PEC Zwolle strikt bij AZ overbodige aanvaller, komst Necid uitgesloten

    PEC Zwolle strikt bij AZ overbodige aanvaller, komst Necid uitgesloten

    maandag 2 februari 2015 om 13:02

    PEC Zwolle huurt Eli Babalj definitief van AZ, bevestigt technisch directeur Gerard Nijkamp maandag aan FOX Sports. De 22-jarige Australiër kreeg de afgelopen dagen op de training de kans te laten zien wat hij in huis heeft.

    De stage is PEC Zwolle bevallen, want er ligt inmiddels een akkoord met concurrent AZ. Babalj moet in het IJsseldelta Stadion de concurrent van Stef Nijland worden. Sinds het vertrek van Tomas Necid had de oud-speler van FC Groningen en PSV het rijk voor zich alleen.

    Een tijdelijke terugkeer van Necid naar Zwolle is daarmee uitgesloten. ''Zover ik begrepen heb, moet Necid terug naar CSKA Moskou'', zegt Nijkamp tegen FOX. ''Die club wil hem verkopen, maar wij kunnen hem niet overnemen. Niet qua salaris en niet qua transfersom. Daarmee kun je inderdaad de conclusie trekken dat hij niet terugkeert bij PEC. Dat is jammer, maar we zijn blij met de komst van Babalj.''

    Zaakwaarnemer Jir Müller van Necid bevestigt dat een terugkeer geen optie meer is. Necid staat nog onder contract van CSKA Moskou, dat hem aan Juventus leek te verkopen. "Het klopt dat Juventus geïnteresseerd was, maar ook die zijn inmiddels afgehaakt. CSKA vraagt een hoge transfersom. Het is nu tussen de tachtig en negentig procent zeker dat Tomas het seizoen afmaakt in Moskou. Daarna is hij einde contract en kunnen we verder kijken. PEC is niet meer in beeld", besluit de zaakwaarnemer. 

    AZ nam Babalj in de zomer van 2013 over van het Australische Melbourne Heart. De in Sarajevo geboren speler wachtte echter nog steeds op zijn officiële debuut voor de Alkmaarders. Bij Melbourne Heart speelde hij 44 competitiewedstrijden, waarin hij twaalf keer scoorde. Ook dit seizoen kwam Babalj niet meer aan spelen toe, waardoor een vertrek bespreekbaar was. Het contract van de speler in het AFAS Stadion loopt nog tot medio 2017.

    Plaats een reactie

    lissabon +6286
    maandag 2 februari 2015 om 13:18
    Babalj heeft bij az zeker niet overtuigd,maar wie weet en dat hoop ik ook,komt hij bij pec zwolle volledig tot wasdom
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    maandag 2 februari 2015 om 13:25
    Er zijn de voorbije jaren de nodige spelers bij PEC Zwolle terechtgekomen die bij hun vorige club niet wisten te overtuigen, maar in Zwolle tot bloei kwamen. Wie weet is Babalj de volgende in deze rij.
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    maandag 2 februari 2015 om 17:06
    Het rare is dat hij wekelijks bij de beloftes wel scoort maar blijkbaar niet op een manier om JvdB te overtuigen. Ik zou hem graag aan het werk hebben gezien in AZ1. Misschien laat hij een mooie 2e helft seizoen zien en dan terug naar AZ want die scoren te weinig doelpunten.
    Vind ik leuk
    Hangelos +206
    maandag 2 februari 2015 om 14:34
    Lastig te zeggen natuurlijk, die jongen heeft twee jaar niet echt gespeeld. Maar hij zou niet de eerste speler zijn die door zijn club is opgegeven en bij Zwolle weer opbloeit. Broerse, Mokotjo, Necid, Avdic, vd Berg, Mokhtar en ga zo maar door!

    En er is gewoon behoefte aan een tweede spits naast Nijland. Stef is vrij blessuregevoelig en de overige aanvallers zijn voornamelijk vleugelaanvallers (Thomas, Lukoki, Becker, Karagounis, Ferfelis, Moro en de Boom). Aangezien er geen geld is om spelers te kopen is zo'n huurconstructie de beste optie. Vergeleken met Necid zal het lastig worden denk ik :).
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    maandag 2 februari 2015 om 14:45
    Nijland blessuregevoelig? Dat valt reuze mee, alleen in zijn tijd bij NEC is hij een poos uit de roulatie geweest wegens een blessure.

    Ook Nijland kan bij het lijstje spelers dat bij Zwolle is opgebloeid, hij heeft in zijn carrière nog nooit zo veel gescoord als bij PEC.

    Verder ben ik het overigens helemaal met je eens. ;-)
    Vind ik leuk
    Hangelos +206
    maandag 2 februari 2015 om 16:19
    Nijland stond eigenlijk nooit in de spits zoals bij Zwolle, vandaar dat hij zo veel meer scoort :) Bovendien mocht hij van de zomer eigenlijk nog gratis weg. Hij heeft zich echter bewezen als een goede pinchhitter.

    Blessuregevoelig valt misschien wel mee, maar hij maakt zelden 90 minuten vol. Na 60-70 minuten is het beste er wel van af :(
    Vind ik leuk
    Peany +444
    maandag 2 februari 2015 om 15:13
    Babalj doet het prima bij az in de beloftes, maar goed dat is alles behalve een garantie dat ie het in de eredivisie ook wel even gaat doen. Persoonlijk ben ik van mening dat pec er alles aan had moeten doen om necid te houden....
    Vind ik leuk
    Hangelos +206
    maandag 2 februari 2015 om 16:38
    Geloof me dat PEC dat ook wel wou, maar het is simpelweg een onhaalbare kaart.

    De constructie die ze hadden had als doel Necid in de etalage te kunnen zetten om hem in de winter te kunnen verkopen. CSKA laat Necid niet nog een half jaar gratis in Zwolle voetballen om hem daarna voor niets te laten vertrekken, voetbal is geen liefdadigheidsinstantie. Voor dat halve jaar had PEC dus moeten betalen en dat kan het simpelweg niet. Necid verdiend bij CSKA bijna een miljoen per jaar. Door dat salaris is hij ook voor andere Nederlandse clubs (Feyenoord) onhaalbaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws