Van de Beek schrikt bij Ajax: Die jongens zeiden van: pas op

    Van de Beek schrikt bij Ajax: "Die jongens zeiden van: pas op"

    vrijdag 11 december 2015 om 09:47

    Ajax bleek donderdag niet bij machte om Molde FK te verslaan: 1-1. Donny van de Beek opende vroeg in de eerste helft de score, maar Ajax was ook afhankelijk van het resultaat dat Fenerbahçe thuis tegen Celtic boekte. Ricardo van Rhijn maakte tegen Molde weer eens minuten en kijkt samen met doelpuntenmaker Van de Beek terug.

    "Je moet natuurlijk zelf winnen, dan kun je afwachten wat de anderen hebben gedaan", stelt Van de Beek tegenover Ajax TV. De jonge middenvelder luisterde zijn basisdebuut in Europees verband op met een doelpunt. "Die keeper zat ook helemaal mis, lekker dat hij erin gaat. Als die bal erin zit, denk je helemaal nergens aan." Pas seconden later kwam Van de Beek erachter dat zijn hoofd bloedde. "Die jongens zeiden van: pas op, je hebt bloed. Maar ik moest weer snel herstellen. In de rust zag ik dat er een flinke wond op zat."

    Voor Ajax viel de bal in de tweede helft niet goed, maar de Amsterdammers speelden ook niet groots. "We moeten leren van wat we fout hebben gedaan en ons nu volledig richten op de competitie. Zondag staat Utrecht alweer te wachten", weet Van de Beek. Ook Van Rhijn komt bij Ajax TV aan het woord. "We wisten dat de kans klein was om door te gaan, maar dat het nog wel mogelijk was. Daarom is het zo teleurstellend dat je zelf in eigen huis niet wint. Ik ben blij met mijn assist. Maar dat kleine succes wordt wel overschaduwd door het resultaat."

    Plaats een reactie

    Cappie +7373
    vrijdag 11 december 2015 om 10:02
    Bloed wel ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 december 2015 om 10:04
    Ajax kan zich weer gaan schamen na de zoveelste drama pot in de EL.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26658
    vrijdag 11 december 2015 om 10:07
    Jammer dat Ajax het niet gered heeft. Ik hoop dat ze in de winter en zomer gaan investeren in hun selectie, zodat ze volgend seizoen ook in Europa punten voor Nederland kunnen gaan verzamelen. Ze hebben simpelweg ervaring nodig. Spelers zoals Guardado of Kuyt. Spelers die simpelweg niet door hun ondergrens zakken en altijd 100% geven. Spelers die een team op sleeptouw nemen.

    Ze zouden Nigel de Jong moeten halen. En ben eerlijk.. dan haal je Heitinga in huis.. en dan blijf je Veltman maar opstellen terwijl die eigenlijk al maanden teleurstelt. Ik snap die keuze oprecht niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 december 2015 om 10:15
    Nigel de Jong zou echt geweldig zijn... Die had ik liever dan Heitinga. Dat sowieso. Maar dat stukje over Veltman ben ik niet helemaal met je eens. Hij speelde tegen Molde en Heerenveen niet goed. Maar daarvoor heeft hij toch een erg sterke reeks wedstrijden neergezet naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5567
    vrijdag 11 december 2015 om 10:53
    Ik denk dat Heitinga gewoon niet meer de kwaliteiten heeft om bij Ajax in de basis te staan.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    vrijdag 11 december 2015 om 12:35
    Juist, en hoe zou dat momenteel bij de Jong zijn?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5567
    vrijdag 11 december 2015 om 12:46
    Precies hetzelfde vrees ik
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    vrijdag 11 december 2015 om 10:46
    Ik vind wel dat van Rhijn 90min te lang op het veld heeft gestaan. Wat is die man afgezakt naar een bedroevend niveau. Je Kunt nog beter Ligeon achter de hand hebben, die heeft tenminste nog iets van peper in zijn reet. Alleen kietelt het gras aan zn balletjes.

    Dijks begint ook steeds meer tegen te vallen. En de aanval, dat zeg ik nu al 2 jaar, komt snelheid en creativiteit te kort. Fischer, El Ghazi, Younes, Milik het is allemaal net niet.
    Prima spelers voor de Eredivisie maar Europees ontzettend zwak.

    Al vind ik dat ze gisteren allemaal weer veel te statisch waren. In de afgelopen paar wedstrijden hadden ze veel meer loop acties. Nu stonden ze weer allemaal stil en dat kun je net niet gebruiken tegen Molde FK.

    Al heeft de uitschakeling ook te maken met de mentaliteit en hoe je een EL wedstrijd benaderd. Dan doen we hier in Nederland niet goed en dat is een kwalijke zaak. Alsof ze zichzelf te goed vinden voor de EL.. en dan krijg je dit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 december 2015 om 11:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 december 2015 om 11:02
    Ik ben ook echt geen fan van Van Rhijn. Wat een verschil met Tete...
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    vrijdag 11 december 2015 om 12:04
    Bloed, zweet en tranen achteraf.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws