'Milik-transfer tekent totale gekte': '30 miljoen voor een speler die 8 waard is'

'Milik-transfer tekent totale gekte': '30 miljoen voor een speler die 8 waard is'

Gepubliceerd: vrijdag 29 juli 2016 om 08:04vr 29-07-2016 om 08:04

De transfer van Arek Milik van Ajax naar Napoli tekent de totale gekte op de transfermarkt deze zomer. Dat stelt Rob Jansen. Wat hij nu allemaal ziet gebeuren, heeft de Nederlandse voetbalmakelaar niet eerder meegemaakt.

"Het rijst de pan uit allemaal", zegt Jansen in het Algemeen Dagblad. "We hebben de transfer van Higuaín gehad naar Juventus van negentig miljoen euro. Ik schat in dat we deze zomer nog wel een keer over de honderd miljoen gaan." Hij ziet de hoge tv-gelden in Engeland als katalysator. "Onderin de Premier League krijgen ze nog meer tv-gelden dan wij in Nederland allemaal bij elkaar."

"Het wordt daarom de gekste zomer ooit", vervolgt Jansen. "En als je eenmaal honderd miljoen euro betaalt voor een speler, is dertig al snel niet zoveel meer. Terwijl het dat natuurlijk wel is! Dertig miljoen euro voor een speler die eigenlijk acht waard is. Ja, dan kun je spreken van een gekte. Maar is het erg? Ik denk het niet."

Technisch directeur Max Huiberts van AZ dacht met Vincent Janssen (twintig miljoen naar Tottenham Hotspur) de Eredivisie-deal van de zomer te maken. "Misschien heeft Overmars de voorzitter van Napoli wel gewezen op de Janssen-transfer. Zo van: de nummer vier van Nederland heeft hun topscorer voor meer dan twintig miljoen verkocht. Wij zijn de nummer twee, dus dan moet je nóg meer betalen voor onze topscorer."

Plaats een reactie

Sazzz +11044
vrijdag 29 juli 2016 om 08:12
Het is idd belachelijk. Dertig miljoen voor een speler die amper wat bewezen heeft
Vind ik leuk
Sideburnn +3133
vrijdag 29 juli 2016 om 08:32
Nou....laten we eerlijk zijn...
8 is al een belachelijk bedrag voor deze redelijke spits die Ajax op zijn knieen mag danken dat hij daar ooit de kans heeft gekregen.
Vind ik leuk
Paul Roelofs +1325
vrijdag 29 juli 2016 om 08:50
8 miljoen zou te weinig geweest zijn, maar 30 miljoen is wel heel erg veel. Maar ik vind het wel mooi dat Nederlandse clubs ook een graantje meepikken van de transfergekte in de grote voetballanden.
Vind ik leuk
Hangelos +210
vrijdag 29 juli 2016 om 08:40
Ik hoop voor Napoli dat ze het bonnetje goed bewaren en een 'niet goed, geld terug' clausule hebben bedongen :^)
Vind ik leuk
Sazzz +11044
vrijdag 29 juli 2016 om 09:16
Haha, dat zou wel lekker als dat kon. Tjonge dan had PSV veel terug moeten geven voor Depay... En Balotelli had hele clubs failliet doen gaan...
Vind ik leuk
Youri99 +9851
vrijdag 29 juli 2016 om 10:26
Als de clubs uit het buitenland nou gigantische bedragen voor onze spelers blijven betalen voor onze spelers terwijl ze in werkelijkheid veel minder waard zijn dan worden de financiële verschillen met het buitenland tenminste enigszins afgeroomd.

Milik is geloof ik voor 2,5 miljoen gekocht en word voor zo'n 30 miljoen verkocht.
Janssen is voor 0,5 miljoen naar AZ gegaan en gaat voor 22,1 miljoen naar Tottenham.

Het is inderdaad belachelijk te noemen vanuit het perspectief van de kopende partijen maar voor het Nederlandse voetbal is deze gekte eerder een zegen dan een vloek. Ik bedoel, voor 30 miljoen kan je bij wijze van spreke zo 6 nieuwe spelers kaliber Milik halen dus je hoeft er niet per se veel zwakker van te worden.
Vind ik leuk
Sideburnn +3133
vrijdag 29 juli 2016 om 11:37
Voorlopig wordt het nl voetbal steeds meer uitgehold en daalt het niveau
Vind ik leuk
Youri99 +9851
vrijdag 29 juli 2016 om 12:09
Laat ik mezelf nog even citeren "Ik bedoel, voor 30 miljoen kan je bij wijze van spreke zo 6 nieuwe spelers kaliber Milik halen dus je hoeft er niet per se veel zwakker van te worden."

Alsof Milik zon wereldwonder was.
Vind ik leuk
Sideburnn +3133
vrijdag 29 juli 2016 om 14:54
Milik een wereldwonder...klopt.
Niet zijn voetbalkunde maar meer zijn transfersom.
Vind ik leuk
Youri99 +9851
vrijdag 29 juli 2016 om 15:08
Fijn dat je het met me eens bent :)
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 29 juli 2016 om 19:44
Nadeel is de club die de nieuwe milik heeft zal ajax om meer geld vragen want ze weten dat ajax 30 miljoen kreeg.. zo betaal je meer voor vaak van een speler waarvan je niet weet of hij zal presteren
Vind ik leuk
Sazzz +11044
zaterdag 30 juli 2016 om 09:37
Maar die gaan tegenwoordig niet naar Ajax. Je kunt ze wel kopen maar in Engeland kunnen ze het dubbele verdienen
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 29 juli 2016 om 19:47
Belachlijk is ook spelers die niets laten zien en wel dure salarissen krijgen
Vind ik leuk
Sazzz +11044
zaterdag 30 juli 2016 om 09:36
Ja, en dan nog vinden dat ze dat verdienen ook
Vind ik leuk
Morris +23315
vrijdag 29 juli 2016 om 08:16
Ja Max dat heeft Overmars.. tjonge jonge.. meneer verkoopt ook eens een speler.
Vind ik leuk
666 +4779
vrijdag 29 juli 2016 om 08:35
lees het stuk nog eens.
Vind ik leuk
slaski +2314
vrijdag 29 juli 2016 om 08:17
Eerst de jackpot binnenhalen en dan weer op zoek naar koopjes en buitenkansjes. Is toch ook wel triest dat we ons tegenwoordig zo staande moeten houden. We zijn de bijstandstrekkers van Europa geworden.
Vind ik leuk
dezink +1160
vrijdag 29 juli 2016 om 08:20
Voetbal is zichzelf aan het wurgen , de bedragen voor spelers groeien tot aan de hemel...terwijl het spelletje zelf , tja we hebben allemaal hetzelfde EK gezien .
Vind ik leuk
Itsese +5658
vrijdag 29 juli 2016 om 08:26
Wordt dus weer tijd dat het Nederlands voetbal creatief gaat worden... Dit is de kans voor de KNVB om het te laten zien. Al die clubs denken op het moment alleen maar om geld, maar vergeten het voetbal.. Zo werd Leicester vorig jaar kampioen. Als wij ons gewoon op het voetbal focussen dan komt het wel goed.
Vind ik leuk
spacedeee +880
vrijdag 29 juli 2016 om 08:26
Zeker totale gekte maar wel lekker.
Wij hebben toch niks aan dat geld als er niets knaps voor terug (zal wel niet door die gierigaards)komt, dus voor mij hoefde het niet zo nodig.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
vrijdag 29 juli 2016 om 09:20
Wie wil er nou nog in de eredivisie spelen. Spelers van middelmatig niveau gaan liever naar subtoppers of degradatie kandidaten in grote competities, omdat die competities op alle fronten meer te bieden hebben. Zelfs als Ajax en PSV hun salarisplafond zouden ophogen. Zelfs clubs als Watford hebben meer te besteden dan de hele eredivisie bij elkaar
Vind ik leuk
vrijdag 29 juli 2016 om 08:59
Volgens mij zitten we gewoon in een tijd "van wat een gek er voor geeft".
Vind ik leuk
yuuup +9960
vrijdag 29 juli 2016 om 09:01
Nu a.u.b. ook Klaassen en Bazoer nog even overnemen voor totaal 50.
Vind ik leuk
derksen +8937
vrijdag 29 juli 2016 om 09:09
En van wolfswinkel voor 650.000 euro en meluk voor 30 miljoen ahahahahhaah, meluk kan niet eens een corner nemen niet koppen en met zijn rechter been kan die alleen maar op staan!
Wordt interessant avarel dan 90 miljoen kramer 80 miljoen haller 70 miljoen, verwij 65 miljoen
En mensen maar klagen over pogba 120 miljoen dat is gewoon een schijntje vergeleken met meluk!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 juli 2016 om 09:10]
Vind ik leuk
LangeDraak +1602
vrijdag 29 juli 2016 om 09:19
Wij zijn rond met Verweij en de Graafschap, niet voor 65.000.000, maar het is uiteindelijk 42.000.000 geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 29 juli 2016 om 09:37
Wie is meluk? Blijf je vooral afvragen waarom er supportersrellen zijn.....
Vind ik leuk
Christiano +1069
vrijdag 29 juli 2016 om 09:26
Hij heeft gelijk. Vooral door die tv gelden in Engeland is het hele systeem op hol geslagen. Waar de transfersommen vroeger misschien met 10% per seizoen stegen, zijn ze de afgelopen 2 jaar met 200% per seizoen gestegen.
En tegelijkertijd ook de verschillen tussen de rijken en de armen. Helaas voor het Nederlandse clubvoetbal behoren wij inmiddels tot de armen. Over 2 jaar moet de Nederlandse kampioen waarschijnlijk voorronde CL gaan spelen, en zo wordt het gat met de rijken steeds een beetje groter.
Vind ik leuk
vrijdag 29 juli 2016 om 09:28
Ja het is veel geld maar inherent aan het voetbal. Lentini ging voor 15 miljoen euro naar AC Milan in de jaren 90, iedereen riep dat we gek aan het worden werden. En zo gaat dat nog even door.
Vind ik leuk
Kayzer +2986
vrijdag 29 juli 2016 om 09:36
Voor 15 miljoen euro in de jaren negentig? Hadden ze toen al euro's in Italien? ;)
Vind ik leuk
maandag 1 augustus 2016 om 07:47
Omgerekend :)
Vind ik leuk
Kayzer +2986
vrijdag 29 juli 2016 om 09:34
Wat is Luuk de Jong waard op deze manier? 40 miljoen?
Vind ik leuk
Korm +37978
vrijdag 29 juli 2016 om 10:03
zat ik toch niet verkeerd met me max 15 miljoen ;)
Vind ik leuk
glenn +995
vrijdag 29 juli 2016 om 10:14
8 mil is wel erg aan de lage kant want tenslotte schiet hij er wel 20 in .....maar daartegen 30 mil is er wel ver over voor een speler als milik maar goed binnen is binnen....maar mijn vraag is als je een gevestigde waarde wil....wat moet dat dan kosten?? die zijn dus niet meer te koop voor alle Benelux landen.
Vind ik leuk
vrijdag 29 juli 2016 om 10:53
Absurd. Maar hoe meer miljoenen er vanuit die landen naar de eredivisie gaat hoe beter. Baal dat we Bruma voor een schijntje hebben verkocht..
Vind ik leuk
Hendrik22 +165
vrijdag 29 juli 2016 om 12:40
Zo zie je maar weer dat de competitie hier voor clubs helemaal niet meetelt. Hij heeft het altijd goed gedaan bij Polen alleen het EK wat minder, daar is denk het bedrag grotendeels op gebaseerd + het feit dat Ajax niet wilde verkopen.
Voetballend is het misschien niks maar dat interesseert de meest clubs niet omdat hij een spits is. Die moet maar 1 ding doen en dat is scoren en dat doet hij. Ik ben er ook meer van overtuigd dat hij een topper wordt dan van bijvoorbeeld een Depay (ik ben PSV fan).
Vind ik leuk
Staanvak +1172
vrijdag 29 juli 2016 om 16:29
En als hij d'r 20 inschiet aankomend seizoen Sanni's hij weer te goedkoop verkocht..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws