PSV lanceert shirts en luistert naar spelers voor ontwerp van uitshirt
PSV heeft de nieuwe uittenues en thuistenues onthuld. De kampioen van Nederland staat voor een apart jaar, want dit seizoen is Philips voor het laatste jaar hoofdsponsor van de Eindhovenaren. Er is gekozen voor een shirt met een gouden randje om de status als titelhouder aan te tonen.
Het thuisshirt is natuurlijk, als vanzelfsprekend, een shirt met rood-witte banen. In de zwarte kraag zit een gouden rand verwerkt. Het uitshirt is donkerblauw, dat was volgens het Eindhovens Dagblad een wens van de spelers. Opvallend is dat de krant stelt dat er waarschijnlijk meer van die shirts worden verkocht dan van de thuisshirts: 11.000 om 9.000
PSV denkt in totaal dus 20.000 shirts te verkopen, die circa 1,6 miljoen euro opleveren. Daarnaast is er met Umbro, de kledingsponsor, een deal gesloten van vier miljoen euro. In september lanceert PSV nog een speciaal shirt voor de Champions League. De Eindhovenaren zijn al geplaatst voor de groepsfase van het miljoenenbal en beginnen in september aan hun avontuur.
Special thanks to @umbro for their great effort on the new PSV Home & Away Kit! #LightUpTheFuture pic.twitter.com/XYphNJGpDF
— PSV (@PSV) June 25, 2015
DIT IS HET NIEUWE UITTENUE! #LightUpTheFuture #Umbro pic.twitter.com/NKREjmFJgJ
— PSV (@PSV) June 25, 2015