'Ik had geen plezier meer bij Ajax, dus de keuze voor PSV was niet moeilijk'

'Ik had geen plezier meer bij Ajax, dus de keuze voor PSV was niet moeilijk'

Gepubliceerd: vrijdag 20 mei 2016 om 15:07vr 20-05-2016 om 15:07

Steven Bergwijn kwam tussen 2004 en 2011 uit voor Ajax. In zijn laatste jaar in Amsterdam maakte de aanvaller de overstap naar PSV. Bergwijn gaat in gesprek met De PSV Supporter in op zijn tijd in de hoofdstad. 

"Ik had geen plezier meer bij Ajax en alles eromheen", begint Bergwijn, die voor zijn periode bij Ajax nog uitkwam voor ASC Waterwijk (Almere). "Mijn spel ging ook achteruit en als je geen plezier meer hebt, dan is het klaar. PSV sprak mij daarentegen altijd al aan en dus was de keus niet zo moeilijk. Vroeger was ik wel voor Ajax, als kleine jongen, maar dat is helemaal weg."

Bergwijn weet niet meer precies hoe hij bij PSV terecht kwam. "Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat allemaal gegaan is, ik was pas 14 jaar oud. Mijn vader heeft dat toen allemaal geregeld. Het gaat hier super met me, ik voel me echt top hier. We hebben een leuk team, een fijne groep. Ik ben ontzettend goed opgevangen. Het beleid is hier beter dan bij Ajax en er heerst een warmere sfeer."

Plaats een reactie

Noudyo +1583
vrijdag 20 mei 2016 om 15:13
Bazoer naar Ajax, Bergwijn naar PSV. Mooie ruildeal, toch? ;-)
Vind ik leuk
Foebele +53329
vrijdag 20 mei 2016 om 15:24
Uhm nee!
Vind ik leuk
Koeien +3730
vrijdag 20 mei 2016 om 15:33
Beide zijn toch mooie spelers voor die clubs?
Vind ik leuk
Foebele +53329
vrijdag 20 mei 2016 om 17:41
Het is gewoon een rare opmerking, hoezo zouden deze spelers ooit weer terug keren naar de club die ze juist verlaten hebben om hun geluk ergens anders te zoeken?

Moeten we de Boer en Cocu dan ook maar ruilen? Beide toch prima trainers?

Vind ik leuk
zaterdag 21 mei 2016 om 08:55
Waar zegt hij dat ie terug moet keren?
Vind ik leuk
Foebele +53329
zaterdag 21 mei 2016 om 12:18
vrijdag 20 mei 2016 om 15:13
Bazoer naar Ajax, Bergwijn naar PSV. Mooie ruildeal, toch? ;-)

Daar!
Vind ik leuk
zaterdag 21 mei 2016 om 12:42
Bazoer zit toch bij Ajax en Bergwijn bij PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 21 mei 2016 om 12:43
Laat Maar, had het verkeerd gelezen
Vind ik leuk
Bjvideler +823
vrijdag 20 mei 2016 om 15:33
Ben ik het helemaal mee eens! Liever had ik Bergwijn ook bij Ajax gezien maarja, liever Bazoer ;-)
Vind ik leuk
Objectief1 +2677
vrijdag 20 mei 2016 om 17:43
Inderdaad Bergwijn is van hetzelfde niveau dus deze deal is helemaal goed!

Hopelijk komend seizoen zijn definitieve doorbraak in PSV1
Vind ik leuk
Flappie +51
vrijdag 20 mei 2016 om 15:13
Off: Iemand enig idee hoe het ervoor staat met de ontwikkeling van Suently Alberto?
Vind ik leuk
Noudyo +1583
vrijdag 20 mei 2016 om 15:16
Geen flauw benul. Ik zou hem graag zelf eens paar keer in actie zien komen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +16027
vrijdag 20 mei 2016 om 15:16
Slechter geworden sinds vorig seizoen.
Moet echt gaan aanpoten volgend seizoen en harder werken
Vind ik leuk
ZuiderRat +225
vrijdag 20 mei 2016 om 15:20
Mensen voelen zich beledigd binnen 3,2,1......
Vind ik leuk
Youri99 +10450
vrijdag 20 mei 2016 om 15:23
Het is nu 15:23 en nog steeds voelt niemand zich beledigd, gaat alles nog goed met je?
Vind ik leuk
ZuiderRat +225
vrijdag 20 mei 2016 om 15:44
Er zijn er genoeg beledigd, ze reageren alleen niet in een comment, denk eens na
Vind ik leuk
Flappie +51
vrijdag 20 mei 2016 om 15:20
Thnx voor de info :)
Was 'm even vergeten heb met 'm in de jeugd gespeeld en was echt een rivaal voor me.
Vind ik leuk
Foebele +53329
vrijdag 20 mei 2016 om 15:22
Ik zou als ik hem was verder geen uitspraken doen over waar het beleid beter is.

Sowieso is het ook nog eens onzin, want voor talenten is Ajax gewoon een betere club, dat kan niemand ontkennen, maar buiten dat kan zo'n uitspraak alleen maar tegen je gaan werken.
Vind ik leuk
Youri99 +10450
vrijdag 20 mei 2016 om 15:26
Achja, zo hebben wij bij Schubbekutteveen 5 onze Jan de Jager spelen. Die heeft vroeger nog op een blauwe maandag bij de jeugd van Ajax meegetraind, Hij zegt altijd dat de jeugdopleiding van Telstar beter was maar hij heeft nooit het betaald voetbal gehaald en geldt net als Bergwijn als eeuwig talent...
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 20 mei 2016 om 15:33
Schubbekutteveen. Waar kan ik me inschrijven?
Vind ik leuk
Youri99 +10450
vrijdag 20 mei 2016 om 15:40
Bij Marjan van de ledenadministratie. Er zijn 2 plaatsen vrijgekomen bij Schubbekutteveen 4. Gerry Butsers heeft zijn voetbalschoenen aan de wilgen gehangen omdat zijn vrouw dreigde met een scheiding nadat hij dit seizoen 24 keer op zondag de kantine afgesloten heeft. Keeper, aanvoerder en reeds 30 jaar vrijgezel Tony Geerlings overweegt ook te stoppen na aanhoudende polsproblemen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 20 mei 2016 om 15:45
Als Marjan een knapperd is, vind ik t goed.
Vind ik leuk
Youri99 +10450
vrijdag 20 mei 2016 om 16:52
Marjan was een knapperd, tot dat ze nogal uit elkaar kwam. Nu is ze hoofd frituur in onze kantine op sportpark de schubbekut
Vind ik leuk
Flappie +51
vrijdag 20 mei 2016 om 15:31
Conclusie xd?
Vind ik leuk
100%PSV +3248
vrijdag 20 mei 2016 om 15:32
Zolang Bergwijn niet de arrogante houding krijgt van Bazoer zijn wij in E'hoven blij met hem. Bazoer heeft afgelopen jaren zijn overgang naar A'dam menen te moeten rechtvaardigen door negatieve uitlatingen over PSV te doen. Daarnaast provoceerde hij in de laatste wedstrijd tegen PSV het Eindhovense publiek. Niet voor niets heeft De Boer hem de laatste wedstrijden van het seizoen gepasseerd. Bazoer is inmiddels twee kampioenschappen in E'hoven en CL-voetbal misgelopen en dan zal hem pijn doen.
Vind ik leuk
Youri99 +10450
vrijdag 20 mei 2016 om 15:35
Ben jij echt 100% PSV of 50% PSV en 50% De Graafschap?
Vind ik leuk
Leedz +7643
vrijdag 20 mei 2016 om 15:44
Veel onzin in een stuk tekst
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
vrijdag 20 mei 2016 om 15:59
Bazoer heeft bij PSV helemaal niks gemist!
Die zou zijn wedstrijdjes hooguit voor PSV in de JL hebben gespeeld en zou derhalve ook nog geen international zijn geweest!;-).

Maw, laat Bazoer maar schuiven die komt er wel!;-).
Vind ik leuk
Jozef +44305
vrijdag 20 mei 2016 om 20:19
Bazoer zou zelfs bij PSV te goed geweest zijn om niet door te breken. Dat arrogante, tja, ik zie het niet.
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
vrijdag 20 mei 2016 om 20:54
Als iemand bij Ajax een wind laat noemen ze dat al arrogant.;-).

Een makkelijk woord om je afgunst en jaloezie te tonen, Jozef.

Soms klinkt het stiekem nog als een compliment ook eigenlijk. ...;-).
Vind ik leuk
vrijdag 20 mei 2016 om 15:34
Ik heb 100 keer gelezen dat PSV Lestienne niet overneemt omdat hij 10 miljoen kost en omdat Bergwijn eraan komt.

Waar blijft hij?
Vind ik leuk
100%PSV +3248
vrijdag 20 mei 2016 om 15:42

Afgelopen seizoen heeft Bergwijn een zware blessure opgelopen waardoor hij einde van de competitie heeft moeten missen. Beter een jeugdspeler voorzichtig brengen dan dat ze net als Bazoer met veel bravoure worden gebracht en vervolgens naast hun schoenen gaan lopen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 20 mei 2016 om 17:08
wij zijn als kampioen op langdurig zomer reces. Volgend seizoen is ie er bij.
Vind ik leuk
Blindsy +18786
zaterdag 21 mei 2016 om 19:28
Je weet dat het nieuwe seizoen nog moet beginnen, toch?
Vind ik leuk
HJR +9009
vrijdag 20 mei 2016 om 15:57
Ach mannen, maak je niet zo druk, het zal in de toekomst nog weleens voorkomen. De speler die van Ajax naar PSV gaat, zegt dat PSV een betere gevoel geeft en andersom krijg je dat ook. Als ik, als vakkenvuller, van de Albert Heijn naar de Jumbo ga, ga ik natuurlijk ook niet achteraf roepen dat de Albert Heijn beter is.

En de clubs moeten altijd een beetje geluk hebben wie er uiteindelijk doorbreekt, moeilijk te garanderen op jonge leeftijd. Zal niemand over eens worden met elkaar wie er beter is, tenminste niet mensen die een bepaalde voorkeur voor een club hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 mei 2016 om 15:58]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 20 mei 2016 om 17:09
tja klinkt natuurlijk allemaal heel logisch. Het is dat de meesten geen verbetering zijn voor ons psv maar zo denken er nou veel meer over daar.
Vind ik leuk
spacedeee +876
vrijdag 20 mei 2016 om 17:20
Het tegenovergestelde van de bekende successupporters.
Maar goed als je niet veel speelt is er altijd wel iets te vinden....
succes in het warme eindhoven al merk je er hier op vp weinig van.
Vind ik leuk
vrijdag 20 mei 2016 om 18:10
Het zoveelste "copy paste" huil huil bericht. Het is weer zomerstop zeker.
Vind ik leuk
zaterdag 21 mei 2016 om 05:47
Zo zo, nu op deze foto kijk je ook niet bepaald vrolijk!?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 21 mei 2016 om 12:13
dat was nog voor dat Smeets scoorde....
daarna zijn er heel veel andere foto s
Vind ik leuk
zondag 22 mei 2016 om 02:43
Nou dan moet hij op die andere fotos ook zuur kijken, want blijkbaar heeft VP echt niet een juich foto en kwamen ze maar met deze.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws