Klaassen over Ajax-haat: 'Vooral daar roept dat een machtig gevoel op'

Klaassen over Ajax-haat: 'Vooral daar roept dat een machtig gevoel op'

Gepubliceerd: woensdag 28 september 2016 om 07:30wo 28-09-2016 om 07:30

Davy Klaassen merkt het vrijwel wekelijks: fans van andere clubs vinden het geweldig wanneer Ajax verliest. De Amsterdamse topclub heeft nu eenmaal niet de gunfactor, constateert hij in gesprek met Voetbal International. 

"We zijn de grootste club van het land, met de meeste prijzen en de uitstraling om de beste te zijn. Óf je bent voor Ajax, óf je hebt een hekel aan de club. Een middenweg lijkt er niet te bestaan. Dat merk ik al jaren en vooral in uitduels roept dat vaak een machtig gevoel op", aldus de Ajax-aanvoerder. 

"Als ik scoor, probeer ik ook altijd contact met het uitvak te zoeken. In een vol stadion valt het dan stil, maar vieren de Ajax-fans feest. Daar kan ik echt van genieten. De verschillen tussen PSV, Ajax en Feyenoord zijn klein, maar ik denk dat wij aan het langste eind gaan trekken. Na twee jaren zonder de schaal zijn we erop gebrand weer kampioen te worden."

Poll

Gaat Ajax dit seizoen kampioen worden?

(4051 stemmen)

Plaats een reactie

ruuddevil +3010
woensdag 28 september 2016 om 07:34
Weet je wie er pas stil waren Davy? Je eigen supporters op de Vijverberg op 8 mei.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:35
Zo deze heb je denk ik helemaal zelf bedacht .
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 07:36]
Vind ik leuk
ruuddevil +3010
woensdag 28 september 2016 om 08:22
Het is net zo makkelijk als continue roepen dat je de beste bent ook al is dat al 20 jaar nergens meer op gebaseerd.
Vind ik leuk
Noot +261
woensdag 28 september 2016 om 10:22
Maar dat heeft Davy toch niet gedaan?
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:48
Weet je wie er stil was Davy? Die Psv supporters die hier melden dat Feyenoord werd opgerold. Daarna nog reactie gevraagd maar ze waren allemaal ineens niet meer actief op de site. Jah als je zo begint....
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:14
ook dat is niet waar hahaha
Vind ik leuk
meinema +1351
woensdag 28 september 2016 om 08:28
Haha, vind ik leuk.
Vind ik leuk
North +2316
woensdag 28 september 2016 om 10:27
Erg makkelijk. Zo kunnen Ajacieden ook blijven teren op alle successen in het verleden. Zoals jij tussen 2011 en 2014 stil was toen Ajax 4 jaar op rij kampioen werd?!
Vind ik leuk
derksen +8937
woensdag 28 september 2016 om 07:40
Frank bracht ajax de gun factor, en beetje sympathie terug voor ajax

Maar petertje heb dat binnen 2 maanden weer helemaal afgebroken!
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:56
Er hangt nog altijd iets om club heen van 'wij zijn de beste' terwijl dat qua voetbal al heel lang niet meer zo is. Ik weet dat spelers in de jeugd bewust worden opgevoed om uit te stralen 'wij zijn ajax, wie maakt ons wat' maar daar moet je dan wel de kwaliteit voor hebben lopen. Nu komt het allemaal geforceerd over, en dat roept bij mij weerstand op
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
woensdag 28 september 2016 om 08:56
Exact. Ik ben helemaal niet tegen Ajax maar die misplaatste arrogantie is soms ronduit sneu... en dat is natuurlijk wel een dingetje wanneer je iemand zielig begint te vinden. Ik krijg soms ook het gevoel dat velen hun eigenwaarde ophangen aan de resultaten/status van 'hun' club. Te vaak lees ik iets over 'Calimero gedrag' (...) omdat er een vleugje kritiek geuit wordt... Volgens mij heeft 99.99% van de mensen helemaal niets te maken met de resultaten van welke professionele voetbalvereniging dan ook. Calimero gedrag is dan ook helemaal niet van toepassing als supporter die toevallig een andere mening heeft.

Terugkomend op de uitspraken van Klaassen: volgens mij is zijn reden waarom hij denkt dat Ajax kampioen wordt een hele zwakke. Feyenoord zou dan de grootste kans moeten hebben. Persoonlijk denk ik dat PSV de beste selectie heeft en Feyenoord is in supervorm.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 09:12
Wat de fans roepen hebben de spelers natuurlijk niet bijzonder veel invloed op. Het 'Calimero gedrag' heeft veel al te maken met het gezeur van mensen dat Ajax weer een keer geluk heeft gehad, dat enorm moet worden uitvergroot, want, is vaak de redenering: Als dit bij een kleinere/andere club was gebeurd, dan had hij die penalty/vrije trap/iets anders niet gegeven.
In veel van de gevallen wordt kleine club gebruikt. Het 'Calimero gedrag' (verder: 'CG') is zodoende dus heel simpel uit te leggen: de kleintjes hebben nadeel ten opzichte van de grote. Het over het algemeen ook niet over kritiek als CG wordt benoemd, maar over het gejammer dat er weer sprake is van geluk, in het bijzonder, het lucky Ajax, want een andere club heeft, blijkbaar, nooit voordeel van een verkeerde beslissing.

Om op je verdere stelling in te gaan. Ik ben het wel met je eens dat het erg spannend gaat worden. PSV heeft een erg gebalanceerd team. Veel ervaring. Feyenoord speelt erg sterk, vooral verdedigend, voetballend vond ik het niet allemaal even jofel, maar ze scoren wel makkelijk. Ajax speelt slecht, begint haar draai te vinden. Dat Klaassen deze stelling poneert is natuurlijk logisch. Hij kan niet zeggen na twee jaar aanvoerderschap: nou de laatste twee jaar was het net niet, nu wordt het helemaal niks. Zijn reden is dus vrij sterk, het is alleen een grote bluf natuurlijk.

Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 28 september 2016 om 12:30
Bluf, daar koop je niks voor.
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
woensdag 28 september 2016 om 14:34
Om eerlijk te zijn verbaas ik me ook wel eens om de voordeeltjes die de grotere clubs lijken te krijgen maar dat is mijn interpretatie. Heeft niets met een Calimero-gevoel of gedrag te maken. Als je het op die manier benoemd, en de ander het op die manier aantrekt, mag je dergelijke vermoedens dus nooit uitspreken want het is 'Calimero gedrag'.... Doodslaan van een discussie waarbij iemand, wellicht geheel terecht, het opvallend voordeel van de grotere club aan de kaak stelt.

Die bluf van Klaassen, dat werkt toch niet... of sterkt dat hun eigen vertrouwen?



Vind ik leuk
donderdag 29 september 2016 om 11:05
Het ligt een beetje in de lijn van de uitspraak van Willems vorig jaar "99%". Je probeert te verkopen dat je het wel even gaat flikken. Of het gaat lukken is een tweede, maar het zal met name ook vertrouwen uitspreken zijn.

Het gevoel van de voordeeltjes, tja, ik denk niet dat het bewust gebeurd. Maar laten we eerlijk wezen, als er 12 000 man 'boe' roepen is dat spannend, als je een verkeerde beslissing maakt, als het er 50 000 zijn is dat een stukje enger. Maar ik denk niet dat een scheids bewust 'de verkeerde keuze' maakt.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 09:02
D
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 09:11]
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 09:07
Dat is inderdaad heel herkenbaar, in het gedrag van de Ajax-jeugdelftallen, en in het schrijnende gebrek aan mentale weerbaarheid bij het grote Ajax als het tegenzit.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 28 september 2016 om 12:33
Niet alleen de mentale weerbaarheid, de fysieke weerbaarheid, killersmentaliteit en niet opgeven, is in het gehele Nederlandse voetbal ver te zoeken. Zeker bij jonge spelers, die denken dat het ze allemaal wel komt aanwaaien. Doorzetten hebben ze steeds minder van gehoord.

Eigenlijk zijn alle jonge nederlandse voetballers gewoon watjes.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:50
De grootste groep volgers (meelopers) bedoeld hij. Via internet, teletekst etc. etc. Maar geen supporters, anders krijg je toch wel zo 'n stadion vol voor een Europese wedstrijd?

Wel even op het verschil letten Davy.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:51
Als dat zo'n machtig gevoel geeft waarom winnen jullie dan bijna nooit in Utrecht ?
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 07:55
Afgunst afgunst . Jullie maken zelf onze club nog groter door zo te spuwen . Vooral door gaan (-;
Vind ik leuk
RedNas +3498
woensdag 28 september 2016 om 08:09
En dan vergeet Davy nog even al die knulletjes die nooit in een stadion komen, maar op dit soort sites stoer proberen te doen. De schijtertjes van deze wereld zeg maar. Calimero's die niets liever doen dan memoreren aan momenten uit het verleden waar Ajax eens niet won. Alsof hun eigen club daarmee ineens op hetzelfde niveau zou komen als de trots van Nederland...
Ook bij dit bericht staan er al weer een aantal.
Vind ik leuk
ruuddevil +3010
woensdag 28 september 2016 om 08:15
Volgens mij zat een groot deel van deze mensen in het stadion, ik heb namelijk beelden gezien van juichende menigtes door het hele land. Als jij of Davy de confrontatie wilt aangaan met die mensen dan weet je ze te vinden stoere jongen.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:17
de schijtertjes van deze wereld? of bedoel je mensen met een wat hoger IQ?
Vind ik leuk
RedNas +3498
woensdag 28 september 2016 om 08:23
Als ik het heb over mensen die op fora hun eigen frustraties botvieren ten koste van Ajax (of een willekeurige andere club) denk ik absoluut niet aan mensen met een wat hoger iq. Neem nu de reactie van ruuddevil.. volledig irrelevant en een stuitend voorbeeld van problemen hebben met begrijpend lezen. Schijtertje of iemand met een hoog iq.. wat zou jij kiezen?
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:25
het is maar hoe je jouw teksten opvat, ik vatte je teksten anders op dan dat jij nu vertelt... :)

maar ik zou geen van de 2 termen gebuiken.. eerder worden als triest, zielig of kansloos ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 08:27]
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 09:24
Alsof hun eigen club daarmee ineens op hetzelfde niveau zou komen als de trots van Nederland...

De trots van Nederland; met dit soort opmerkingen vraag je er gewoon om.
Vind ik leuk
ruuddevil +3010
woensdag 28 september 2016 om 08:09
Wat de Ajax mannetjes vergeten is dat de haat niet voorkomt uit jaloezie (moeten we jaloers zijn op al die flaters in Europa) maar het houdinkje wij zijn de beste van de wereld terwijl dat toch echt al een tijdje niet meer zo is. Het wordt tijd voor een aangepast zelfbeeld in Duivendrecht. Dan krijgen ze wellicht weer waardering buiten hun eigen supporters voor de mooie dingen die deze club heeft.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:29
Nou dat houdinkje van wij zijn de beste heb ik al een paar jaar niet meer bij Ajax gezien. Snap ook de haat naar de club niet zo hoor. Zelf heb ik niet veel met ajax maar ook niks tegen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 11:08]
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
woensdag 28 september 2016 om 09:02
Waarom zou iemand überhaupt jaloers moeten zijn.... dat snap ik niet. Op wie moet je jaloers zijn... Misschien op de profvoetballers als je er zelf van droomde ooit op dat veld te staan... de rest in het stadion heeft net zoveel bijgedragen aan welk succes dan ook als elke andere inwoner van ons land... Ik kan de termen 'jaloezie' of 'calimero gedrag' nooit plaatsen op dit soort sites.
Vind ik leuk
Noot +261
woensdag 28 september 2016 om 10:41
Dit is wel een heel generaliserend beeld. Er zijn genoeg ajacieden die wel realistisch zijn. Het beeld dat heel Nederland Ajax haat klopt niet. Er zijn genoeg Ajax fans door heel Nederland heen. De denigrerende toon waarmee jij het regelmatig over Ajax en Ajacieden hebt is van hetzelfde niveau als die arrogante teksten van arrogante Ajax supporters.

Het (terechte) leedvermaak van vorig jaar heeft geen eens zozeer te maken met haat naar Ajax, maar naar het feit dat men zich bij Ajax al rijk rekende (en dan bedoel ik niet alleen het arrogante deel van de fans) voordat de wedstrijd gespeeld was. Ik weet zeker dat het leedvermaak even groot was geweest wanneer dit Feyenoord of PSV was overkomen.

Er is wel degelijk sprake van afgunst. Als mensen trots zijn op hun favo club, dan is daar toch niks mis mee? Dit is het probleem in Nederland: men gunt elkaar niks meer. Zelfs bij het Nederlands elftal heeft men het tegenwoordig over Ajax-kliek en PSV-kliek (destijds bij Hiddink) enz. Het slaat helemaal nergens op, want er is geen speler die enige vorm van haat voelt voor een speler van de sportieve rivaal. Het zijn alleen de 'fans' die hier op het internet een grote smoel hebben.

En dit is ook het geval in de maatschappij, waar de verhuftering zienderogen toeneemt. Het nadeel van het vrije internet is dat tegenwoordig iedereen anoniem een grote mond kan hebben over zaken waar ze geen verstand van hebben.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 11:26
"Ik weet zeker dat het leedvermaak even groot was geweest wanneer dit Feyenoord of PSV was overkomen"

ik denk dat je daar de plank mis slaat.
In ieder stadion, gedurende het seizoen, klinkt gejuich wanneer Ajax achter staat, maar wanneer PSV of Feyenoord achter staat klinkt geroezemoes.
Vind ik leuk
Noot +261
woensdag 28 september 2016 om 12:22
Oh ik sluit ook niet uit dat mensen in andere stadions juichen als Ajax achter staat, maar dat vormt een minderheid. Het is niet dat iedereen Ajax haat zoals sommige mensen hier beweren.

Mijn punt was dat als PSV in eenzelfde situatie niet kampioen zou worden, dat er ook leedvermaak was geweest. Ik herinner me nog dat de gunfactor bij PSV ook een stuk minder was toen ze bijna ieder jaar kampioen werden.

Kortom, ik ben een beetje klaar met die generaliserende opmerkingen overal. Het is gewoon kuddegedrag en elkaar napraten zonder je überhaupt ergens in te verdiepen.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 08:16
Seizoen is nog lang. En er kan nog wel van alles gebeuren.

En Davy mag dat toch zeggen. Als een speler van Feyenoord of PSV het zegt is er niks aan de hand.

En Ajax heeft gewoon een goede groep op dit moment. en ook voetballers met een mooie actie in huis. Weer leuk om na te kijken.

Maar tegen Utreg moeten ze van mij wel verliezen hoor. Hoewel zondag heel moeilijk gaat worden voor ons.

Maar in de Galgenwaard blijven de punten gewoon thuis.

Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:18
Mag utrecht wel eens beter gaan spelen om dit ajax tegen te houden!
Vind ik leuk
aimdam +711
woensdag 28 september 2016 om 14:31
Haha leuke reactie.
Mijn gehele schoonfamilie is Utrechts dus ik heb het vaak zwaar met deze wedstrijden, helemaal de laatste paar seizoenen waar Utrecht het altijd erg goed doet tegen Ajax.
Zondag blijven de punten helaas niet in de galgenwaard Utrecht1975, omdat de wedstrijd in de Arena wordt gespeeld ;-).
Het wordt weer spannend, UItrecht lijkt ook zijn draai weer hebben te gevonden.
Hoop op een leuke wedstrijd. Succes Utrecht1975.
Vind ik leuk
reymer71 +447
woensdag 28 september 2016 om 08:32
EDIT VP: je kan het ook verwoorden met een andere woordkeuze.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
woensdag 28 september 2016 om 11:19
Ik had jouw als lul ook al goed ingeschat op deze site.

Blijkt maar weer uit jouw ongelooflijke kinderachtige en vooral onsportieve reactie, kurkentrekker!
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 11:21]
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 08:32
Dat klopt Korm. Maar ik blijf er vertrouwen in houden.

Hoewel onze selectie is stuk minder is al vorig jaar.
Vind ik leuk
stollie38 +17380
woensdag 28 september 2016 om 08:38
Goh Klaassen roept weer eens wat en gelijk is er weer een droeftoeter die over 8 Mei begint om duimpjes te scoren. Die 12 duimpjes horen al bij die verdwaalde afgunstige. En die zelfde supporters staan te juichen als Nederland speelt over hypocriet gesproken. -_-
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 08:51
het zijn vaak supporters die het verpesten voor andere, ik geef toe, 8 mei stond ik ook echt te juichen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 11:10]
Vind ik leuk
Snapje? +7903
woensdag 28 september 2016 om 15:16
Ben niet echt tegen Ajax whahaaaaaahaaahaaahaha... Kansloos!
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 15:31
ben ik wel tegen ajax dan???
En wat is er kansloos aan? (behalve jou opmerking)
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 15:36]
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 11:06
Waarom mag hij niet over 8 mei beginnen?
Vind ik leuk
stollie38 +17380
woensdag 28 september 2016 om 11:15
Waarom wel?
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 11:22
Aha, jullie mogen altijd terug in het verleden door te roepen meeste prijzen e.d., maar als iemand terug komt op 8 mei mag het niet?
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 12:06
Eind van het jaar staat de schaal weer in Amsterdam. En dan gaan wij het hele jaar provoceren!
Vind ik leuk
Recycle +1788
woensdag 28 september 2016 om 12:23
Dit is natuurlijk ook best wel een sneue manier om er mee om te gaan. Wees een goede winnaar, mocht het zich voordoen.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 13:09
Mag je vinden, afgelopen 2 jaar genoeg geprovoceerd door de Psv supporters. Nu zijn wij weer aan de beurt en dat gaan ze horen ook. Laatste twee jaar heb ik ook meer met Feyenoord als Psv. Waarom plaatsen alleen Psv supporters uitlokkende berichten in Ajax nieuwsitems en Feyenoord niet? Ze zijn gewoon jaloers dat ze nooit maar dan ook nooit zo groot als Ajax en Feyenoord worden.
Vind ik leuk
Recycle +1788
woensdag 28 september 2016 om 13:32
Diezelfde personen zul je hier niet vinden, mocht PSV geen kampioen worden. Dat lijkt me logisch, want die verzinnen dan wel wat anders om te provoceren. Met als gevolg dat je de echte PSV-supporters in het harnas jaagt. Als je dat wilt bereiken, dan moet je het doen, maar een leukere site gaat het dan niet worden, toch?

Persoonlijk ben ik een voetballiefhebber en hoe kan ik dan haat hebben op de club die Nederland op de kaart heeft gezet?

Laten we het idiote gewoon links laten liggen en met zn allen van het spelletje genieten.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 14:08
Als ik zo jou bericht lees, is het ook totaal niet aan jou gericht. Ik zal de mensen op profielnaam terug pakken en niet een ieder want daar heb je zeker een punt. Zitten ook genoeg normale Psv supporters tussen! Maar lees alleen de laatste 10 nieuwsitems terug van Ajax, dan zijn de reacties van een aantal toch wel uitlokkend.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 15:42
Klopt, maar helaas heb je die ook onder de ajacieden...
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 15:41
Hahahahaha kom op man, er zijn zat goede supporters hoor!
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 15:42]
Vind ik leuk
Liwwadder +3886
woensdag 28 september 2016 om 08:45
Topclub...ja op nationaal niveau dus.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1750
woensdag 28 september 2016 om 12:10
@Liwwadder
Toen Cambuur nog in de Eredivisie speelde reageerde je altijd al negatief in artikelen over Ajax en nu jullie zijn gedegradeerd houd je dit ook nog vol!
Knap hoor!
Maar van waar die hekel aan Ajax?
Komt dat door die rellen waar beide clubs schuldig aan waren?
Je kunt de schuld niet alleen bij Ajax neerleggen, ook de Cambuur-fans waren mede schuldig ;-)

Je gedraagt je telkens als een calimero die het niet kan hebben dat Ajax al zolang aan de top van de Eredivisie speelt, Klaassen spreekt dan ook over inderdaad een nationale topclub en dat bedoelt VP ook.
In Amsterdam zijn ze echt niet zo gek om te denken dat Ajax Europees een topclub is, die tijd is al lang voorbij!
Dat zal ook nooit meer terugkomen want in Engeland krijgt een promovendus in de PL alleen al ruim 100 miljoen euro om de selectie te versterken en dan heb ik het nog niet eens over bijvoorbeeld die 80 miljoen euro aan televisiegelden en al die sponsors.
Nee Nederland kan al lang niet meer concurreren met clubs uit Engeland, Duitsland, Spanje en Italië.
Zelfs Franse clubs zijn de onze al voorbij, bij PSG komt dat door zo'n rijke oliesjeik.

Richt je op je eigen club, Cambuur denkt bij de top van de Jupiler League te horen omdat ze zijn gedegradeerd.
Laat ik jullie even wakker schudden, daar behoren jullie niet toe!
De selectie van Cambuur is armoedig, ze kunnen thuis ook niet eens winnen van de talenten van Jong PSV.
Wanneer Cambuur tegen het Jong Ajax moet wat FC Oss afslachtte dan is de kans groot dat ze er ook van verliezen, wat heb je dan ook in de Eredivisie te zoeken.
Blij dat ze zijn gedegradeerd, het vorige seizoen hebben jullie niets toegevoegd!
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 08:48
Met Bosz als trainer gaat het toch niet lukken Klaassen of je nu wilt of niet. En als je dan toch wilt flamen had gewonnen tegen Rostov kneus in plaats van hoog van te toren te blazen. Die ene goal levert geen donder op en hadden we nu CL gespeeld! Bovendien met onze selectie is het geen schande om geen kampioen te worden dit jaar. Ik verwacht dat wel volgend jaar. Ik had meer balans en betere aankopen verwacht om kampioen te mogen worden. Daarom valt het aankoop beleid van Overmars erg tegen.
Alsjeblieft Klaassen gedraag je man als een prof maar ga niet zo opschepperig liggen doen en ga voetballen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 09:06]
Vind ik leuk
Noot +261
woensdag 28 september 2016 om 10:46
Je username en reacties laten duidelijk zien dat jij een troll bent die zich voordoet als Ajacied.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 11:28
Touché !
Vind ik leuk
Blueman +956
woensdag 28 september 2016 om 09:04
Als niet-Ajax fan had ik Klaassen altijd hoog zitten, maar jammer dat iedereen bij die club uiteindelijk toch met dat arrogantievirus wordt besmet...
Vind ik leuk
Snapje? +7903
woensdag 28 september 2016 om 09:05
Alle Boeruuh kunnen weer los op deze uitspraak....schrijf je minderwaardigheidscomplex lekker van je af jongens! En voor de dombo die zegt dat ajax slecht heeft ingekocht? Whahaaaaaahaaahaaahaha!
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 11:12
de Dombo's zoals jij beschrijft hebben het niet over slecht inkopen van ajax, als je niet snap wat er bedoeld wordt dan zal ik toch maar eens nadenken voordat je andere voor dombo's uitmaakt :)
Vind ik leuk
HJR +8313
woensdag 28 september 2016 om 09:47
Waarom wordt dit weer gezien als arrogantie? Hij zegt: de verschillen tussen Ajax, Feyenoord en PSV zijn niet zo groot, maar ik denk dat wij uiteindelijke aan het langste eind trekken.

Dit is totaal geen arrogantie, maar vertrouwen wat hij uitspreekt in zijn team.

Je denkt toch niet dat Klaassen, Kuyt of L. de Jong in een interview gaat zeggen: De verschillen zijn niet zo groot, maar ik denk dat wij geen kampioen worden. Dan krijg je de wind van voren van elke supporter, dat je geen vertrouwen heb.

Iedereen die niet voor Ajax is vinden ze arrogant, dat mag. Je mag ook juichen als Ajax niet wint. Moeten Ajax supporters ook niet om zeuren, zelfde dat de andere supporters niet moeten zeuren dat Ajax wil uitstralen de beste te zijn.

Feyenoord wil uitstralen een hardwerkende volksclub te zijn, prima toch. Ik kan me daar in niet in vinden omdat ik niet van hard werken hou :).
En wat PSV wil uitstralen, weet ik niet ;). (Licht waarschijnlijk), als iedereen zich nou niet zo druk maakt en gewoon ze club support en juicht als de concurrent verliest, is iedereen blij ;)
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 11:14
PSV straalt uit ene volwassen ploeg te zijn waarmee europese clubs zelfs rekening mee gaan houden, ten opzichte van de andere clubs is PSV wel groeiende ;)
Vind ik leuk
HJR +8313
woensdag 28 september 2016 om 11:16
haha ja, daar heb jij dan weer gelijk in ;).
Vind ik leuk
2cents +57503
woensdag 28 september 2016 om 11:21
Ten opzichte van DE andere clubs is PSV groeiende? Feyenoord heeft juist aangetoond dat het ten opzichte van PSV groeiende is. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de Cruijff-schaal en de competitie wedstrijd.

Ik vraag me dan ook af welke clubs jij onder "de andere clubs" verstaat.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 12:02
Feyenoord laat het nu 7 wedstrijdjes inderdaad zien. PSV heeft vorige seizoen goed gedraaid in de CL en nu tegen atletico heeft PSV ook aangetoont om met het niveau mee te kunnen. zit toch wel een "constante" in. Als feyenoord zich dit jaar laat zien in de EL en volgend jaar weer dan praten we verder ;)

de andere clubs kan je zelf ook wel invullen ;)
Vind ik leuk
2cents +57503
woensdag 28 september 2016 om 12:12
De groei ten opzichte van zie ik niet zo. Atletico was in Eindhoven gewoon de baas, spande zich niet overdreven in en gaat aan de haal met de punten. Met het niveau mee kunnen is dan een heel groot woord. Sinds de jaren negentig heb ik in Amsterdam heel veel Europese wedstrijden gezien waarin Ajax goed meedeed en zelfs vaak het gevoel had de bovenliggende partij te zijn. Vrijwel even zo vaak ging de betreffende (veelal Italiaanse) ploeg met een miniem verschil maar wel met 3 punten huiswaarts. Er gelden andere wetten.

Net als de competitiewedstrijd tegen Feyenoord. PSV leek een overwicht te hebben en kreeg de beste kansen. Feyenoord pakte met wat geluk en op een nogal zakelijke manier de punten. Patroontje?

Als Ajacied kan ik over m'n eigen club beter m'n mond houden. Er wordt hard aan gewerkt en de weg omhoog, hoe broos ook, is een beetje ingezet. We moeten eens kijken waar dat toe leidt. Vorig jaar heeft echter aangetoond dat het verschil tussen PSV niet groot was. Niemand kan ook iets beweren over hoe Ajax het gedaan zou hebben in hun CL poule. Dat de EL geen maatstaf is voor Nederlandse topclubs geven de resultaten uit het verleden wel aan. PSV presteerde in de EL ook ondermaats, zeker als je dit vergelijkt met de CL prestaties. Denk dat daar voor de Nederlandse clubs dus nog wel een grote mentale slag te maken is.

Wat je wel ziet is dat Nederlandse ploegen in Europa vaak beter spelen als underdog dan als favoriet. Ook dat mogen alle clubs zich aantrekken.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 15:58
Feyenoord heeft meer laten zien dan Psv hoor. Winnen wel van groningen en nogwel uit, winnen van psv en nogwel uit. Winnen van Man united. Je kan wel goed spelen maar als je niet wint heb je er ook geen reet aan! Ajax is echt groeiende, nieuwe coach en nieuwe spelers en toch staan we ondanks dat tweede. Amen
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 17:36
wat wil je hiermee zeggen? feyenoord heeft vaak een verval gehad zeker als het wordt kampioenschap in beeld is gekomen. maar eerlijk is eerlijk ze spelen nu goed... ajax staat inderdaad gedeeltelijk 2de maar wat wil je hiermee zeggen?
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 17:43
Nou zal ik zeggen pik. Er word nogal negatief in het algemeen over de resultaten van Ajax gepraat. Best grappig dat ze net zo hoog staan als Psv. Moet je na gaan als bosz straks vaste 11 heeft en het echt gaat lopen. En Feyenoord heeft vaker verval gehad? Zo'n beste start heeft Feyenoord niet gehad de laatste jaren, het team is gegroeid. Ik snap dat je het niet wil zien, maar het word echt een treurig seizoen voor de Psv fan.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 17:49
vriend, PSV heeft inderdaad een gelijkspel en een verlies maar dat hadden we vorige jaar rond dezelfde speelronde ook al (waar feyenoord de eerste potten tot aan psv ook gewoon alles won) PSV laat gewoon prima voetbal zien maar hebben nu wat probleempjes met de afronding maar dat gaat echt wel goed komen, mark my words. Ajax laat kwa spelbeeld pas zien te kunnen voetballen in de beker en de laatste minuten tegen zwolle, dan zijn de tekenen minder dan bij PSV. Snap wel dat je als ajacied graag ziet dat PSV hard op zijn bek gaat maar dat gaat niet gebeuren vriend, wordt een boeiende kampioenstrijd, let maar op! en ja in januari heeft feyenoord vaak een verval gehad.. al hoop ik dat het dit jaar van niet en dat het op de laatste dag heel spannend blijft. succes dit seizoen!
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 17:59
We zullen zien maat! En persoonlijk hoop ik ook dat het spannend gaat worden tussen de top 3. Jij ook suc6 gewenst uiteraard! En ook vanavond, ik ga kijken en ik hoop dat Psv ze afslacht. Fijne wedstrijd.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 18:02
thnx maat! ik ga er ook voor zitten! voor psv uiteraard en de nederlandse punten!
Vind ik leuk
ArieBombarie +41737
woensdag 28 september 2016 om 16:58
Groeiende? Door één goed CL seizoen waarin tegen geen enkele kampioen werd gewonnen?

Ik heb zeer veel respect voor de PSV-prestaties in de CL van vorig seizoen. Maar het moet nog blijken of dit structureel of incidenteel is. En of dit deel uitmaakt van een groei is nog zeer zeker de vraag. Sterker nog: vooralsnog doet PSV het minder dan vorig seizoen door te verliezen tegen Atletico ipv gelijk te spelen.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 17:37
Ach door vele was PSV als kansloos bestempeld en psv heeft gewoon erg goed gepresteerd, dit jaar zou atletico ook psv helemaal oprollen... nou ik heb een wedstrijd gezien waar PSV zeer volwassen speelde waarbij de geluksfactor helaas tegen zat. ja PSV is inderdaad groeiende..
Vind ik leuk
ArieBombarie +41737
woensdag 28 september 2016 om 19:48
Dus ze zijn groeiende door een goed jaar en een verloren wedstrijd dit seizoen in de CL waar er wel kansen lagen...

Met alle respect Kormie. Maar nu praat je precies zo als de vele zeer onrealistische en arrogante Ajacieden.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 28 september 2016 om 20:15
Tja laat mij in me waan Arie ;)
Vind ik leuk
Leeuw +6227
woensdag 28 september 2016 om 11:21
Driekwart van Nederland heeft gelachen op de laatste speeldag van afgelopen seizoen, dus goed van Klaasen om ons nu weer te herinneren. Wij zullen exact datgene doen wat wij vorig jaar ook hebben gedaan. Lachen om Ajax, terwijl Feyenoord, PSV of AZ met de titel er vandoor gaat.
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 11:40
Dat zie je overal, ook op VP zelfs mensen die elke dag tig accountjes aanmaken om hun Ajax haat te verkondigen.

Komt ook omdat we de grootste club zijn, de meeste prijzen en de uitstraling
ook in mindere tijden dat we alles willen winnen. Haat ons daar maar om wij vieren ons feestje toch altijd wel ;-)
Vind ik leuk
Jozef +40898
woensdag 28 september 2016 om 11:48
Ruudevil, bij deze nomineer ik je voor de prijs van slimste en meest humorvolle lid van dit forum.

Waar háál je het allemaal vandaan zeg?

Als je de roeping nog niet hebt, wordt conferencier of zo. Blijkbaar aanhang genoeg. Voor alles is een publiek denk ik dan maar....
Zelfs Goor en Geer of die gekke Jamai lijken eeuwig te kunnen teren op flauwigheden, dus voor jou liggen er ook kansen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 september 2016 om 18:43]
Vind ik leuk
woensdag 28 september 2016 om 18:10
Arrogantie is het grootse probleem bij die mannetjes uit Amsterdam ....presteren nul komma nul en vinden zich zelf zooooooooooo goed .......
Vind ik leuk
harryheck +1450
woensdag 28 september 2016 om 19:27

De verschillen tussen PSV, Ajax en Feyenoord zijn klein, maar ik denk dat wij aan het langste eind gaan trekken.
En JUIST door ZULKE uitspraken roep je de haat van supporters van andere clubs op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws