Ajax hengelt oude bekende voor miljoenen per jaar binnen: "Past perfect bij ons"
Ajax heeft het sponsorplaatje definitief compleet. De Amsterdammers zijn erin geslaagd om tot een akkoord te komen met ABN Amro, meldt de club donderdagochtend op de officiële website.
ABN Amro, in het verleden nog hoofdsponsor van de club, komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. ABN Amro wordt op die manier 'Partner van de Toekomst', het sportpark waar de naam van ABN tevens prominent zichtbaar wordt.
Het contract met ABN gaat op 1 januari in en loopt tot de zomer van 2018. De bank betaalt gemiddeld 2,5 miljoen euro per seizoen aan vaste vergoedingen, daarnaast is een variabel deel van maximaal 300.000 euro per jaar afgesproken. De nieuwe hoofdsponsor Ziggo betaalt daarnaast acht miljoen euro vast en twee miljoen euro aan eventuele bonussen.
Edwin van der Sar, directeur marketing, is blij met de terugkeer van ABN. "Zij willen talentontwikkeling in Nederland stimuleren. Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN hoofdsponsor was", zegt hij op de clubsite.
"De jeugdopleiding van Ajax is een begrip in de internationale voetbalwereld", vult Ernst Boekhorst, manager sponsoring van ABN, aan. "We zijn er trots op dat de naam ABN Amro aan de Toekomst wordt verbonden. Dit partnership past perfect bij het sponsorbeleid van ABN Amro, waarin talentontwikkeling en het bouwen van maatschappelijke partnerships centraal staan."