PSV gaat Bayern München achterna: financiële injectie van 30 miljoen euro
PSV gaat een nieuw partnerfonds beginnen. Grote bedrijven als VDL, Philips, ASML, Mandemakers en BrandLoyalty zullen deelnemen aan dit initiatief van de landskampioen.
Het partnerfonds, bestaande uit de vijf eerder genoemde bedrijven, stelt PSV een bedrag van 30 miljoen euro ter beschikking. Dat meldt PSV vrijdag via de officiële kanalen. "We gaan een deel van het geld gebruiken voor bijvoorbeeld het verbouwen en uitbreiden van de jeugd- en profsectie op De Herdgang en het aanpassen van het stadion", aldus algemeen directeur Toon Gerbrands.
"We gebruiken het daarnaast ook om het eigen vermogen te verstevigen. We zijn geïnspireerd door de aanpak van Bayern München, waar ze door middel van aandelenuitgifte kapitaal hebben gegenereerd. Daar hebben wij niet voor gekozen. Bij ons gaat het om achtergestelde leningen. Onze terugbetalingsverplichtingen beginnen na tien jaar, maar we mogen ook al eerder aflossen. Vanzelfsprekend gaan we er in ons financiële beleid rekening mee houden", aldus Gerbrands.
Gerbrands stelt vast dat de betrokkenheid tussen PSV en zijn partners toeneemt. "De banden met deze bedrijven zijn zeer hecht, dat blijkt nu wederom. Ze denken op een geweldige manier met PSV mee en zorgen er voor dat het fundament onder onze club weer verder verstevigd is."