'We zitten met Ajax in een bevoorrechte positie en kijken niet naar andere clubs'
Edwin van der Sar, directeur marketing bij Ajax, heeft op de aandeelhoudersvergadering nogmaals aangegeven blij te zijn met de nieuwe hoofdsponsor van de club. Het geld dat de club met die sponsordeal opstrijkt, zal in ieder geval niet in een spits van twintig miljoen euro worden gestoken.
'Nu maak ik deel uit van de mensen die de club leiden. Dan weet je ook dat het geld van een hoofdsponsor een essentieel onderdeel vormt van de begroting. Daardoor kunnen we de dingen doen die we graag willen met de club, met de jeugdopleiding en met de Arena, waar ook kosten worden gemaakt ten behoeve van het voetbal', schrijft de voormalig Oranje-international in zijn column voor De Telegraaf.
'Met Ajax zitten we nog steeds in een bevoorrechte positie. We zijn een aantal keren achter elkaar landskampioen geworden, we staan in de aandacht en komen uit de in Champions League. Toch kunnen we geen moment achterover leunen. We moeten ons continu verbeteren en nóg sterker worden. Nee, we kijken daarbij niet naar de concurrentie. De enige die bepaalt of je aan de weg timmert ben je zelf. Daarom kijken we bij Ajax ook niet naar andere clubs', besluit de oud-doelman van onder meer Manchester United.