'Feyenoord pakt door en haalt oude bekende van FC Twente naar De Kuip'

    'Feyenoord pakt door en haalt oude bekende van FC Twente naar De Kuip'

    donderdag 31 juli 2014 om 10:08

    Feyenoord heeft na Khalid Boulahrouz opnieuw een verdediger aangetrokken. De Telegraaf meldt donderdag de Rotterdammers erin zijn geslaagd om Luke Wilkshire naar Rotterdam te halen.

    De 32-jarige Wilkshire komt over van Dinamo Moskou, waar hij sinds 2008 tot 143 competitiewedstrijden kwam. Het is geen toeval dat Feyenoord bij de Australiër uit is gekomen, Fred Rutten kent hem namelijk nog van zijn periode bij FC Twente. Wilkshire speelde tussen 2006 en 2008 59 wedstrijden voor de Tukkers en Rutten was daar toen hoofdtrainer.

    De 65-voudig international, die niet aanwezig was op het WK, kan door Feyenoord transfervrij worden opgepikt. De Australiër wordt aangetrokken voor de rechtsbackpositie, waar Rutten woensdag tegen Besiktas noodgedwongen Ruben Schaken moest opstellen. Wilkshire tekent volgens de ochtendkrant een contract voor één jaar. 

    Feyenoord hoopt donderdag ook de komst van Bilal Basacikoglu af te ronden. De vleugelaanvaller van sc Heerenveen kost de nummer twee van afgelopen seizoen 3,5 miljoen euro.

    Plaats een reactie

    merrlin +16
    donderdag 31 juli 2014 om 10:18
    Dat is een dure aankoop voor Feyenoord. Wilkshire zal transfervrij komen. Hij is wel een niet EU speler, dus ook een flinke salarispost voor Feyenoord. Het is een degelijke verdediger, maar geen echte topper. Zou er nergens een goedkoper alternatief voor handen zijn geweest? Voordeel is wel dat Rutten hem kent uit zijn Twente tijd, maar dat weegt volgens mij niet op tegen de kosten. Wilkshire zal op basis van salaris zeker niet het goedkoopste alternatief zijn.

    .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 31 juli 2014 om 10:51]
    Vind ik leuk
    spooon +260
    donderdag 31 juli 2014 om 10:25
    "kan door Feyenoord transfervrij worden opgepikt"
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    donderdag 31 juli 2014 om 10:28
    Volgens mij staat er duidelijk in het artikel dat hij transfervrij is. Wat betreft het salaris heb je wel helemaal gelijk. Snap niet dat van Geel geen beter plan B had. Hij wist dat deze leegloop eraan zat te komen.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5357
    donderdag 31 juli 2014 om 10:29
    Het lijkt mij niet dit de aanwinsten zijn die Feyenoord naar een hoger plan moeten tillen.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2932
    donderdag 31 juli 2014 om 10:30
    Er is nu gebrek aan ervaring...en misschien te weinig tijd om alternatieven te vinden die er direct staan.
    Vind ik leuk
    heskar +3
    donderdag 31 juli 2014 om 10:38
    Haal eric botteghin van Fc Groningen erbij, hij heeft vorig jaar vele goede dingen laten zien. Kan sturing geven aan de defensie.
    Vind ik leuk
    TheMoon +405
    donderdag 31 juli 2014 om 10:40
    Zo zeg! Onverwacht maar wel een echte aanwinst
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6227
    donderdag 31 juli 2014 om 11:21
    haal de rolators maar te voorschijn in de verdediging van feyenoord.

    waarom niet een jongere speler naast de opa's Mathijsen en Boularouz ( beide gisteren zeer matig trouwens)

    was het niet beter om een jongere speler tekopen. met 3 van die oudere spelers kom je ook in de toekomst niet ver

    en ja hij komt transvervrij over, maar je moet hem toch een salaris betalen, zal niet de goedkoopste zijn.

    al vind ik het aantrekken van de vleugelspeler wel een goede move, ze hebben toch wel veel kwaliteit ingeleverd. nu nog een goede spits ( dost of zo)

    Vind ik leuk
    donderdag 31 juli 2014 om 15:06
    van geel is scheel en doof en blind. als je dit al niet aan zag komen dan zie je die trein op het spoor bij
    de spoorwegovergang al helemaal niet.......
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws