PSV terug in circus: ander biermerk speciaal voor Champions League
PSV is tijdens de wedstrijden in de Champions League gebonden aan de zeer strenge regels van de UEFA. Zo moet de club onder meer het biermerk en de boarding aanpassen, meldt Voetbal International. Alles met de naam 'Philips' wordt vakkundig afgeplakt.
"Ik heb het meegemaakt dat de UEFA zelfs alle tv-toestellen verwijderde", vertelt manager wedstrijdzaken en veiligheid Ron Verkerk. "Of dat een enthousiaste medewerker de sigarettenautomaten afplakte, waardoor je niet wist waar je een pakje Marlboro of Camel kon vinden." De Eindhovense club ondervindt na zeven jaar afwezigheid weer de 'militaire excercitie' rond het miljoenenbal.
De UEFA heet zijn eigen sponsors en wil dat die goed zichtbaar zijn. "Zij willen dat je tijdens het zappen bij één blik op het tv-scherm meteen weet: dat is de Champions League. Vandaar dat ze in al hun uitingen over heel Europa uniformiteit eisen", aldus Verkerk.
Ook de kleedkamers van PSV moesten worden aangepast. "Hun standaard is een kleedkamer die plaats biedt aan 25 mensen. Bij ons waren dat er twintig. Vandaar dat we die kleedkamer in de zomer hebben verbouwd."