Van der Vaart over Ajax-goudmijn: Nog niet goed genoeg voor absolute top

Van der Vaart over Ajax-goudmijn: "Nog niet goed genoeg voor absolute top"

Gepubliceerd: donderdag 16 juni 2016 om 20:52do 16-06-2016 om 20:52

Rafael van der Vaart vindt Arek Milik een goede spits, maar nog niet rijp voor de absolute top in Europa. Dat zegt de oud-speler van Ajax donderdagavond bij de NOS.

In de uitzending van Studio France werd Van der Vaart gevraagd naar zijn mening over Milik, die na één EK-duel op één EK-doelpunt staat. "Milik heeft natuurlijk een heel goede fase gehad aan het einde van het seizoen, maar aan de bal is hij nog niet goed genoeg voor de absolute top", vindt de analyticus.

"Ajax is natuurlijk top", haast Van der Vaart zich vervolgens te zeggen, "maar het is wel de Nederlandse competitie. Bij Ajax ga je dan veel kansen krijgen en als gevolg daarvan ook veel goals maken."

Milik was afgelopen seizoen goed voor 21 doelpunten in de Eredivisie en staat in de belangstelling van een lange rij clubs uit Engeland, Spanje en Italië. Donderdagavond speelt hij met Polen tegen Duitsland op het EK. Van der Vaart: "Je ziet wel dat hij groeit en hij profiteert natuurlijk van Robert Lewandowski naast zich."

Poll

Is Milik nog geen absolute top?

(454 stemmen)

Plaats een reactie

Iefmeister +7921
donderdag 16 juni 2016 om 20:58
Daar heeft Raf natuurlijk gelijk in. Die Poolse beunhaas moet gewoon nog een jaartje mickey mousen.
Vind ik leuk
Arvin +6155
donderdag 16 juni 2016 om 21:01
Oh nee, vdvaart is negatief over milik. Nu zal zn waarde zeker met miljoenen dalen.

Vdv, alsjeblieft, ga op jezelf letten en stop met voetbal. Of ga in China of Arabië voetballen, steek twee middelvingers op en roep dat je het toch allemaal voor het geld deed. Deze rompslomp van ik doe het niet voor het geld, maar voor de sport is alleen geloofwaardig als je onder de 100 kilo bent en inzet toont. Jij verloochend jezelf gewoon en probeert ondertussen alles weer goed te praten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 juni 2016 om 21:02]
Vind ik leuk
Noudyo +1599
donderdag 16 juni 2016 om 22:23
Mogen voetballers tegenwoordig geen mening geven?
Vind ik leuk
Staanvak +1172
donderdag 16 juni 2016 om 21:03
Volgens de statistieken is hij net zo goed al lewandowski op z'n 22ste was...

En maakte lewandowski op z'n 23ste de transfer naar Dortmund vanuit Polen. Wie zegt dat Milik dat niet red of hem over treft op z'n 28ste
Vind ik leuk
Antikunstgras +13667
donderdag 16 juni 2016 om 21:25
Fuck, nu raakt ajax hem niet meer kwijt..
Vind ik leuk
Molby +822
donderdag 16 juni 2016 om 21:28
Ik til niet zo zwaar aan de mening van Raffie. Als een type Marco van Basten of Bergkamp zoiets zouden zeggen, nam ik het serieus. Neem van Mij aan dat Dennis Bergkamp er mede verantwoordelijk voor is dat Milik een betere spits is geworden het afgelopen seizoen. Als ie het volste vertrouwen van Frank de Boer had gekregen was ie nog beter geweest.
Vind ik leuk
buddha +9866
donderdag 16 juni 2016 om 21:53
bergkamp zegt nooit iets ,en van basten moet je NOOIT serieus nemen .
Vind ik leuk
De Barbaar +3162
donderdag 16 juni 2016 om 22:20
Van der Vaart heeft gelijk, kun je nagaan hoe Vincent Janssen zich zal voelen volgend jaar (op de bank)
Vind ik leuk
Iefmeister +7921
donderdag 16 juni 2016 om 22:25
Daar maait hij weerover de bal. Hou op zeg. Niks heb je aan hem.
Vind ik leuk
Foebele +53757
donderdag 16 juni 2016 om 22:27
Milik mist vandaag teveel goede kansen, maar hij staat er wel steeds en is wel vaak betrokken bij de aanvallen. Ik vind Lewandowski eerder tegenvallen, dus wat dat betreft denk ik dat de interesse in Milik nog wel eens kan gaan toenemen.

Hij is pas 22 en heeft bij Polen al aardig wat ervaring opgedaan, ook nog Bundesliga ervaring op zijn CV staan, ik denk wel dat er clubs zijn die potentie in hem zien na dit EK, je kan niet zeggen dat hij slecht speelt en heeft al gescoord op het toernooi, dus dan zijn er echt wel clubs die potentie in hem zien.
Vind ik leuk
Noudyo +1599
donderdag 16 juni 2016 om 22:30
Wat een gekken zitten hier in de reacties. (Zoals ik al heb gezegd) Mogen voetballers niet meer hun mening geven over andere voetballers geven zonder afgekraakt te worden door een paar respectloze mensen?

Van der Vaart heeft gewoon gelijk. Milik is totaal niet van enigszins topniveau. Hij speelt leuk voetbal, en speelt de afgelopen tijd beter, maar ik zou nou niet zeggen dat ik hem bij grote clubs even de sterren van de hemel zie voetballen. Blijkbaar zijn er sommige mensen die dan gelijk moeten zeiken.
Vind ik leuk
tikkietoe +5766
donderdag 16 juni 2016 om 22:51
Milik speelt vandaag niet zijn beste wedstrijd, maar zijn vorige was goed.
Ajax moet Milik gewoon een jaartje nog houden, tenzij er een uitstekend bod komt.
Vind ik leuk
100%PSV +3279
donderdag 16 juni 2016 om 22:51
Eerder deze week, na een simpel doelpuntje van Milik, zou zijn transferwaarde gigantisch zijn gestegen volgens VP en vele anderen hier. Benieuwd wat zijn waarde na vandaag zal zijn.
Vind ik leuk
donderdag 16 juni 2016 om 23:03
Die Milik kan er helemaal geen houtje toutje van
Vind ik leuk
donderdag 16 juni 2016 om 23:05
Superluuk is gewoon beter hoor
Vind ik leuk
knorrepot +291
donderdag 16 juni 2016 om 23:05
Een dubbele ontkenning in een vraag. Ja, dan krijg je fifty fifty
Vind ik leuk
Enden +4422
donderdag 16 juni 2016 om 23:34
En vd Vaart kan weten wat een net niet speler is.
echter is Milik nog jong en kan verrassen en zal vd Vaart het niet meer worden.
Vind ik leuk
vrijdag 17 juni 2016 om 01:05
Ik ben een Utrechter en heb vrij weinig met Ajax, maar hij heeft gewoon gelijk. Was ook gewoon een goede speler.
Vind ik leuk
vrijdag 17 juni 2016 om 02:15
nou als dat Ajax goudmijn is het is een luie donder die veel kansen nodig heeft ook bij Ajax was dat al het geval is goed voor excelsior denk ik nu kon je zien dat de Hollandse competitie niks voor stelt ,wat een middel matige speler is dat Milik
Vind ik leuk
Topkenner +53
vrijdag 17 juni 2016 om 04:22
milik heeft gisteravond goed gespeeld, de enige minpunt is scoren. Buiten gebrek aan scoren deed hij eigenlijk alles goed dat kan gebeuren... Er zijn een aantal goede spits die niet lukte te scoren.
Vind ik leuk
Topkenner +53
vrijdag 17 juni 2016 om 04:24
vd Vaart is een grote bek hij deed zelfs na Ajax niet zo geweldig in het buitenland hoor. Hij pakte weinig prijzen... hij is bezig met vrouwen en geld.
Vind ik leuk
pinkelman +4106
vrijdag 17 juni 2016 om 11:53
Had dan iemand uberhaupt verwacht dat Milik geschikt zou zijn voor de absolute top??
Met alle respect, de Boer zag ook wel dat het niet alles was en daarom zijn twijfels had over de Pool. Geen haar op het hoofd van de Boer dat hij dit bij zo'n Janssen had gedaan.
8 miljoen, de Utrechtprijs voor Haller zou een geschikte prijs zijn voor deze speler.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 juni 2016 om 11:59]
Vind ik leuk