PSV-gekleurd Oranje onder 19 krijgt billenkoek en is uitgeschakeld op EK

PSV-gekleurd Oranje onder 19 krijgt billenkoek en is uitgeschakeld op EK

maandag 18 juli 2016 om 13:52

Het Oranje onder 19 van coach Aron Winter is uitgeschakeld op het EK onder 19. In het Duitse Aalen waren de leeftijdgenoten van Frankrijk véél te sterk. Vooral aanvallend waren de Fransen constant gevaarlijk, wat resulteerde in een 1-5 eindstand. 

Het jeugdteam van de KNVB begon - met zes PSV'ers - matig aan het treffen met de volwassen ogende Fransen. Al vroeg moest Yanick van Osch redding brengen op een inzet van jongeling Kylian Mbappé, die de smaakmaker was in de beginfase. Hij scoorde na tien minuten dan ook, na zwak verdedigen van de jonge Oranje-ploeg (0-1). Nederland onder 19 kwam na een kwartier bijna op gelijke hoogte, maar zag Pablo Rosario uit een vrije trap van Kenneth Paal de paal raken.

Na een kwart wedstrijd leek het duel wat meer in evenwicht te komen, al bleef Frankrijk tussen de linies sterk. Het middenveld van Oranje had moeite om de gaten te dichten en kon na slecht uitverdedigen de 0-2 van Jean-Kevin Augustin niet voorkomen. Tien minuten voor rust versierde Steven Bergwijn een strafschop, die werd benut door Abdelhak Nouri. Daardoor werd het treffen voor even spannend. Oranje moest na rust in ieder geval op jacht naar één goal om uitschakeling te voorkomen.

Uitschakeling en sterke Fransen
Frankrijk bleek echter een geduchte tegenstander, want de atletische Haantjes kwamen direct na rust op 1-3. Augustin was wederom de maker van de treffer, waarbij Oranje slechts stond toe te kijken en slecht stond te verdedigen. Dat bleef het geval bij de jongelingen, want de 1-4 van Mbappé viel op een soortgelijke manier. Een kwartier voor tijd bepaalde Augustin met zijn derde de eindstand op 1-5.

Oranje is zodoende uitgeschakeld op het EK en moet nu tegen de nummer drie van groep A om kwalificatie voor het WK onder 20 af te dwingen.

Plaats een reactie

Gu3rilla +6726
maandag 18 juli 2016 om 13:54
Je kan van alles zeggen maar, iedereen was poep en dit is vrij gênant.

Is ook duidelijk waarom Augustin bij PSG speelt en Mbappe bij Monaco vrij veel speelt kwamen er constant door van de flanken
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juli 2016 om 13:56]
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:15
En na de overwinning tegen Kroatië. Mensen hier maar zeggen dat goeie generatie aan zat te komen. Zou nog wat worden dit toernooi.
Ik zei al, win eerst maar eens van Engeland en Frankrijk. Dan praten we verder.

Nou kom maar op nu...allebei verloren... -_-
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:22
Goeie generatie speelt in Alkmaar:)
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:24
Klopt. AZ O19 was doorgegaan in deze poule. :P
Vind ik leuk
Dorzon +1734
maandag 18 juli 2016 om 13:54
gaat lekker door in de lijn van het grote oranje.

wat zijn we afgezakt zeg
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 13:55
Zo, die zijn ff afgedroogd zeg.
Vind ik leuk
Foebele +18531
maandag 18 juli 2016 om 13:57
Gaat lekker met het nederlandse voetbal...
Vind ik leuk
United +12928
maandag 18 juli 2016 om 14:00
Lekker dipsausje hoor
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:00
Circusvoetballers. Gaf al in het andere topic aan geen kans. Dit is de computer generatie. Geen ballen maar bellen............ met hun telefoontjes.
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:04
En toen ik gisteren zei dat ze roemloos af zouden gaan was ik een zeikerd......Geeft niet hoor! Had liever geen gelijk gehad
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:12
Geeft aan dat de Ajax talenten er nog niet klaar voor is om in Ajax1 te spelen. Over 2 jaar weer een nieuwe kans. Ik hoop echter niet dat Bosz zo gek is spelers als Nouri te laten spelen. Je ziet gewoon dat op een aantal fronten dat de Ajax spelers toch te kort komen om iets te kunnen betekenen. Wat vielen die zwaar tegen.
Vind ik leuk
Primo +646
maandag 18 juli 2016 om 14:13
Het is overduidelijk dat er geen plan rond alle nationale jeugdelftallen is. Allemaal los van elkaar staande elftallen waar Nederlandse spelers toevallig voor in aanmerking komen, een paar wedstrijdjes in een Oranje shirt kunnen spelen, en vervolgens weer terug de anonimiteit in duiken.

Het Nederlandse voetbal is op een dood spoor, en met de huidige KNVB word het op alle fronten alleen maar erger. Dat krijg je wanneer het voetbalorgaan louter bestaat uit politici die zich meer bezig houden met hun carierres dan het lot van het voetbal.

Aron Winter was 1x hoofdtrainer, en werd ontslagen omdat hij de slechtste competitiestart in de geschiedenis van de MLS inleidde (eerste 9 wedstrijden verloren). Vervolgens doet hij 2 jaar niks en dan besluit de KNVB hem bondscoachschap Oranje o19 te geven. Hoe kan dat in vredesnaam nou vruchten afwerpen?

Zijn er geen capabele trainers in de amateurwereld die zo een klus met twee handen zouden willen grijpen? Kan me niet voorstellen dat Winter de beste coach beschikbaar was. Tenzij je gewoon niet wil zoeken.


Vind ik leuk
John M. +1478
maandag 18 juli 2016 om 14:13
We gaan een gouden toekomst tegemoet met onze supertalenten. 'S werelds beste jeugdopleiding van Ajax, Feyenoord, PSV en Sparta werpen nu al (rotte) vruchten af. Het duurt niet lang dan gaan Luxemburg, Gibraltar enz. ons voorbij op de wereldranglijst.
Vind ik leuk
Jozef +10178
maandag 18 juli 2016 om 15:19
Is natuurlijk net zo'n grote onzin als zeggen dat er een gouden generatie aankomt.

In beide gevallen zou ik het eerst moeten zien.
Vind ik leuk
John M. +1478
maandag 18 juli 2016 om 17:49
Waarom noem jij dat onzin? Ik lees hier haast dagelijks dat er enorm veel talenten op komst zijn. Die moeten zich toch zeker bij de O-19 bemerkbaar maken. Verder strijden zich de verschillende fans steeds daarom welke club in NL wel de beste jeugdopleiding heeft, niet alleen in Nederland maar zelfs ter wereld. Jij en ik zien dat niet, maar vraag eens de fans van bovengenoemde clubs, jouw club niet uitgesloten.
Vind ik leuk
Jozef +10178
maandag 18 juli 2016 om 18:48
Ik denk dat het onzin is omdat je over prille talenten praat, die overigens in elk land van de wereld rondlopen. Het is maar net hoe ze de belangrijke fase qua fysieke en mentale gesteldheid doorstaan als ze doorbreken bij de grote jongens. Deze groep lijkt me zeer zeker talentvol, maar het zullen nooit allemaal wereldsterren worden. Als we geluk hebben een paar.

Om zulk soort onzekerheden kun je niet een hele generatie afbranden. Misschien is dit wel het juiste moment voor een enorme afstraffing. Hierdoor kan een mentaliteit ontstaan van harder en scherper werken en wie weet: het besef groeien dat ze niet al als halve puber naar het buitenland moeten gaan als ze sportief het maximale willen bereiken.
Vind ik leuk
Objectief +1388
maandag 18 juli 2016 om 14:15
Triest, wanprestatie!
Vooral de verdediging maar ook het defensieve duo op het middenveld was rampzalig.
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 20:01
Aanval? ??
Vind ik leuk
Objectief +1388
maandag 18 juli 2016 om 23:45
De aanval had het niet veel beter kunnen doen. Werkte hard maar kreeg te weinig aanvoer omdat het middenveld werd overlopen.
Wedstrijd wel gezien?
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:24
Het Nederlands voetbal stelt gewoon niks meer voor . Ook het jeugdvoetbal niet.
Vind ik leuk
RedNas +1421
maandag 18 juli 2016 om 14:25
Reageren hier alleen maar jongetjes van onder de 19?

Sinds wanneer is het een schande dat Oranje onder de 19 zich niet kwalificeert voor de halve finale van een EK? Van de laatste 16 edities hebben ze zich überhaupt maar 4x geplaatst voor het toernooi. En sowieso geen enkele keer voor de halve finale...
Vind ik leuk
Primo +646
maandag 18 juli 2016 om 14:27
Als je met 2-1 verliest maar nogsteeds je mannetje staat is het inderdaad geen schande. Wanneer je als een stel kleuters met 5-1 weggespeeld word, en je blij mag zijn dat het daarbij bleef dan is harde kritiek op zijn plaats. Prestaties in het verleden staan daar ook volledig los van.
Vind ik leuk
RedNas +1421
maandag 18 juli 2016 om 14:34
Ik was blij dat Winter bij de 2-0 de punt naar achteren verplaatste, en Oranje meer risico ging nemen. Het is een open deur, maar dat kan 2 kanten opvallen. Het leek eerst de goede kant op de gaan met de aansluitingstreffer van Nouri, maar uiteindelijk hebben de Fransen geprofiteerd van de ruimte die ontstond.
Gegokt en verloren, geen schande.
Ik zie liever dit, dan 11 jongens die gaan proberen de nederlaag zo klein mogelijk te houden.
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:32
Heeft het samen liedjes zingen toch niet geholpen !
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 14:38
We gaan zware jaren tegemoet met het Nederlands voetbal. Iedereen wordt maar de hemel in geschreven voordat ze wat heb gepresteerd zoals bergwijn en nouri..
Vind ik leuk
Aal +4818
maandag 18 juli 2016 om 14:47
En al die Vitesse talenten maar thuis zitten ;-)
Vind ik leuk
Hyena +11775
maandag 18 juli 2016 om 15:01
Ook de toekomst ziet er voorlopig dus somber uit.
Vind ik leuk
HJR +1992
maandag 18 juli 2016 om 15:29
Jongens rustagh! Als het andersom was geweest dus dat er 5 Ajax spelers hadden gespeeld, had je precies dezelfde reactie gehad. Van andere personen dan natuurlijk :). Dat heeft met voorkeur van je club te maken :).

Dus niet zo druk maken je kan een PSVer niet overtuigen dat Ajax jeugd beter en andersom al helemaal niet. Dus ga lekker in de tuin zitten of ergens anders en neem een stokbroodje.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juli 2016 om 15:30]
Vind ik leuk
pinkelman +1400
maandag 18 juli 2016 om 15:40
Het wordt tijd dat bondcoaches wat minder gaan grijpen naar spelers van ajax of psv er loopt zoveel beters rond, zelfs hun jeugdopleiding worden niet meer genomineerd.
Affijn, ik grijp nog maar naar een kaasje uit het vuistje
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juli 2016 om 15:41]
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 15:49
Niet eens verbazingwekkend. De beste spelers zijn niet mee. We zien de nieuwe aanbevelingen van Jelle Goes wel komen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juli 2016 om 15:49]
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 15:53
Mentaliteit we zien het bij de profs en nu ook bij onze jonkies
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 16:04
Wat een toekomst.
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 16:22
Ik kom er steeds meer achter dat de grootste troll op vp vp zelf is. Wat een kop weer. En wat geniet vp hier weer van.

En ja, ik had k zo gereageerd als de kop een ander team zou bevatten.
Vind ik leuk
Drobtine +1040
maandag 18 juli 2016 om 16:46
Tja Ajax laat zijn talenten doorstromen vandaar het lage aantal Ajacieden in het team. Als dan de enige Ajacied als enige een magere voldoende haalt hoe ziet de toekomst van het nL elftal er dan uit???
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 19:06
Je bedoelt die grote talenten die volgende week moeten proberen om de volgende voorronde van de CL te gaan behalen? Ajax liet haar talenten thuis voor dit EK om één of andere smoes. Dan heb je dus geen recht van spreken.
Vind ik leuk
maandag 18 juli 2016 om 20:48
Tja hehe is hier nou nog iemand over verbaasd ook????

Maar 6 psvers erin.Dat zijn er dan 5 te weinig , logisch .
Met 6 man kan je geen potje winnen.
Vind ik leuk
redknap +522
maandag 18 juli 2016 om 22:06
Nederlands voetbal is helemaal niks meer. Ook de zogenaamde topclubs kunnen niet meekomen met de subtop en nog lager van Duitsland, Engeland, Frankrijk enz.enz.
Het is gewoon lachwekkend. Als men hier al naar de 3e Bundesliga gaat kijken dan is het goed mis.
En maar schelden op de Duitsers. Zowel Ajox aals PSV halen ze nu ook al.
Zelfs van een 2e Bundesliga club (Stuttgart)
Vind ik leuk
buddha +2500
dinsdag 19 juli 2016 om 01:06
typisch vp .als nederland gewonnen had , dan was de kop geweest DE AJACIEDEN helpen nederland naar een overwinning . nu bij verlies deze kop . net of de psvers er geen ruk van kunnen . komt steeds vaker voor helaas .het vp personeel heeft een beetje een ajax voorkeur . en nee ik ben niet voor psv . het was allemaal bagger en nouri was niet beter dan de rest of het moet de laatste 20 minuten zijn geweest ,die heb ik gemist .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-gekleurd Oranje onder 19 krijgt billenkoek en is uitgeschakeld op EK