Ziggo blij: "Ajax is een voorbeeld voor een perfecte uitvoering"

"Veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax"

8 november 2014 om 11:24

Bij Ziggo is men maar wat blij met de sponsordeal met Ajax die vrijdag bekend werd. Het kabel- en mediabedrijf betaalt vanaf 1 januari 2015 acht tot tien miljoen euro per jaar om op het shirt van de Amsterdammers te mogen staan.

Beoogd CEO Baptiest Coopmans is op de website van Ajax lovend over de nieuwe samenwerking. "We hebben de kans om met een aansprekende club als Ajax in zee te gaan met beide handen aangegrepen", zegt hij. "Ziggo is heel enthousiast en trots. Het is een unieke kans. Ziggo en Ajax vormen een unieke combinatie."

"De kracht en verbinding van voetbal in de samenleving is nauwelijks te onderschatten", verklaart Coopmans het besluit om de voetbalwereld binnen te stappen. "Veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax. We willen ook daarom een dragende pilaar zijn voor de sport. Ook daarom tekenen we dit sponsorcontract."

Volgens de directeur zijn de overeenkomsten tussen beide partijen legio. "Ajax is een voorbeeld voor een perfecte uitvoering. Toewijding. Professionaliteit en de top bereiken. Het gaat om beleving bieden. Tot in de kleinste details. Ziggo wil zich via dit contract ook als landelijke speler presenteren."

Overigens heeft de deal van Ziggo flink wat losgemaakt. Vooral rondom Rotterdam dreigt men massaal met opzeggen. De verwachting is echter dat het op dat gebied wel gaat meevallen. "Het zijn vaak geen daden, maar woorden", zei deskundige Frank van den Wall Bake al