'We begrijpen de emoties bij fans van PSV goed, maar maak je geen zorgen'
Het nieuws dat Philips vanaf 2016 niet meer op het shirt van PSV te zien is als sponsor zorgt voor veel commotie bij de fans van de club. Het bedrijf, dat sinds 1982 op het shirt van PSV staat, begrijpt de emotionele reacties. Men wil echter vooral benadrukken dat Philips voor altijd verbonden zal blijven aan de regerend landskampioen van Nederland.
"We willen een stap opzij doen. Dit zal uiteindelijk in het voordeel van beide partijen werken", zegt Philips-woordvoerder Eric Drent in gesprek met Omroep Brabant. "We begrijpen de emoties goed. Maar maak je geen zorgen, Philips zal als het aan ons ligt voor altijd aan PSV verbonden blijven."
Het bedrijf veranderde de afgelopen jaren veel, zo is men zich meer gaan richten op onder meer medische apparatuur en minder op consumentenelektronice. "We zijn meer een bedrijf van gezondheidszorg geworden. Daarom zijn we tot de conclusie gekomen dat we het sponsorcontract met PSV een andere invulling moeten geven. Het is niet zo dat PSV voor ons minder waard is geworden."
Vrees dat er een concurrent op het shirt van PSV zal prijken is er niet. "Daarover zijn duidelijke afspraken gemaakt en clausules opgesteld. Er komt in elk geval geen concurrerend bedrijf op het shirt van PSV te staan."