'Ik denk niet dat Boskamp doorhad hoeveel impact hij zou hebben toen hij het riep'
Er is een enorme run op het zogenaamde Teletekst-shirt. Jan Boskamp droeg een shirt tijdens een uitzending van Voetbal Inside, waar de Eredivisie-stand met Feyenoord als koploper op stond. Het bleek erg gewild.
Tijdens de uitzending liet Boskamp weten dat het shirt te koop zou zijn op de site van Jako, zijn vaste kledingsponsor. "Jan heeft dit compleet zelf bedacht, wij wisten van niets", vertelt Paul van Leeuwen namens Jako in gesprek met Metro. "Dit is typisch Jans manier om te laten zien hij 'zijn' club ervoor staat."
De polo's blijken uiteindelijk tóch aan te schaffen. Een exemplaar kost 40 euro en Jako zorgt ervoor dat de meest recente stand wordt afgedrukt, zolang de Rotterdammers bovenaan blijven staan. "Gelukkig hadden we genoeg op voorraad om de op de ludieke actie in te spelen. De polo's konden daarom zo gemaakt worden. Om te zeggen dat het storm loopt, is overdreven, maar het gaat lekker. Ik denk niet dat Jan doorhad hoeveel impact hij zou hebben toen hij het riep. De bestellingen komen werkelijk vanuit het hele land", sluit Van Leeuwen af.