Willem II vecht schorsing Kali niet meer aan: 'Project rammelt aan alle kanten'

Willem II vecht schorsing Kali niet meer aan: 'Project rammelt aan alle kanten'

Gepubliceerd: maandag 26 september 2016 om 15:57ma 26-09-2016 om 15:57

Willem II gaat geen beroep aantekenen tegen de straf van Anouar Kali, die vorige week woensdag in de beker tegen Ajax van het veld werd gestuurd na advies van de videoscheidsrechter. Kali had daarvoor van scheidsrechter Danny Makkelie een gele kaart gekregen voor dat vergrijp.

Eerder liet WIllem II de zaak wel voorkomen bij de tuchtcommissie. "Dat heeft voor negatieve publiciteit gezorgd", zegt directeur Berry van Gool van Willem II tegen het Algemeen Dagblad. "Onze belangrijkste beweegreden is niet goed begrepen. De KNVB heeft ons onvoldoende duidelijk gemaakt wanneer een videoarbiter eventueel in zou grijpen. Er was nog geen reglementering. Het was geen clear incident. De meningen zijn nog steeds verdeeld of Kali geel of rood verdiende."

Willem II heeft er geen trek in om in een zaak te belanden waarin moet worden vastgesteld hoe ver de videoscheids kan gaan. "Dat moet de werkgroep videoarbitrage maar doen. Bij Willem II blijft wel het onbehagen hangen dat we vrijwillig hebben meegewerkt aan een project dat nog aan alle kanten rammelde. Dat we een werknemer daardoor een tijd moeten missen voelt onrechtvaardig aan."

Kali is geschorst voor drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. Eén van die wedstrijden heeft de middenvelder afgelopen weekend al uitgezeten tegen NEC. Het volgende duel is die met Feyenoord.

Poll

Was het geel of rood voor Kali?

(316 stemmen)

Plaats een reactie

JonathanAjax +8629
maandag 26 september 2016 om 15:59
OF actie ondernemen OF niet meer klagen...

Zeuren en niks doen vind ik zooooo G*Y
Vind ik leuk
Foebele +53757
maandag 26 september 2016 om 16:10
Ik snap het wel, de videoref is een zeer controversieel onderwerp en moet je als club willen dat je daar negatief bij betrokken raakt omdat je de werkwijze na 1 test wedstrijd al aanvecht?

Je moet het wel benoemen, dan kunnen ze zelf het probleem tackelen en hoef je als club dus geen negatieve reacties te verwachten.
Vind ik leuk
Zot Joke +523
maandag 26 september 2016 om 19:47
Nooit gehoord van "onder protest" akkoord gaan wijsneus?
Vind ik leuk
013ETAHRWB +267
maandag 26 september 2016 om 16:02
3 wedstrijden geschorst bij een experiment is nog meer g@y!
Vind ik leuk
Frietbakker +5580
maandag 26 september 2016 om 16:02
Oh wat valt Willem 2 mij tegen zeg. Voorafgaand aan de wedstrijd lopen ze helemaal in de gloria dat er eindelijk een video scheidsrechter toegepast gaat worden. En nu is het "Bij Willem II blijft wel het onbehagen hangen dat we vrijwillig hebben meegewerkt aan een project dat nog aan alle kanten rammelde".

Trouwens als je niet mee wilt werken aan een project wat aan alle kanten rammelt kan je beter gelijk heel je ploeg uit de Eredivisie halen...
Vind ik leuk
maandag 26 september 2016 om 16:14
Heeft Willem II jou ooit iets aangedaan of heb je gewoon een schijt hekel aan Willem II? Je bent altijd zo negatief, of zit je in je ongesteldheidsperiode omdat Pec nog niet zo goed draait?
[Reactie gewijzigd op maandag 26 september 2016 om 16:16]
Vind ik leuk
Gu3rilla +15942
maandag 26 september 2016 om 16:11
Hij had gewoon geel moeten houden.

De scheids had niet zo snel een kaart moeten trekken en ff wachten op wat de video scheids zei maar als je geel hebt gegeven moet het niet kunnen om daarna nog rood te gaan geven dan gaat het helemaal verneukt worden
Vind ik leuk
HanV +4855
maandag 26 september 2016 om 16:23
Ja, dat had hij moeten doen, want dan vraagt hij advies. De KNVB heeft aangegeven dat de scheidsrechter om advies moet vragen, niet dat de video-scheidsrechter zonder vraag advies mag geven. Daar heeft Willem II mee ingestemd.

http://www.knvb.nl/nieuws/themas/arbitrage-20/20454/videoscheidsrechter-debuteert-knvb-bekertoernooi

Vind ik leuk
Enden +4422
maandag 26 september 2016 om 16:29
Uiteindelijk is er een terechte kaart gegeven. Prima leermoment. Nu alleen zeuren omdat ze er onderuit wilden komen. Daarom is het ook een experiment.
Vind ik leuk
isnake +2660
maandag 26 september 2016 om 16:34
Als je voor een rechter bewijst dat iemand iets gedaan heeft, maar je hebt het bewijs onrechtmatig verkregen, dan gaat de persoon ook vrijuit. Is dit niet hetzelfde dan?
Vind ik leuk
Enden +4422
maandag 26 september 2016 om 17:59
Blijkbaar niet he
Vind ik leuk
Enden +4422
maandag 26 september 2016 om 16:27
De videoref gaf aan 100% rood. Dus clear incident. In volgens het boekje geen twijfel rood. Met de videoref nu prima volgens het boekje.
[Reactie gewijzigd op maandag 26 september 2016 om 16:27]
Vind ik leuk
maandag 26 september 2016 om 17:03
Wat een gehuil man. Overduidelijk rood, daarvoor is die videoref er juist. Snap niet wat daar onduidelijk aan is.

Valt me bijzonder hard tegen van Willem 2.
Vind ik leuk
wil +1224
dinsdag 27 september 2016 om 15:23
O.K. Dan zal ik je even van repliek geven. Bij het eerste doelpunt constateerde de videoref buitenspel, maar Makkelie overrulde dat. Dus leg mij jou antwoord dan maar eens uit.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
maandag 26 september 2016 om 17:42
Je kan niet meewerken en dan verwachten dat er geen consequenties zullen zijn, als er een doelpunt zou zijn afgekeurd in het nadeel van Ajax zou deze ook niet alsnog goedgekeurd worden. Dat de knvb veel duidelijker moet zijn met de regels van het toepassen, staat buiten niet ter discussie.
Vind ik leuk
Rappetoni +31
maandag 26 september 2016 om 17:46
De vraag is niet of het geel of rood moest zijn. Als iemand door de scheidsrechter werd bestraft met heel dan kan de tuchtcommissie aan de hand van TV-beelden niet alsnog rood geven. Blijkbaar geldt dat dus niet bij de videoscheidsrechter en dat vindt iedereen dus ook Willem II vreemd.
Vind ik leuk
maandag 26 september 2016 om 18:09
die overtreding was toch ook gewoon rood.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6168
maandag 26 september 2016 om 18:28
Schandalige beslissing !
Daarvoor is de videoref helemaal niet bedoeld. De sliding was al gezien en beoordeeld door de arbiter.
Willem 2 is terecht boos
Vind ik leuk
basturk +10
maandag 26 september 2016 om 21:40
zag gisteren die rutjes in komen . dat was pas echt rood. maar daar hoor je niemand over . wordt met 2 maten gemeten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws