Wegen Feyenoord en Opel scheiden niet per se: "Nederland had graag doorgewild
Dat Opel het contract als hoofdsponsor van Feyenoord niet verlengt, betekent niet dat er een einde komt aan de samenwerking. Die mogelijkheid blijft bestaan, volgens Jan Dirk Stouten van RTV Rijnmond.
"Het besluit om niet door te gaan is genomen op het Europese hoofdkantoor van Opel in Duitsland. De mensen in Nederland hadden graag doorgewild", zei Stouten bij FC Rijnmond. "Het huidige contract loopt af in de zomer van 2017 en het is bijvoorbeeld mogelijk dat Opel Nederland wel autosponsor blijft. Dit hoeft helemaal niet erg te zijn voor Feyenoord, want de club is op alle fronten nu verder dan enkele jaren geleden, toen het de huidige deal sloot"
Feyenoord zal op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor. Een bedrijf uit de gokmarkt was een suggestie die werd gedaan, maar dat is nog niet aan de orde. Dat heeft te maken met de legalisering van de online gokmarkt. "De regeringspartijen VVD en PvdA staan er positief in, maar het besluit dat dit in Nederland moet eerst nog door de Eerste en Tweede Kamer genomen worden. Dat lukt nooit voor 2017. Het meest logisch zou zijn dat een bedrijf, dat zich richt op de consumentenmarkt, met Feyenoord de enorme achterban wil activeren", aldus Stouten.