PSV pint zich vast op belangrijkste taak van 2016: "Zelfs dán kan het nog misgaan"
PSV is nog altijd hard op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. De Eindhovenaren zien dat als belangrijkste taak voor het aankomende jaar nu de naam Philips van het shirt verdwijnt. PSV is naar verluidt met vijf partijen in gesprek over het hoofdsponsorschap.
Dat meldt De Telegraaf. De Eindhovenaren hopen één van die trajecten in de komende maanden met succes af te ronden. Afgelopen april werd bekend dat Philips alleen nog maar verder gaat als co- en shirtsponsor. De zoektocht naar een nieuwe shirtsponsor werd direct ingezet. "Zoiets is niet met één gesprek gedaan", vertelt algemeen directeur Toon Gerbrands tegen de ochtendkrant. "Het is een kwestie van vier, vijf intensieve gesprekken en dan kan het nog in het vijfde gesprek misgaan. We werken met een aantal scenario's."
"In juli moet het shirt klaar zijn. Om dat te laten lukken, zijn er drie mogelijke scenario's om de spullen in te leveren. Uiterlijk april moet duidelijk zijn hoe het shirt er definitief uit gaat zien. Het shirt is nu al voor driekwart in productie, maar de sponsornaam kan later worden toegevoegd. Het zijn grote beslissingen rondom een contract voor twee, drie jaar waar ettelijke miljoenen mee zijn gemoeid. Dat zijn megabeslissingen. Er lopen op dit moment serieus vijf trajecten, waarvan twee in het buitenland."
Dat PSV zich naar de achtste finales van de Champions League heeft geknokt, maakt het voor veel partijen interessanter. "Zeker internationaal", vervolgt Gerbrands. "Wat mij wel opvalt, is dat de meeste bedrijven hun visie willen koppelen aan een visie van een club. Er wordt gekeken naar zaken als wat voor cultuur heerst hier nou, zijn jullie een ontwikkelingsclub, waar willen we bij horen, hoe gaan jullie om met jullie gasten. Wat bedrijven bijvoorbeeld aanspreekt, zijn zaken als onze toekomstplannen met De Herdgang en de innovatieve wijze waarop wordt getraind."