizoen weer tijd om namen te scoren... Ik voorspel je, PSV wordt geen kampioen!
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zaterdag 12 juli 2014 om 18:13
    Vraagje:
    Wat was het Moyenne van Hoesen? Die werd alsnog niet goed genoeg bevonden...
    SIggi wordt keer op keer de grond in gepraat door de eigen aanhang en technische staf... Toch heeft SIggi hele mooie stats, zeker gezien het feit dat hij geen fatsoenlijke bal krijgt..
    Hebben jullie wel een Meleg rondlopen, super gedaan vorig jaar bij Jong Ajax... Maar ja, de pijlen worden liever op Milik en Zivkovic gericht nu...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 14:57
    Vraag me af hoe Cocu het nu gaat aanpakken met de Jong-Locadia. Ben benieuwd of ie het anders aanpakt als vorig jaar bij Matavz-Locadia.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:11
    De Jong speelt, Locadia verpietert op de bank met spaarzame invalbeurten tot hij uiteindelijk via de achterdeur PSV verlaat. De Jong blijft toch minimaal 2 seizoenen lijkt mij en ik denk niet dat na zijn eerste seizoen in de basis hij nu 2 seizoenen weer op de bank wil gaan zitten. En je aankoop van bijna 6 miljoen op de bank zetten is ook een desinvestering.
    Vind ik leuk
    Jon Rans +46
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:12
    Welkom Luuk!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:28
    Matavz weg, De Jong ervoor terug.
    Logische gang van zaken.
    En voor de Peppies die huilen over de ontwikkeling van Locadia.
    PSV had maar 1 Spits.
    Wat als die geblesseerd raakt?

    Kwaliteit heeft de Jong, daar is geen discussie over mogelijk.
    Of het eruit komt bij PSV is de vraag, maar dat is bij elke voetballer, bij elke club de vraag.
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:30
    Idd Rudolf laat die ajacied en maar lullen ze doen gewoon alsof ze er Niks van snappen, omdat ze jaloers zijn dat PSV weer een topper heeft gehaald!
    Vind ik leuk
    Joske +512
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:34
    Weer een topper, weer geen kampioen. Alvast bedankt voor de titel !!!!
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:35
    Haha keep dreaming
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 16:57
    Het stabiele beleid, de rust binnen de club en de kwaliteiten van Frank de Boer geven mening Ajacied een goed gevoel over een mogelijke 5e op rij, maar het gestumper bij PSV doet ook wel een beetje een duit in het zakje, ik maak me niet druk om de ontwikkelingen bij die club, wij Ajacieden dachten ook jaren dat namen je verder hielpen, ook al zat er geen logisch beleid achter die namen...
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zaterdag 12 juli 2014 om 15:56
    Allemaal voetballiefhebbers hier die de andere clubs alles gunnen zie ik. Kap nou eens met dat eeuwige gezeik op elkaars club. Respect etc weet je wel? Verder vind ik Luuk een prima aankoop. Nu nog een paar beesten van verdedigers erbij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 16:59
    Heeft niets te maken met willen zeiken op andermans club, dat is nou juist de hele misvatting. Ik hoop van harte dat iedere club in Nederland een goed team op de been kan brengen en zodoende het niveau in de Eredivisie omhoog gaat, maar ik heb gewoon geen enkel vertrouwen in de stappen die PSV neemt en dat vind ik juist jammer. Want ik heb niets liever dan dat PSV goed speelt in de Eredivisie en het Ajax dwingt het uiterste uit de selectie te halen en daarnaast hoop ik ook dat ze in Europa overwinteren en het goed gaan doen.

    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zaterdag 12 juli 2014 om 22:27
    Was niet voor jouw bedoelt voetbalschoen, dat lampies en provincieclubje gedoe allemaal. Heel flauw.
    Vind ik leuk
    Morris +22865
    zaterdag 12 juli 2014 om 17:11
    De Jong is natuurlijk een prima aankoop. In zijn Twente periode vond ik hem echt zeer goed. Echter staat hij nu al jaren stil. Een grote naam is het niet. Ga over de grens vragen wie Luuk de Jong is en iedereen roept: Siem?
    Hij komt uit een goed nest en is geen mannetje. Echter hoe gaat hij om met al die vervelende blagen die voor zichzelf spelen en druk bezig zijn met auto's, vrouwen, R&B muziek en plakplaatjes?

    Kanttekening:
    1) veel te veel geld. De afschrijving is groot
    2) wederom koopt Brands een speler op de naam en niet vanwege goede scouting. Waar blijven die onbekende grote talenten?????
    3) PSV stapt weer van zijn beleid af. Vorig seizoen hebben ze het goed gedaan, veel jeugd. opeens moet er routine bij?? alsof De Jong routine heeft? Brands moet gewoon veel geld uitgeven.

    Als PSV geen kampioen gaat worden dan hebben ze wederom veel geld voor niks uitgegeven. Brands speelt met vuur ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 juli 2014 om 18:23
    En koop er nog maar 10 !
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    zaterdag 12 juli 2014 om 19:11
    De Jong is een perfecte spits voor PSV en dus een goede aankoop. Hij heeft kwaliteiten die Locadia niet heeft, zoals meevoetballen en altijd aanspeelbaar zijn. Daarmee is hij veel geschikter voor het systeem van Cocu. Bovendien is hij simpelweg ook beter dan Locadia, die (nog) niet het niveau van PSV 1 heeft.

    @Eendracht Milik en Zivkovic zijn centrumspitsen, Muric en Kishna zijn buitenspelers. Net als El Ghazi en Acolatse. Kijk, la had je dan Menig genoemd dan had je nog een puntje. Overigens zijn 5 van deze 7 nog helemaal nieuw op dit niveau en zitten ze niet zoals Locadia al twee seizoenen bij het eerste. Daar kun je dus geen constant niveau van verwachten voor de komende +/- 50 wedstrijden.
    Grappig ook dat je een speler als Gravenbergh noemt voor een positie centraal achterin, die domweg het niveau niet heeft.
    De centrale verdedigers van Ajax 1 zijn Moisander, Veltman, Denswil, Van Der Hoorn en Viergever, waarbij Moisander en Denswil nog maar een jaar contract hebben en vooral Moisander open staat voor een vertrek. Zeg maar a la Alderweireld vorig jaar.

    Maar nogmaals. PSV heeft De Jong inderdaad ook gewoon nodig, dus daar heb je zeker gelijk in.
    Vind ik leuk
    Morris +22865
    zaterdag 12 juli 2014 om 20:12
    Verrek je leeft nog. Je bent stil de laatste tijd. Vermoeiend hè al die nieuwe zuigers hiero ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    zaterdag 12 juli 2014 om 20:53
    Ja, dat is vermoeiend...
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zaterdag 12 juli 2014 om 20:18
    Ik had ook Meleg kunnen noemen, maar ja gewoon niet gedaan..
    Maar lees even een ander topic door en dan zie je de reden achter het simpele opnoemen van naampjes van me...
    Aangezien Voetbalschoen en enkele andere Ajacieden zich uitlieten over de aankopen van PSV, zonder zich te verdiepen in het type speler of het idee achter de aankopen leek het me logisch om eens te kijken wat het effect zou zijn indien ik hetzelfde zou doen...
    Denk dat je zelf ook wel weet dat ik best wel eens een foutje maak, maar om nu 4-5 keer de fout in te gaan bij de posities van spelers (zelfs ajax spelers)... Tja, had je kunnen weten dat het wel erg verdacht is..

    Effect is duidelijk:
    Dan (als het over Ajax gaat) wordt er ineens wel gepraat over op welke positie welke speler nou precies staat.
    EN je hebt het nu zelf over "5 van de 7 zijn nog helemaal nieuw op dit niveau"... Betekent volgens mij heel simpel dat 2 ervan dat dus niet zijn... En bij PSV hebben we er?? Juist ja... EEN!!
    De Jong is dus gewoon een goede aankoop, c'est ca..
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    zaterdag 12 juli 2014 om 21:03
    De laatste zin heb ik al beaamd.

    Voor de rest geef je aan dat je simpelweg foute namen aan het droppen bent, omdat anderen dat aangaande PSV óók doen?

    Het "zij doen het ook"-verhaal vind ik persoonlijk een slap excuus. Op deze manier houden we alleen nog maar "Grunnen" over...
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zaterdag 12 juli 2014 om 21:22
    Die Grunnen hebben we tegenwoordig al genoeg, echter deze keer niet als PSV supporters.
    Een tijdje geleden was het hier nog wel OK om (proberen) te discussieren, nu is er niks meer van over.
    Mede dankzij het schitterende "duimpjes"-systeem is het hier een beetje een slap aftreksel aan het worden van heel simpel welke club de meeste supporters heeft.

    Daarbij wordt er lukraak ingegrepen wbt posts die wel/ niet worden weggehaald. Ik zie hier posts blijven staan die gewoon echt niet kunnen, andere "onschuldige" posts worden zomaar even weggeveegd...

    Zonde, deze site begon erg leuk...
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    zaterdag 12 juli 2014 om 21:56
    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, die duimpjes hebben het ook in mijn ogen enorm verslechterd. Er is een groep mensen dat alleen maar duimpjes uitdeelt en nauwelijks bijdraagt aan enige normale discussie. Dat VP dit met die duimenstand aanmoedigt vind ik ook teleurstellend.

    Mijn grote vraag blijft echter: waarom dan meegaan in die ellende? (En dan heb ik het niet over de duimpjes)

    Waar het gaat over dat er vroeger nog te discussiëren viel, dan miet ik zeggen dat dat voor jou zeker gold. Tegenwoordig zie ik dat óók in jouw reacties niet of nauwelijks nog terug.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zondag 13 juli 2014 om 00:05
    Jouw vraag is "waarom meegaan?".
    Mijn vraag is "waarom nog moeite proberen te doen?"..
    Is water naar de zee brengen helaas.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws