PSV hoopt snel champagne te ontkurken: 'Naderen het moment dat er ja of nee volgt'
PSV hoopt zo snel mogelijk een nieuwe shirtsponsor te presenteren. De Eindhovenaren zijn al langere tijd in gesprek met partijen, maar de club laat zich niet leiden door paniek, zo laat directielid Peter Rovers aan het Eindhovens Dagblad weten.
"Aan het einde van december hebben we aan onze kledingsponsor Umbro de kledingkeuze voor volgend seizoen al doorgegeven. Daar vindt momenteel de productie dus al plaats, zonder dat er een sponsornaam op de shirts staat. Natuurlijk was het mooi geweest als dat al gelukt was, maar dat is bij andere clubs de afgelopen jaren ook voorgekomen. Een ramp is het zeker niet. Er zijn productiebedrijven die de gefabriceerde kleding in juni nog razendsnel kunnen bedrukken en de daarbij gewenste kwaliteit leveren, zodat onze A-selectie en ook de fans daarover tijdig kunnen beschikken."
PSV is volgens Rovers in gesprek met 'vier serieuze partijen'. "We naderen met hen het moment dat er een 'ja' of een 'nee' volgt. Er zijn nog allerlei scenario's mogelijk met deze gesprekspartners. De rug van het shirt en de voorkant is vrij. Het is mogelijk dat we met meerdere partijen in zee gaan voor rug en voorkant. We streven naar continuïteit en gaan in principe voor een 3- tot 5-jarig sponsorcontract."
Naar verluidt wil PSV acht miljoen euro per jaar ophalen met de nieuwe deal. "Het is een indicatie op basis waarvan je met elkaar in gesprek gaat. In eerste instantie praten we met bedrijven om te kijken of we een duurzame sponsorrelatie kunnen aangaan en in welke vorm. In de praktijk kijken we eerst of het klikt en of het verhaal aanspreekt. Daar zegt een onderneming 'ja' of 'nee' tegen en daarna volgen pas de onderhandelingen over het daadwerkelijke bedrag. Het kan best zo zijn dat een uitkomst iets lager ligt dan de indicatie, als daar bijvoorbeeld een goed meerjarig contract tegenover staat."