Jong Ajax en PSV verslikken zich enorm: NAC heeft eerste drie punten binnen

    Jong Ajax en PSV verslikken zich enorm: NAC heeft eerste drie punten binnen

    vrijdag 21 augustus 2015 om 21:52

    NAC Breda heeft eindelijk haar eerste drie punten binnen. De Brabanders verloren hun eerste duel met 1-4 van FC Volendam om vervolgens met 2-1 te verliezen van Eindhoven. Jong Ajax wist in het Rat Verlegh Stadion geen potten te breken, iets wat Jong PSV vrijdagavond ook niet lukte.

    NAC - Jong Ajax
    NAC, dat een negatieve start van de competitie kende, heeft zich prima herpakt tegen Jong Ajax. Bij de Amsterdammers deden onder mer Amin Younes en Lucas Andersen mee. Na twintig minuten kwam de ploeg van Robert Maaskant op voorsprong via Mats Seuntjens. Tien minuten later was het kevin Brands die snoeihard uithaalde en zodoende de 2-0 tegen de touwen schoot. Nog voor de thee maakte Sjoerd Ars de 3-0. Een beter debuut had de spits zich niet kunnen wensen. De tweede helft was beduidend minder, maar voor NAC zijn de eerste drie punten in ieder geval een feit.

    Jong PSV - VVV-Venlo
    De Venlonaren waren heer en meester in Eindhoven. Al binnen een half uur had VVV-Venlo tweemaal gescoord via Gianluca Nijholt en Jonathan Opoku. Pal voor rust was het PSV'er Augustine Loof die bal in eigen doel werkte: 0-3. Al vlot in de tweede helft deed PSV wat terug via Sam Lammers, maar een kwartier voor tijd deelde de formatie van Maurice Steijn definitief de genadeklap uit door de 1-4 raak te koppen via Robin Buwalda. In de slotfase maakte Opoku zelfs nog zijn tweede treffer van de avond.

    Overige uitslagen:
    Achilles 29 - RKC Waalwijk  0-0
    FC Den Bosch - FC Emmen  3-0
    FC Dordrecht - FC Volendam  1-3
    FC Oss - MVV Maastricht  1-3
    Helmond Sport - Fortuna Sittard  0-2
    Sparta Rotterdam - FC Eindhoven  3-0
    Telstar - Almere City  2-2

    Plaats een reactie

    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:07
    Ja Jong Ajax, de top 5 zoals jullie verwachten te behalen omdat er in de eerste divisie bij geen ander team meer voetbal zit dan bij jullie laat zich nu wel gelden. Mooi dat die arrogantie nu goed afgestraft wordt. Laatste nu? Hopen op degradatie, is iig 1 jeugdelftal verdwenen en kan dat weer opgevuld worden met een normaal 1e elftal
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:33
    Jeugdeftallen kunnen niet degraderen
    Vind ik leuk
    Mall00t +5539
    vrijdag 21 augustus 2015 om 23:02
    Er is dit seizoen, voor het laatst overigens, geen degradatie mogelijk. Heeft dus niets te maken met of het jeugdelftallen betreft of niet. Wel is het zo dat jeugdelftallen niet kunnen promoveren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 augustus 2015 om 23:03]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    vrijdag 21 augustus 2015 om 23:47
    Goed de interviews lezen aub. Ronnie en je niet laten beinvloeden door je anti Ajax gevoelens. Top 6 (en niet 5) is een doelstelling en geen 'verwachting.' Heeft niks met arrogantie te maken. Dit hoort bij een club als Ajax, Man.United, Bayern München, Real Madrid, Juventus etc. Niet toevallig een rijtje met in hun land het meeste succes en daardoor ook in die landen als arrogant bestempeld. In dat perspectief is een club arrogant noemen eigenlijk een groot compliment. Waarvoor dank.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3007
    zaterdag 22 augustus 2015 om 00:05
    Je doelstelling bepaal je aan de hand van je verwachting(en) dus grote onzin wat je zegt. En hoe kun je jouw club in een lijst met die "30x" grotere clubs noemen? Je verliest 2 week terug nog van rapid wien, kom op zeg......En ga eerst maar weer eens een goeie spits uit eigen jeugd opleiden met die revolutie, zien we daarna wel weer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 augustus 2015 om 00:08]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    zaterdag 22 augustus 2015 om 01:03
    Henk, mijn reactie was een statement richting Ronnie mbt het woord arrogantie. Neem het niet zo serieus op.
    Ging hier om een interview met een jochie van Jong Ajax die hoopt de top 6 te halen van de JL., achter 3 teams die hij als favorieten ziet w.o. NAC. Niks arrogants aan! Jong Ajax heeft op iedere positie van het 11tal misschien wel de betere (lees talentvolste) spelers van de JL. Als deze soms worden aangevuld met 2, 3 of zelfs 4 spelers van het 1ste en verder nog niet wetende, dat sommige spelers (w.o Menig) zouden worden verhuurd dan begrijp ik die jongen wel.
    Je moet verder die lijst met clubs wel in het perspectief van een land zien. Ja, nu wel 30x groter in een 30x keer groter land met 30x grote budget. Maar heeft er niks mee te maken. Ik bedoel: succesvolste club in een bepaald land. Die vergelijking, Henk. En Rapid heeft helemaal niks met mijn verhaal te maken. Die verhoudingen kennen we inmiddels wel in Europa (geldt helaas niet alleen voor Ajax). Vorig stukje nogmaals goed lezen Henk.
    En nogmaals: vergelijking clubs van 1 land en GEEN vergelijking clubs met elkaar!! Dat 'kom op zeg..' hoeft niet. Ben niet achterlijk.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3007
    zaterdag 22 augustus 2015 om 09:41
    Waaruit haal jij dat ajax op elke/meeste positie de betere/talentvolle spelers heeft? Op basis van welke prestaties? Je geeft aan dat iemand anti ajax is maar leeft volgens mij (mening) in een ajax'roes'. En clubs als rapid, steaua, etc hebben er alles mee te maken omdat jullie als beursgenoteerde onderneming je geld liever op de bank hebben staan dan in het veld. Als je echt geld had geïnvesteerd in kwaliteit en niet in talent had je misschien tegen 1 van je eerder genoemde ploegen mogen spelen......
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 augustus 2015 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    zaterdag 22 augustus 2015 om 12:08
    Henk, we begrijpen elkaar niet Een jongen zegt wat in de media over een verwachtingspatroon van een elftal en die komt momenteel niet uit. Meteen wordt hij cq heel de club van arrogantie beticht (Ronniie) en daar ageer ik tegen op dit forum. Die jongen had niets geks gezegd.
    Jong Ajax heeft qua talent dus in potentie zeer goede spelers, maar te jong en het moet inderdaad nog allemaal blijken. Echter, voorlopig worden ze fysiek weggeblazen. Hetzelfde probleem als bij het 1ste. Jong Ajax zou als voorbeeld moeten dienen voor het 1ste 'hoe het niet moet". Desondanks zie je later veel spelers uit de jeugdopleiding (Jong Ajax) die het 1ste niet halen uitwaaien naar andere ere-divisie clubs waar heel veel jongens met basisplaatsen het gewoon goed doen. (potentie komt uit en ontwikkelen zich veelal verder). Zie PEC, Groningen, Willem II enz. Zelfs Feyenoord en ik denk ook jouw club. Terwijl in de JL (op de top 3) na toch de 'net niet eredivisie' spelers rondlopen.
    Ja, Henk ik ben Ajacied.
    Nee ik ben niet arrogant. Ja ik ben realistisch en ja ik kijk niet Door een roze Ajax bril. Nogmaals, over jouw 1ste stukje text over Jong Ajax en het woord arrogantie kunnen we blijven discussiëren Over jouw 2e stukje over het Ajax van nu ben ik het helaas volslagen met je eens. (Hoewel qua prestaties, succes en historie 'in eigen land' Ajax uiteraard in het rijtje van eerder genoemde beroemde clubs weldegelijk thuis hoort). Fijn week-end Henk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 augustus 2015 om 18:18
    Dat je je nu nog durft te vergelijken met Real Madrid etc etc. Bij lange na niet de teams waar Ajax bij past. Vroeger ja, nu zijn Red bull salzburg, Club Brugge, Celtic, partizan Belgrado de clubs waar je je mee moet gaan vergelijken Ginovanni, en die zijn zelfs nog veel beter. En het zijn geen anti ajax gevoelens en ja ik heb dat betreffende intervieuw heel goed gelezen. Het was geen doelstelling maar verwachting.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    zaterdag 22 augustus 2015 om 20:03
    Kijk, Ronnie, nu kom je genuanceerd over Ik ageerde op jouw eerdere reactie op de woorden: arrogantie, goed afgestraft en hopen op degradatie. Uiteraard mag dat, maar dat wij wel effetjes de top 5 halen (dus arrogant zijn) klopt niet. Dat Is door niemand op deze manier gezegd. En de vergelijking met de andere Europese topclubs durf ik te maken op. het gebied van......... Ja nu komt het......arrogantie (uiteraard onterecht!). En uiteraard NIET op voetbalkwaliteiten, helaas! Uiteraard weet ik hoe de verhoudingen in Europa liggen op dit moment en dat die nadelig zijn voor ELKE Nederlandse club staat buiten kijf. De vergelijking die ik maakte betreft de successsen, de historie en populariteit van die clubs in HUN land (met de helaas daaraan gekoppelde antipathie, jaloezie en afgunst / wordt in totaal naar arrogantie vertaald.).
    In dat opzicht hoort Ajax in dat rijtje thuis en kun je dat met een knipoog een compliment noemen . Hoop dat het nu duiidelijk (er) is, Ronnie.
    Vind ik leuk
    ZuiderRat +227
    zaterdag 22 augustus 2015 om 22:51
    Durf jij Aajx in een rijtje te noemen met United, Real en Bayern...??? Als de trainers van die clubs de opstelling van Ajax zien gooien ze het papiertje weg en drinken ze een martini. Zelfs Djnepr is niet bang voor Ajax dus ik weet niet waar je die grootheidswaanzin vandaan denkt te halen.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    zaterdag 22 augustus 2015 om 23:09
    ZuiderRat, lees nou ff die discussies goed door!!! Ik ga het weer niet uileggen. Goed lezen met wat ik hiermee bedoel is ook een vak!! Je leest wat je wilt lezen. En als er iemand is die geen grootheidswaanzin heeft of vertelt dan ben ik het wel.
    Trouwens zorg jij er nou maar voor dat NAC zsm naar de eredivisie terugkeert, want daar horen ze gewoon thuis.
    Nog 1 tip: GOED LEZEN!!!!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3012
    zondag 23 augustus 2015 om 02:03
    Zegt een supporter van een club die er van overtuigd was dat ze simpel kampioen worden in de juup en het al sinds de degradatie over de grote markt hebben...
    Over grootheidswaan gesproken .......
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6038
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:08
    Bij de 1- 0 wel weer een super blunder van Andersen, die de bal als een E-tje verspeeld op het middenveld. hij gaat gelukkig een jaartje naar tilburg
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:12
    MVV heeft het goed gedaan...eredevisie we komen eraan!!!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3012
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:32
    Voetballend is jong Ajax nog redelijk..
    Maar verdedigend??

    Ik vraag me echt af hoe ze in Amsterdam de verdedigers opleiden. Het lijkt wel of ze alleen maar een goede pass moeten hebben en moeten kunnen opbouwen terwijl het èchte verdedigen compleet wordt genegeerd!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2370
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:50
    Tja....ze zijn meestal de bovenliggende partij....met alle balbezit.
    Dan snap je wel dat ze ook achterin vooral wat met de bal kunnen en wat minder gewent zijn puur te verdedigen.
    Daarom verzuipen de meeste verdedigend ingestelde spelers bij verhuur aan een ander club.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35800
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:39
    Grappig, PSV'ers die piepen over prestaties van jong Ajax.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13908
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:41
    Grappig, Ajacieden die er van overtuigd waren CL te gaan spelen...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35800
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:42
    Ik heb eigenlijk weinig ajacieden gezien, gehoord en gelezen die dat dachten.
    Moet ook de Nederlandse club die de voorrondes wel doorkomt nog tegenkomen.

    Welke club lukte dat ook al weer als enige ooit?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 augustus 2015 om 22:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:51
    Het word grappig om straks naar psv in de CL te kijken ;)

    Zonder gekheid hoop ik wel dat ze punten pakken goed voor nederland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146979
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:43
    Grappig : op dit topic is geen enkele psver die piept over de prestaties van jong ajax.
    Wel ajaxieden die piepen over de prestaties van jong psv .
    Een vergissing is snel gemaakt arie , het is je vergeven.
    Vind ik leuk
    2cents +50830
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:48
    Dat is mijn fout. Excuus. Maar ik piepte niet hoor.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    vrijdag 21 augustus 2015 om 23:53
    Grappig, dat er ook een boel Ajacieden zijn, waaronder ik, die niet alleen hopen dat Ajax en AZ de EL halen maar ook PSV de volgende ronde in de CL. Alles voor het Nederlandse voetbal!
    Vind ik leuk
    stratumseind +146979
    zaterdag 22 augustus 2015 om 00:00
    Das inderdaad wel heel grappig
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    zaterdag 22 augustus 2015 om 00:05
    Eerlijk gezrgd: ik kom niet meer bij en dan moet ik zo nog aan het bier beginnen......
    Vind ik leuk
    Tjepke +9
    vrijdag 21 augustus 2015 om 22:45
    helemaal van de mat? heb je de wedstrijd op FIFA opnieuw gespeeld en dan op beginner?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jong Ajax en PSV verslikken zich enorm: NAC heeft eerste drie punten binnen