Milik 'zeven á negen miljoen euro waard': 'Ik vind dit de gekste transfer ooit'

Milik 'zeven á negen miljoen euro waard': 'Ik vind dit de gekste transfer ooit'

Gepubliceerd: woensdag 3 augustus 2016 om 07:33wo 03-08-2016 om 07:33

Ruim 32 miljoen euro voor Arek Milik: Kenneth Perez, oud-prof en tegenwoordig analist, noemt het 'de gekste transfer ooit'. Eerder deze week werd de overstap van de Ajax-spits naar SSC Napoli afgerond. 

"Ik heb altijd geroepen dat Arek een prima spits was voor Ajax. Maar op het EK kon je zien dat hij op een hoger niveau moeite heeft, met de vereiste handelingssnelheid bijvoorbeeld", steekt Perez van wal in gesprek met Voetbal International. 

"Je zag dat Milik een aardige, maar geen heel bijzondere spits is. Laat staan dat hij zo'n immens bedrag waard is. Ik zou zijn waarde inschatten op iets tussen de zeven en negen miljoen euro. Geen cent meer", vervolgt de Deen. 

"In Nederland is Milik onderschat, maar nu wordt hij óverschat. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in die kleine ruimtes in Italië. Door die transfersom vind ik dit de gekste transfer ooit."

Poll

Eens met Perez?

(1123 stemmen)

Plaats een reactie

PSVRene +412
woensdag 3 augustus 2016 om 07:41
chapeau voor ajax maar iemand bij Napoli gaat zich nog eens achter de oren krabben over een tijdje.
Vind ik leuk
De Barbaar +3157
woensdag 3 augustus 2016 om 12:16
Eens, zoals gezegd, niemand in de eredivisie is maar dan 6 miljoen waar met een uitschieter naar 10. Bij Manchester blijven ze krabbelen.
Vind ik leuk
MarkMark +772
woensdag 3 augustus 2016 om 22:00
Dat idee heb ik ook wel, evenals ze bij Manchester hebben gedaan afgelopen seizoen met Depay. In ieder geval goed dat het grote geld ook gedeeltelijk naar Nederland gaat.
Vind ik leuk
kcim +3050
woensdag 3 augustus 2016 om 07:44
Inhoudelijk heeft hij gelijk. Wil Perez ook horen over de vele transfers voor exorbitante bedragen die m.i. soms nog bizarder zijn dan die van Milik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 3 augustus 2016 om 07:45]
Vind ik leuk
Truth +3186
woensdag 3 augustus 2016 om 07:56
Ik denk dat je met 1 wc rol niet gaat toekomen lmao
Vind ik leuk
666 +4767
woensdag 3 augustus 2016 om 08:40
Waarom wil je hem daar ook over horen?
Vind ik leuk
Topkenner +53
woensdag 3 augustus 2016 om 07:55
nee hij is wel waard, 35 miljoen euro. je zag dat hij steeds beter ging voetballen bij Ajax. hij heeft een goed gemiddeld qua doelpunten.
Vind ik leuk
kerel +2323
woensdag 3 augustus 2016 om 08:15
pipo..
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 09:37
Wat een topkenner zeg....
Je vind hem meer waard dan Suarez toen hij wegging bij Ajax?
Hij is ook heel goed hoor...... Nee...
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 09:41
daarom stelde de Boer hem niet op in de kampioenswedstrijd tegen de Graafschap weet je dat nog ?? Topkenner
Vind ik leuk
Jozef +42520
woensdag 3 augustus 2016 om 12:55
Hij stelde hem toch wel op, maar hij wisselde hem toch?

Veel te laat, dat wel natuurlijk...
[Reactie gewijzigd op woensdag 3 augustus 2016 om 12:57]
Vind ik leuk
rvb +113
woensdag 3 augustus 2016 om 07:57
Geweldige transfer voor Ajax. Nederlandse clubs moeten noet naief zijn en kijken naar wat een speler waard is, maar wat de gek er voor geeft.
Vind ik leuk
ruuddevil +2999
woensdag 3 augustus 2016 om 08:04
Brands wordt heilig verklaard en overmars verguisd, door hun eigen supporters. Ik denkbaar Brands overschat is en dat Ajacieden niet realiseren dat ze overmars gewoon uitstekend werk levert.
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 3 augustus 2016 om 08:20
Wat je nu schrijft is niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
2cents +59321
woensdag 3 augustus 2016 om 08:24
Er zijn al Ajacieden die roepen om een standbeeld(je), dus die onderschatting slaat al om.

Nu de overschatting Van Brands nog. ;)
Vind ik leuk
Nashua +6884
woensdag 3 augustus 2016 om 08:26
Brands hing aan een zijden draadje na 4 kampioenschappen in Amsterdam. Pas toen Gerbrands kwam is daar lijn ingekomen, dat is bij PSV ook de grote man.
Vind ik leuk
fritsie +670
woensdag 3 augustus 2016 om 10:45
Nier verguisd. Feit is dat er slechts een klein deel van de enorme transferopbrengsten wordt geïnvesteerd. Terwijl Ajax financieel gezond is. Of dat helemaal en uitsluitend aan Overmars ligt weet ik niet. Kan ook zijn dat Ajax teveel als bedrijf en te weinig als club wordt bestuurd. Moeten we met de transferopbrengsten dan niet onze eigen aandelen terugkopen en zo weer baas in eigen huis worden?

Grote aankopen en kwaliteitsimpulsen worden niet gedaan. Ik kijk vanaf de tribune steeds naar een jonger team. Inmiddels is het een veredeld A elftal. Dat Europees gezien geen potten kan breken. En dat terwijl de seizoenskaarten qua prijs gelijk blijven of duurder worden.

Nou hoor ik steeds het argument vanuit Ajax dat grote namen niet in de Nederlandse competitie willen spelen. Ik zie dat Brands de laatste jaren wel degelijk in staat is om kwalitatief goede spelers te huren/kopen. Sterker nog, spelers weet te halen die Ajax ook wilde (bv Narsingh en van Ginkel).

Is het huidige salarisplafond nog wel realistisch? Moet dat niet opgehoogd worden? Moeten we voor spelers van het kaliber Huntelaar ook geen creatieve manier vinden om het salarisplafond te omzeilen?
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 08:10
Heeft Perez er verstand van? Hoeveel vind hij Vincent Jansem dan waard?
Vind ik leuk
Paul Roelofs +1323
woensdag 3 augustus 2016 om 08:14
Ik ben het helemaal eens met Perez, maar het is wel lekker :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 3 augustus 2016 om 09:22]
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 08:22
Het is gewoon een overschatte prutser.....goed voor de eredivisie maar verder niet. Dit bedrag is belachelijk !!!
Vind ik leuk
Paul Roelofs +1323
woensdag 3 augustus 2016 om 09:23
Dus iedereen in de Eredivisie is een prutser?
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 08:25
Ik heb zelde een speler gezien waar mensen zo verdeeld over zijn... of je vind hem helemaal geweldig of je vind hem helemaal niks bijzonders.
Maar he Ajax heeft gewoon geprofiteerd van het Higuain geld dus Overmars heeft zich voorlopig bij de staff weer onsterfelijk gemaakt.
Ik ben benieuwd welke jeugd spits er nog naar Ajax gehaald word als opvolger...
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 3 augustus 2016 om 08:27
Milik voor 35 mio is vooral om de fans in Napels tevreden te houden. Anders krijg je een paardekop in je bed als voorzitter.
Het is prima dat we ons in NL niet laten afschepen met een fooi. Het punt is dat de koopwaar voor een Nederlander althans in lijn moet liggen met de prijs.
Milik was verre van onomstreden bij Ajax. frank had hem niet nodig in de ontknoping van het seizoen.
Supporters wilden liever een betere spits ondanks een heel aardig laatste half jaar.
Deze deal komt helemaal uit de lucht vallen.
Ik durf te wedden dat er geen tweede club meer dan 10 mio voor hem wilde uittrekken. ik denk dat Napoli nooit meer een spits van Ajax koopt, maar wie kan dat schelen. 5-jaar zitten ze aan hem vast. Dit is echt de absolute jackpot. Voor Ajax en voor Milik. Ik verheug me op de wedstrijd tegen Juve.
Voor hetzelfde geld koop je Draxler. Wijnaldum, Etc.
Vind ik leuk
reggie +2020
woensdag 3 augustus 2016 om 08:40
Die zelfde successupporters rennen nu met Overmans weg, echt zielig.
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 08:51
Nee jij bent zielig... Successupporters haha
Vind ik leuk
reggie +2020
woensdag 3 augustus 2016 om 14:42
Dus jij bent een van die successupporters, geef mij maar de echte ajacieden.
Ik geef je er zelfs een duimpje voor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 3 augustus 2016 om 14:44]
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 15:02
En dat baseer je op?
Vind ik leuk
reggie +2020
woensdag 3 augustus 2016 om 15:26
Jij hapt ;)
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 09:10
Die gaat het gewoon heel goed doen daar in Napels
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 09:40
Waarmee? bank warm houden?
Vind ik leuk
pos +9311
woensdag 3 augustus 2016 om 09:15
Uiteraard heeft Perez gelijk. Maar goed zo kan ik nog wel een aantal gekke transferbedragen noemen. Alle Ajacieden waren toch ook enorm verbaasd ?
Vind ik leuk
Jozef +42520
woensdag 3 augustus 2016 om 12:56
Zeker.
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 09:38
kijk dat schrijf ik nu al heel de week iedere dag ze denken een Lewanofski binnen te halen maar daar zullen ze snel achter komen proficiat Marc ( Ajax0 goed voor elkaar dat zijn bedragen waar je blij van wordt ,maar anderzijds een stel gekke Italianen die met geld van een ander spelen en verliezen Kenneth Perez heeft gelijk dit snapt niemand met een klein beetje verstand van voetballen zelfs Pelle die tig keren beter is dan Millik is dat bedrag niet waard maar verdient in 2 jaar wel 5 miljoen in China !!!!!
Vind ik leuk
richard37 +1694
woensdag 3 augustus 2016 om 09:39
Snap ik, maar zo kunnen we heel veel voorbeelden noemen wat spelers wel of niet waard zijn. Bij pogba 120 en betenke 45, carol ook zoiets.. Allebei beperkte spitsen. Pogba is goed, maar 120??
Vind ik leuk
richard37 +1694
woensdag 3 augustus 2016 om 09:39
We worden verstandig.. Anders komen er er nooit bij. .
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 13:05
Hier is maar 1 uitblinker en dat is Overmars. Fantastische deal! Once in a lifetime.
Vind ik leuk
MarkMark +772
woensdag 3 augustus 2016 om 21:59
Ja Perez, volgens mij heeft iedereen dat hier wel in de gaten spuit elf. Ajax kan gewoon cashen en bij Napoli redt hij het niet ook dat is wel duidelijk. In ieder geval wel prettig dat Nederlandse clubs delen in de financiële waanzin van het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws