'Onverstandig beleid' in Rotterdam: Ze lijken er helemaal nog niet klaar voor

    'Onverstandig beleid' in Rotterdam: "Ze lijken er helemaal nog niet klaar voor"

    Gepubliceerd: vrijdag 5 augustus 2016 om 11:23vr 05-08-2016 om 11:23

    Cor Pot en Mario Been, voormalig trainers van Excelsior, maken zich zorgen over Excelsior. Beide oefenmeesters vrezen dat de Rotterdamse club een heel zwaar seizoen tegemoet gaat. 

    "Ik denk dat Excelsior het heel moeilijk krijgt. Er zijn ervaren, belangrijke spelers vertrokken", vertelt Been (foto) aan de vooravond van de Eredivisie-start in het Algemeen Dagblad. "Bij de jongens die er nu voor terug zijn gekomen, zitten veel vraagtekens. Anouar Hadouir bijvoorbeeld, een paar jaar geleden een heerlijke speler, maar kan hij het nog? Ik heb het idee dat dit een minder team is dan vorig jaar."

    Pot maakt zich zelfs 'grote zorgen' over de ploeg uit Kralingen. "Dat Excelsior nu nog spelers zoekt, snap ik niet. (...) Ik vind dat onverstandig beleid, een groot risico. Morgen (zaterdag, red.) spelen ze al tegen FC Twente, maar ze lijken er helemaal nog niet klaar voor. En dan moet trainer Mitchell van der Gaag straks weer allemaal nieuwe spelers inpassen. Voordat je daar een lekker draaiend team van hebt gemaakt..."

    Lees meer over:EredivisieExcelsior

    Poll

    Gaat Excelsior degraderen?

    (601 stemmen)

    Plaats een reactie

    TheSavior +908
    vrijdag 5 augustus 2016 om 11:44
    Ik hoop dat ze degraderen. Heb veel liever clubs als NAC of MVV in de eredivisie.

    Deze club kan nog geen 3000 man op de tribune krijgen, totaal eredivisie onwaardig..
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 5 augustus 2016 om 12:23
    Met NAC ben ik het met je eens maar MVV...kom op. Die ploeg heeft echt nog niets bijzonders laten zien.

    Excelsior moet terug naar de ploeg van een paar jaar terug. Lekker een hoop talenten laten spelen die acties durven te maken en er voor gaan. Verliezen ze nog 7 van de 10 wedstrijden maar het was wel leuk om naar te kijken. Nu is het allemaal net niets, zonde.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14754
    vrijdag 5 augustus 2016 om 12:30
    Ik stel voor Sparta ipv Excelsior.
    Vind ik leuk
    Baas B. +22
    vrijdag 5 augustus 2016 om 12:36
    En op basis waarvan dan?
    Vind ik leuk
    Underdog +196
    vrijdag 5 augustus 2016 om 18:35
    We hebben een totaal nieuwe selectie met heel wat spelers waar ik in ieder geval veel acties van verwacht.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11055
    vrijdag 5 augustus 2016 om 12:28
    Eerlijk gezegd is dat wel wat flauw, iedere club die eredivisie speelt heeft dat op eigen kracht gehaald. NAC bv heeft veel meer potentie en het is eigenlijk triest dat ze er zelf zo'n rommeltje van gemaakt hebben. Het is juist erg knap hoe Excelsior zich staande weer te houden.
    Vind ik leuk
    Aal +22676
    vrijdag 5 augustus 2016 om 12:32
    Heeft Twente even mazzel dat ze nu al tegen ze moeten. Dat zijn alvast 3 punten die daar blijven
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 5 augustus 2016 om 14:02
    Twente zoekt ook nog steeds spelers. Net als Excelsior.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 augustus 2016 om 17:53
    Toch is FC Twente veel verder dan excelsior is op dit moment.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 5 augustus 2016 om 19:12
    We zullen zien morgen
    Vind ik leuk
    De Barbaar +3203
    vrijdag 5 augustus 2016 om 13:06
    Laten we hopen dat ze degraderen. Een achterlijk klein veld, drie honderd oude mannen als toeschouwer en een begroting van een Topklasser. Dat is geen betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 augustus 2016 om 14:29
    Het echte probleem zit hem in het feit dat er nauwelijks iemand doorstroomt uit de jeugdopleiding. Een club als Excelsior heeft dit juist keihard nodig. Hier speelt al 15 jaar 1 persoon mooi weer, HJO Marco van Lochem. Zijn geloofwaardigheid staat al jaren ter discussie en naar verwachting wordt de beerput binnenkort echt een keertje goed geopend. Deze man is de personificatie van de kern van een rotte appel. Wegsnijden en weggooien dit zelfingenomen nare mannetje, dan komt het in de toekomst zeker wel weer goed met deze mooie club.
    Vind ik leuk
    Underdog +196
    vrijdag 5 augustus 2016 om 18:34
    Wat een harde woorden jegens Excelsior.
    Van welke clubs zijn jullie de aanhang?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws