Update: Champions League-deelnemer bevestigt interesse in paria Boilesen

Update: Champions League-deelnemer bevestigt interesse in paria Boilesen

Gepubliceerd: maandag 8 februari 2016 om 14:35ma 08-02-2016 om 14:35

De kans is aanwezig dat Nicolai Boilesen alsnog op korte termijn vertrekt bij Ajax. Dinamo Zagreb zou de Deense paria op het oog hebben als noodversterking.

Door de zware blessure van Joseph Pivaric is Dinamo Zagreb dringend op zoek naar een nieuwe linksback. In die zoektocht vallen volgens Germanijak twee namen: Boilesen en José Angel van FC Porto. De verdediger van Ajax wordt gezien als de meest logische keuze, omdat hij direct beschikbaar is voor een bescheiden prijs. Het contract van Boilesen loopt aan het einde van het seizoen af.

Dinamo Zagreb kan meteen actie ondernemen, omdat de transfermarkt in Kroatië is geopend tot 15 februari. Ajax mag daardoor de hoop koesteren dat Boilesen alsnog een nieuwe club vindt, hoewel de hoofdrolspeler zelf heeft aangegeven in elk geval tot de zomer in Amsterdam te blijven.

Boilesen is volgens het Kroatische Germanijak beschikbaar voor ongeveer vier ton. Het medium merkt op dat Dinamo Zagreb - eerder dit seizoen nog deelnemer aan de Champions League - ook tot de zomer kan wachten tot hij transfervrij is, maar technisch directeur Zoran Mamic lijkt dat niet te zien zitten. De reden: het wegvallen van Pivaric moet meteen gedekt worden.

Update 14.35: Nicolai Boilesen staat hoog op het verlanglijstje van Dinamo Zagreb, bevestigt technisch directeur Zoran Mamic. "We kijken naar twee spelers die we waarderen. Eén van hen is José Angel en de ander is Boilesen. Hij was zelfs aanvoerder van Ajax, maar bereikte met de club geen akkoord over een nieuw contract. We gaan zien wat er gaat gebeuren", laat Mamic weten aan HRT.

Plaats een reactie

Leeuw +6178
maandag 8 februari 2016 om 12:18
Enige nadeel, Zagreb ligt niet in Spanje. :)
Vind ik leuk
Bayern +1830
maandag 8 februari 2016 om 14:56
Waar staat dat dan?
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7114
maandag 8 februari 2016 om 12:28
Zal Dijks ook wel blij mee zijn, als concurrent zat Boilesen hem toch aardig op de hielen.
Vind ik leuk
Romario9 +13564
maandag 8 februari 2016 om 12:30
Jammer voor Ajax, maar Boilesen gaat gewoon z'n contract uitzitten.

Waarschijnlijk zit er vervolgens niemand uit een topcompetitie op 'm te wachten en gaat ie terug naar Denemarken.
Vind ik leuk
Bayern +1830
maandag 8 februari 2016 om 14:57
Terug waar hij vandaan komt. Beter ontbinden ze gewoon zijn contract.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 12:31
'Paria Boilesen'? Is dat net zoiets als 'paria Santos' of 'paria Vilenha'? Lekker suggestief; een speler wil een carrierestap maken (zichzelf daarbij wat overschattend, allez) maar wil gewoon netjes het seizoen afmaken, dat mag niet van voormalig 'werkweigeraar-bij-Ajax' Fronsie en zn bende, en dus wordt den Boil zonder uitleg in het beloftenteam gegooid, er is NOOIT meer met hem gesproken, behalve dan die paar keer dat een niet al te interessant clubje interesse toont... terecht lijkt hij die aanbieding te weigeren, komende zomer is hij vrij om te tekenen waar hij wil...... en dan gaan jullie hem paria noemen? Heb ik iets gemist, en worden jullie gesponsord door Ziggo? Als ik de voetbal-Pravda wil lezen van het vooruitgeschoven politbureau van Ajakski, vraag ik er zelf wel naar.. Dit is buitengewoon suggestieve berichtgeving. En nu ik toch bezig ben... hulde aan Feyenoord hoe zij met Vilenha omgaan, zo kan het dus ook!
[Reactie gewijzigd op maandag 8 februari 2016 om 12:33]
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 8 februari 2016 om 12:38
Sorry dat ik het zeg, maar de vergelijking met op Feyenoord omgaat met Vilhena is onnozel.

Feyenoord stelt Vilhena op omdat hij belangrijk is voor het team. Voor Boilesen gaat dat niet op. Hij is ook niet belangrijk op de reservebank en al helemaal niet in Jong Ajax dat spelers zat heeft voor die positie. Wat moet Ajax dan doen? Hem opstellen? Waarom? Geef eens 1 goede reden.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 12:44
Ik maak die vergelijking, omdat het uit principe niet zou moeten uitmaken. Feit is, dat Vilenha ook gewoon op de bank terecht is gekomen vanwege matige prestaties. Hij is echter niet meteen naar de beloften verbannen, maar bij de groep gebleven. En heeft zich vervolgens in de basis kunnen knokken obv zijn prestaties. Boilesen heeft die kans nooit gekregen. Dus waarom zou ik het niet met elkaar mogen vergelijken? Overigens is het punt dat ik maakte daarmee niet beantwoord. Waarom gebruikt Voetbalprimeur de term 'paria'. Beetje tendentieus, niet?
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 8 februari 2016 om 12:47
Paria betekent uitgestotene. Dat is Boilesen feitelijk ook. Club en speler komen een contract overeen. Nu loopt het af. Het is het volste recht van de speler om niet te verlengen en gratis de deur uit te lopen. Net zoals het het volste recht is van een club om niet meer in hem te investeren, maar zich te richten op spelers die wél toekomst hebben bij Ajax.

Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 17:24
Kijk, nu zeg je het precies goed. En, als het dáár bij zou blijven, is het voor iedereen te begrijpen. Niet investeren in een speler die toch vertrekt, op de bank laten plaatsnemen, en een evt. opvolger zo al kansen te geven..da's allemaal best uit te leggen. Maar leg het dan UIT. Praat met elkaar. Wat er nu gebeurd, is gewoon , op de bank belanden, is niet communiceren, doodzwijgen, als oud vuil afdanken. En via de pers wat plagerige dingen gaan zeggen. En nee, ik weet niet of alles wat Boilesen zegt, ook gebeurd is. Maar heb jij iets anders gehoord? Ik niet. Wie zwijgt, stemt toe, is mijn credo. Het heeft er alle schijn van, dat het inderdaad gegaan is zoals Boilesen het heeft gezegd. Als jij dat normaal vindt, als jij dat hetzelfde vindt als 'niet investeren', zijn wij over dit onderwerp uitgepraat, geen probleem. Maar dan verwar jij duidelijk clubliefde met -zeer waarschijnlijk- feiten. Fijne avond!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 8 februari 2016 om 12:39
Zeur niet zo slap, die gast heeft het gewoon voor zichzelf verkloot. Gewoon wegwezen ermee,
Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 12:47
Dus wanneer je een seizoen terug zegt, niet bij te willen tekenen.. je komt vervolgens terug van vakantie, en vindt je naam op de spelerslijst van de Beloften terug... en er is niemand van jouw werkgever bereid om daar met jou over te praten... dan is dat terecht? Ik zou zeggen.. nogal terecht dat Boilesen nu denkt 'Frons, zak er maar in'. Wanneer je als stront behandeld bent, ga je echt niet een contractje tekenen met een of andere flutclub, alleen maar om je werkgever te plezieren. Tuurlijk overschat die Boilesen zichzelf gigantisch, maar het is Ajax die hem als stront is gaan behandelen. Volkomen terecht dat hij nu niet van plan is om ook maar ergens te tekenen.. gewoon gratis de deur uit, komende zomer. Groot gelijk.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 8 februari 2016 om 13:40
Boilesen was al hopeloos uit vorm en werd terecht niet meer opgesteld. En hoe weet jij dat er niet verder met hem is gesproken? Omdat hij of z'n pappie dat zegt? Ze hebben hem zelfs nog een nieuwe verbintenis aangeboden en dat vond meneer te weinig, dus terecht dat ze er geen moeite meer voor doen. Sinds wanneer is het zo dat er alleen een "breng" plicht is en waarom gaat meneer geen informatie "halen" Boilesen is een complete faalhaas, waar de Boer zijn nek veel verder voor heeft uitgestoken dan hij had moeten doen. Heeft de hoon van vrijwel allen supporters over zich heen gehaald door Boilesen te blijven opstellen en dan krijgt ie alsnog een nieuwe aanbieding...Boilesen was toch al afschreven, ook financieel dus al zou ie gratis vertrekken, die 4 ton gaan ze bij Ajax niet missen.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 februari 2016 om 13:41]
Vind ik leuk
Romario9 +13564
maandag 8 februari 2016 om 12:47
Volgens mij moet jij het woord 'paria' eens opzoeken in de Dikke Van Dale.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 16:56
Met schaamte, Romario... al blijft mijn mening over het koude beleid overeind.
Vind ik leuk
maandag 8 februari 2016 om 13:34
goede reactie vriend
Vind ik leuk
De Barbaar +3155
maandag 8 februari 2016 om 15:01
Nee dat is niet zoiets als Santos. Boilesen heeft als courtesy van Ajax een prima contract verlenging gekregen hoewel hij al twee jaar geblesseerd was, na een kut seizoen sloeg Boilesen een aanbod af van een miljoen salaris. Santos krijgt misschien een tinnetje of anderhalf en Vilhena voetbalt gewoon. Boilesen heeft geen enkele toegevoegde waarde en als je twee jaar niet kan spelen en toch een contractverlenging accepteert dan mag je ook wat terug verwachten.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
maandag 8 februari 2016 om 17:03
Het gaat er in dezen niet om de kwaliteit van de speler, of de hoogte van het salaris, of de speelkansen bij de desbetreffende club... Het gaat er om dat een trainer die als speler zelfs bereid was om werk te weigeren om maar naar Barcelona te kunnen gaan.. als trainer geen moeite heeft om iemand als oud vuil langs de kant te zetten en niet meer met zo'n speler wenst te communiceren, omdat hij niet wil bijtekenen. En dan vervolgens nog flauwe grapjes over de rug van die jongen probeert te maken. Te flauw voor woorden. Dat pa Boilesen dezelfde makelaarscursus lijkt te hebben gevolgd als pa Vilenha, heeft daar ook niks mee te maken. Zelfs het feit dat die Boilesen absoluut geen miljoen waard is, en op dit moment zelfs voor De Graafschap geen versterking is, heeft daar ook niks mee te maken.
Vind ik leuk
dyanneruda +755
maandag 8 februari 2016 om 15:46
Paria is het juiste woord, niet meer welkom bij eerste selectie, de verworpene.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13948
maandag 8 februari 2016 om 12:44
Enige nadeel is dat hij het niet doet....
Vind ik leuk
frank1971 +2418
maandag 8 februari 2016 om 12:56
Ajax kan beter geen geld vragen, want zoveel is hij namelijk waard.
Vind ik leuk
maandag 8 februari 2016 om 13:07
Als ik hem was zou ik niet gaan...Kijk ik ben geen fan van Boilesen maar dit verdient die jongen niet
Vind ik leuk
piemelbrie +936
maandag 8 februari 2016 om 13:30
hij gaat toch niet..

hij houd frank de boer aan zijn woord en gaat lekker met frankie mee naar zijn nieuwe job
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 8 februari 2016 om 14:03
Daar gaat hij zelf echt niet mee akkoord, hij kan komende zomer lekker transfervrij de overstap maken naar welke club er dan ook maar interesse toont.
Vind ik leuk
Zeus +3446
maandag 8 februari 2016 om 14:08
Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt door te azen op een contractloze status. Dan zou het vreemd zijn als hij nu alsnog gaat vertrekken naar Zagreb.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 8 februari 2016 om 14:52
Beide spelen niet dus dan lijkt het logisch dat je voor de 400.000 euro optie gaat dan voor de 4.000.000 optie.
Vind ik leuk
Bayern +1830
maandag 8 februari 2016 om 14:55
Eindelijk maar toch ..
Vind ik leuk
galderma +226
maandag 8 februari 2016 om 15:02
Naar zo'n competitie wil je ook niet heengaan. Hij heeft zijn eigen ramen ingegooid.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
maandag 8 februari 2016 om 15:19
Mooi zo dan kan het boek weer dicht en hoeven we er geen aandacht meer aan te schenken.
Vind ik leuk
Dorzon +4788
maandag 8 februari 2016 om 15:51
die gaat ajax lopen f*cken en blijft tot het eind van het seizoen in amsterdam
Vind ik leuk
DE CULTHELD +1751
maandag 8 februari 2016 om 16:31
Dan is de nood wel erg hoog bij Zagreb.
Vind ik leuk
maandag 8 februari 2016 om 21:00
Ontvangen ze in Zagreb geen Nederlandse competitie ofzo?
Ik denk dat ze in de jeugd van bij Zagreb geen slechtere linksback hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws