Kunstgras in Leeuwarden breekt Ajacied op: Hij heeft last van overbelasting

Kunstgras in Leeuwarden breekt Ajacied op: "Hij heeft last van overbelasting"

donderdag 13 november 2014 om 09:48

Denemarken moet het zondag in de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Servië stellen zonder Lasse Schöne. De Ajacied ondervindt hinder van de uitwedstrijd bij SC Cambuur.

Morten Olsen, bondscoach van Denemarken, meldde donderdag dat Schöne niet meedoet tegen de Serviërs. "Helaas, Schöne is niet inzetbaar. Hij heeft last van overbelasting als gevolg van een wedstrijd op kunstgras in Nederland", vertelt Olsen aan TV2. Schöne speelde zondag met Ajax in Leeuwarden, waar een veelbekritiseerde kunstgrasmat ligt.

De Deen is de met 2-4 gewonnen uitwedstrijd niet goed doorgekomen, zo bleek toen hij zich deze week meldde bij de Deense selectie. Schöne maakte wel de negentig minuten vol op bezoek bij Cambuur.

"We hadden gehoopt dat we hem op tijd klaar konden krijgen, maar dat is niet gelukt. Dus nu hebben we 23 man. We moeten kijken hoe we dit gaan oplossen", aldus Olsen. De bondscoach van de Denen hoopt dinsdag in de oefeninterland tegen Roemenië Schöne wél in te kunnen zetten.

Plaats een reactie

Ruud40 +7572
donderdag 13 november 2014 om 10:14
Echt het verhaal van een coach.
Als Schone fit is, speelt ie niet of nauwelijks bij Denemarken

Nu die niet mee kan doen is ie ineens bijna onmisbaar.

Wat moet je daar nou mee?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 november 2014 om 10:14]
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
donderdag 13 november 2014 om 10:26
Hahaha! Wat een giller! Schöne viel niet op in de wedstrijd. Wat een gezeik. Dit kunstgras is 1 van de beteren in NL. Wen er maar aan...het worden er alleen maar meer in de toekomst. Clubs moeten het doen met wat kan en niet. Dus zo is het.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:04
@Liwwadder
Nederland is één van de weinige Europese landen waar kunstgras is toegestaan op het allerhoogste niveau, de KNVB eist namelijk in de Eredivisie natuurgras met veldverwarming of een kunstgrasveld.
Een club als Cambuur heeft er gewoon voordeel van want die trainen er elke dag op, dit zie je ook duidelijk terug in de resultaten.
Natuurlijk zal het ook meespelen dat Cambuur thuis beter speelt dan uit door het publiek maar het kunstgras speelt ook een duidelijke rol!
Je kunt je dus afvragen of het een vorm van competitievervalsing is...
Dat antwoord laat ik in het midden want Ajax presteert bijzonder goed op kunstgras, maar waar je niet omheen kan is dat voetballen op natuurgras veel natuurlijker aanvoelt dan voetballen op kunstgras.
Alleen de KNVB stelt te hoge eisen voor clubs met een laag budget zoals Cambuur, ADO Den Haag, FC Dordrecht en Heracles Almelo om maar wat te noemen.
Maar aan de andere kant kan een club als Willem II wel zorgen voor een natuurgrasmat met veldverwarming, dus kunnen die andere clubs dat ook wel!
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 15:26
Je moet je huiswerk beter doen. Kunstgras is overal in Europa toegestaan, maar het is aan de clubs om dit te besluiten. Hier in Italië speelt er in de serie A nu één (Cesena) op kunstgras en vorig jaar Novara ook. Nog nooit enige discussie over geweest, want kunstgras wordt hier in alle divisies geaccepteerd. In de jeugd speelt 80% op kunstgras. Typisch Nederlands om hier over te zeuren.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:04
Ook al is het een van de betere kunstgrasmatten in Nederland, het blijft een kutveld.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:11
Het kunstgrasveld van Cambuur is niet een van de betere velden. Het is gewoon een goedkoopachtig veld. Als je velden vergelijkt met dat van Excelsior of Dordrecht dan is snel alles beter.
Vind ik leuk
Leeuw +3256
donderdag 13 november 2014 om 11:30
Heel Cambuur zou dan uitgeput moeten zijn. Wat een onzin bericht van deze coach. Het zal waarschijnlijk liggen aan Schöne fysieke gesteldheid waar hij al een tijdje mee te kampen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:34
Kunstgras is gewoon kut. Klaar.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:39
Weg met die plastic velden! voetbal hoort op gras! niet op plastic!
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 11:46
@Liwwadder

Jij verdedigd nu plastic velden omdat Cambuur dat ook heeft, Als Cambuur nu bekend stond om hun beste gras veld en hun terrein knecht die elke maand trots een column zou hebben in jullie plaatselijke krant hoe hij te werk gaat met het veld en hoe echter dat is dan plastic..
Als dat zo was dan was jou mening nu heeeeeeeeeeeel anders!!

Cambuur, Leeuwarden het woeste mooie Friesland waar boeren hard werken op velden en koeien grazen in de wei.. Daar hoort toch gewoon gras te zijn, waar de mooie Friese ochtend damp speelt met het gras waardoor je de aroma van gras ruikt bij het betreden van het stadion voor een vroege wedstrijd. de geur van gras de geur van echtheid in het mooie woeste Friesland
Daar hoort toch geen nepheid geen Plastic veld in het gezellige stadion waar de voetbalnostalgie ervan afdruipt!

Jij zou echt blij zijn hoor als Cambuur een mooie laken van gras weer zou hebben!
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 13:29
Haha dit is weer Ajax hoor ze moesten bij Cambuur aan de bak ja dat zijn ze niet gewend ze hadden de broek al vol onderweg naar lwd en krijgen dan in de eerste minuut al de 1-0 om de oren o wat waren het angst hazen toen het 1-3 werd toen was het gespeeld konden ze rustig rond tikken maar nu moeten ze het kunstgras niet de schuld geven heb het veld gisteren gezien in de arena dat lag er ook niet zo mooi in dat van Feyenoord is het beste veld niet alleen het veld ook het stadion is het mooiste van nl ik denk zelfs als het nl elftal daar gisteren gespeeld had dat het uitverkocht en gezelliger was geweest.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 november 2014 om 13:30]
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 13:43
in amsterdam is het de drukst bezochte zaalvoetbal wedstrijd , weer een record net zoals 7 minuten waven .
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 17:28
Kunstgras is net als een vegetarische tofu steak.

Ja, het lijkt op vlees.

Ja, het is gekruid als vlees.

Nee, het smaakt toch niet het zelfde, al beweren de makers er van dat het bijna niet van echt is te onderscheiden. Het enige verschil is wel dat als ik naar de supermarkt ga, ik kan kiezen voor een echte steak terwijl onze spelers de tofu hap door hun strot geduwd krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 19:24
Ajax en kunstgras dat kan toch niet in dat kut stadion, dat zal mooi zijn. daar zou ik niet eens in willen voetballen geef mij de kuip maar, dat is pas een sfeervol stadion en een goeie grasmat en niet van die bluffers in de arena. je zou er wel mooie Friese koeien op kunnen laten grazen en als ze dan beginnen te loeien dan hoor je 10 maal echo .
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 november 2014 om 19:27]
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 20:43
Bla bla bla bla
Vind ik leuk
donderdag 13 november 2014 om 21:50
Kan iemand mij uitleggen wat er zo naar aan kunstgras is? Ik snap jullie wel, maar je krjjgt wel mooier positiespel met een vlakke mat. Dat is een reden waarom ik er voor ben. Een reden waarom ik er tegen ben, is de vergrote kans op blessures. Met namen de rug heeft er problemen mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kunstgras in Leeuwarden breekt Ajacied op: "Hij heeft last van overbelasting"