'Heerenveen heeft twee kandidaten op het oog voor opvolging Univé'
SC Heerenveen is momenteel in een zoektocht verwikkeld naar een nieuwe hoofdsponsor. De Friese club heeft de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met tenminste drie potentiële geldschieters.
Reisbureau Corendon en webwinkel CoolBlue zijn belangrijke gegadigden om vanaf komend seizoen op het Heerenveen-shirt te prijken, zo heeft FeanOnline vernomen. Ook met Body & Fitshop zijn gesprekken gevoerd, maar die webwinkel lijkt inmiddels afgehaakt. Het bedrijf heeft wel als enige van de drie kandidaten het hoofdkantoor in Heerenveen.
Corendon is een reisbureau dat haar omzet in 2014 zag groeien naar 418 miljoen euro. Het reisbureau kwam in februari voor het eerst ter sprake in het Abe Lenstra Stadion. Recenter is ook CoolBlue in beeld gekomen. Het van origine Rotterdamse bedrijf voor consumentenelektronica had in 2015 een omzet van 555 miljoen euro.
Mocht sc Heerenveen er niet in slagen om voor 18 juni een nieuwe hoofdsponsor te vinden, dan overweegt de clubleiding om Univé – als dank - nog wat langer op de voorkant van het shirt te zetten. De verzekeraar was liefst vijftien jaar aan de Friezen verbonden, maar in december werd bekendgemaakt dat er een einde aan de samenwerking komt.