Ajax-talent verkaste naar Manchester City: Meisjes zijn in Nederland ook leuker

    Ajax-talent verkaste naar Manchester City: "Meisjes zijn in Nederland ook leuker"

    zaterdag 2 april 2016 om 18:38

    Javairo Dilrosun (17) is één van de vele spelers die al op jonge leeftijd verkaste van een Nederlandse topclub naar Engeland. De voormalig Ajacied speelt tegenwoordig bij Manchester City. 

    In een interview met de Volkskrant vertelt Dilrosun over zijn overstap naar City. "Ik droomde van de Arena. Die zie je toch steeds in de verte op De Toekomst. Er breken genoeg jongens door. Ik had niet het idee dat ik de kans zou krijgen", aldus de jeugdinternational. 

    "Bij Ajax zeggen ze dat ze me een contract hebben aangeboden. Maar dat is niet zo. Als je het in iemand ziet zitten, kun je toch minimaal zeggen: luister, het gaat goed, als je zo doorgaat kom je in aanmerking voor een contract?"

    Er is volgens Dilrosun nóg een reden voor zijn overstap naar Manchester. "Ik had in Amsterdam te veel afleiding. Zou zo geblesseerd kunnen raken met voetballen op straat. Of in de zaal. De meisjes zijn in Nederland ook leuker."

    Plaats een reactie

    Enden +4136
    zaterdag 2 april 2016 om 18:42
    Te veel afleiding??
    Wat een drogreden. Hij zit nu zeker tussen de nonnetjes
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5632
    zaterdag 2 april 2016 om 18:45
    "Er breken genoeg jongens door. Ik had niet het idee dat ik de kans zou krijgen..."

    Oké dus hij denkt dat hij bij Manchester city wél kansen zal krijgen? aahahahaa
    Vind ik leuk
    stollie38 +18116
    zaterdag 2 april 2016 om 18:48
    Die heeft het echt hoog in de bol met zijn veel afleiding.Je leert in Amsterdam op straat voetballen,tuurlijk kan je daar geblesseerd raken,maar ieder kind ook die spelen onbevangen op straat.Tja als Ajax het niet in je zag zitten dan zegt het wat over jezelf dan over Ajax.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 2 april 2016 om 18:54
    Een van de meest geprezen spelers in de City jeugd
    Vind ik leuk
    Enden +4136
    zaterdag 2 april 2016 om 19:04
    Gelukkig kan hij goed voetballen. Van slimme uitspraken moet hij het niet hebben. Hopelijk breekt hij door.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 2 april 2016 om 19:08
    Doorbreken bij City gaat moeilijk worden maar hij gaat zeker een mooie carriere tegenmoet
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zaterdag 2 april 2016 om 19:35
    Eerst worden uitgeleend aan Burton Albion, Plymouth Argyle en daarna Cambuur. Daarna misschien spelen bij Dordrecht'90 en Almere FC en wellicht nog bij FC Valette en een paar Roemeense clubs en in Bulgarije!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 2 april 2016 om 19:37
    Lekker positief!
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zaterdag 2 april 2016 om 19:46
    Geef me dan een naam van een Nederlandse veldspeler die jong naar het buitenland gegaan en nu een topspeler is?

    Genoeg voorbeelden van dit soort jongens die het niet redde.

    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 2 april 2016 om 20:31
    Bruma is idd slecht Ake bakt er ook werkelijk niks van bij Watford
    Vind ik leuk
    Enden +4136
    zaterdag 2 april 2016 om 23:43
    Al is het bij de Jumbo
    Vind ik leuk
    Zeus +3488
    zondag 3 april 2016 om 09:22
    Dus hij denkt het niet te kunnen maken bij Ajax, en hij heeft niet mentaliteit van een profvoetballer dus dan vertrekt hij maar naar Manchester City. Zeer geloofwaardig verhaal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws