Verschil tussen 85 en 500 miljoen voor PSV: 'Hoeft niet zo'n kwestie te zijn'

Verschil tussen 85 en 500 miljoen voor PSV: 'Hoeft niet zo'n kwestie te zijn'

Gepubliceerd: woensdag 19 oktober 2016 om 09:11wo 19-10-2016 om 09:11

PSV treedt woensdagavond aan tegen Bayern München, in het zuiden van Duitsland. Voor Arjen Robben is het zijn eerste treffen met een Nederlandse club in de Champions League, sinds zijn vertrek uit Nederland. De verschillen tussen de clubs zijn enorm.

"Arjen is een speler van de buitencategorie, die wedstrijden in zijn eentje kan beslissen", begint oud-PSV'er en voormalig Bayern-middenvelder Mark van Bommel in De Telegraaf. "En als hij fit is, dan is hij ook echt fit. Dan speelt hij op honderd procent. Dit is voor hem ook nog eens een speciale wedstrijd, omdat hij voor het eerst sinds zijn vertrek uit Nederland in de Europacup tegen een Nederlandse club speelt."

Niet alleen Robben is van de buitencategorie, dat is de hele club Bayern. De Beierse topclub heeft een begroting van 500 miljoen euro, bijna zes keer zoveel als de 85 miljoen euro van PSV. "Natuurlijk zijn de verschillen groot, maar toch maak je altijd een kans. Als PSV zich goed voorbereidt, dan hoeft het geen kwestie te zijn van alleen maar de schade beperken. Ik vind dat je altijd moet geloven in je eigen kans."

Poll

Gaat ook PSV Bayern München van de zege afhouden?

(645 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 19 oktober 2016 om 09:20
1-1 en in eindhoven 3-2.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
woensdag 19 oktober 2016 om 11:57
Natte droom gehad jong?
Vind ik leuk
Panlat01 +101
woensdag 19 oktober 2016 om 12:04
en dan zo'n gebruikersnaam hebben...
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 09:20
Niets dan hulde voor PSV's recentelijke prestaties in Europa. Toch zit er een aanzienlijk verschil tussen Atletico Madrid of Bayern Munchen. Atletico is een stuk minder dan Bayern wanneer ze het spel moeten maken, ik denk dat als PSV dezelfde tactiek hanteert als tegen Atletico dat het dan wachten is op een doelpunt van Bayern. Valt die vroeg, dan kan het zomaar 4-0 worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
woensdag 19 oktober 2016 om 09:35
Ik denk dat jij Atletico echt onderschat.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 10:47
Ik denk dat jij niet ziet dat Atletico anders speelt in balbezit als Bayern Munchen.
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
woensdag 19 oktober 2016 om 13:05
Ze kunnen anders spelen dan Bayern, maar Atletico presteert de laatste jaren beter dan Bayern. Ze concurreren met sterke teams als Real en Barca tot het einde om het kampioenschap, ze halen finales van de CL. Bayern heeft op Dortmund na nationaal weinig sterke concurrenten en in de CL stellen ze na de poulefase toch al een paar jaar teleur (je zou ze toch afgelopen jaren wel eens in de finale verwachten). Over smaak valt te twisten, maar de feiten zijn dat Atletico de afgelopen weken en afgelopen jaren beter presteert dan Bayern.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 13:10
Oke, dan maar even op Jip & Janneke niveau:

Juist omdat er over smaak valt te twisten zeg ik dat Bayern anders speelt dan Atletico, en daarom stel ik ook dat PSV het moeilijker krijgt met Bayern dan Atletico. Atletico heeft het moeilijk met PSV omdat Atletico normaal de ploeg is die vanuit de reactie speelt, Bayern is een ploeg die al zijn wedstrijden vanuit het eigen initiatief speelt. Ik zeg niet dat Atletico slecht is of Bayern beter. Ik zeg alleen dat Bayern slechter voor PSV is dan Atletico.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 om 13:11]
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
woensdag 19 oktober 2016 om 13:25
Alright, ik snap je punt. Ik denk wel dat het verschil tussen Atletico en Bayern, ook als het gaat om spelen vanuit initiatief, in mijn ogen niet zo groot meer is tegenwoordig. Bovendien denk ik dat Atletico sterker verdedigt dan Bayern (op Neuer na natuurlijk).
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 13:28
Zie daar ook weer het verschil, Bayern stelt voetballers op in de verdediging. Atletico verdedigers. De enige pure verdedigers bij Bayern zijn Boateng en Hummels. Die spelen waarschijnlijk niet allebei omdat Javi Martinez naar verwachting zal spelen.

Volkomen logisch ook want Bayern zal 60% balbezit hebben.
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
woensdag 19 oktober 2016 om 13:31
Vind je Godín dan echt een mindere voetballer dan Hummels?
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 13:34
Ik zeg net dat Hummels een pure verdediger is en niet zozeer een voetballende verdediger. Daarnaast kan Godin inderdaad niet heel goed voetballen maar dat terzijde.

Lees jij wel voordat je reageert?
Vind ik leuk
Youri99 +9852
donderdag 20 oktober 2016 om 07:37
Niet om gelijk te halen maar heb je gezien wat ik bedoelde?
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
donderdag 20 oktober 2016 om 10:56
Jep, ik begrijp je punt. Gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
donderdag 20 oktober 2016 om 11:25
Ik ben niet voor Bayern hoor, zij zijn degene die je moet feliciteren.
Vind ik leuk
dhrwobo +36059
donderdag 20 oktober 2016 om 11:49
:-)
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 19 oktober 2016 om 09:28
Ik vrees ook wel voor een kleine nederlaag voor PSV ondanks het dipje van Bayern.

Maar een stuntje kan ook goed natuurlijk, een gelijkspelletje of een 0-1 wegslepen dat zou best gaaf zijn,
Dan horen ze mij in Eindhoven lachen.

Suc6 PSV
Vind ik leuk
jtodam +547
woensdag 19 oktober 2016 om 09:50
Als PSV gewoon lekker zijn eigen vertrouwde counterspelletje speelt, dan kunnen ze misschien nog met geluk gelijkspelen.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:06
Ik vind die vergelijking van 500 milj en 85 milj een vergelijking die nergens opslaat. Bij deze vergelijking zijn de actoren niet gelijk. In Duitsland is de waarde van een speler exceptioneel hoger dan in Nederland. Daar betaal je voor een onder gemiddelde speler al een hoofdprijs die vaak al hoger is dan een Topper in Nederland. Speelt diezelfde topper in Duitsland dan zal er een veelvoud van zijn Nederlandse bedrag betaald moeten worden. Hetzelfde zien we in Nederland. Speelt iemand voor Groningen, Twente, Heerenveen of AZ, dan kost hij veel minder dan dat hij voor Ajax of Fijenoord speelt. Is hij dan ineens beter?? Nee het is dezelfde speler. Dus stop eens met dit soort vergelijkingen.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 12:46
Goed verhaal, lekker kort. Je gaat een beetje voorbij aan de strekking van het artikel maar daar doen we verder niks mee.
Vind ik leuk
Basschot +2233
woensdag 19 oktober 2016 om 16:34
De waarde en salarissen zeggen toch niet zo veel. Is Pogba met 104 miljoen nu echt de beste speler die er rondloopt?
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:08
PSV moet gewoon genieten vanavond, hun stinkende best doen en hopen op een gelijkspel. Geen schande als je vanavond verliest.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:42
Alle Nederlandse ploegen moeten deze week gewoon vol aan de bak om punten te sprokkelen voor de uefa ranking. Hopelijk valt vanavond alles op zijn plek en weet PSV er een kleine overwinning uit te halen. Een gelijkspel zou ook al een topprestatie zijn.
Vind ik leuk
yuuup +9974
woensdag 19 oktober 2016 om 11:03
Dat zijn inderdaad maar getallen. Bij PSV lopen verschillende spelers die ook kunnen wat Robben kan. Volgens Brenet dan.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6077
woensdag 19 oktober 2016 om 12:38
Daar heeft Brenet wel gelijk in,bij PSV lopen genoeg spelers die kunnen wat Robben ook kunnen.

geblesseerd raken , of zal hij wat anders bedoeld hebben
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6077
woensdag 19 oktober 2016 om 12:39
Ben bang dat als Bayern het op a'n heupen krijgt PSV een grote afstraffing krijgt.

dan zou het zomaar eens 6 - 0 kunnen worden of zo.

Bayern heeft wat goed te maken voor zijn fans. en ben bang dat PSV daar het slachtoffer van gaat worden
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 15:00
Wanneer een Nederlandse club, maakt niet uit welke club dit is, 10 maal tegen Bayern München speelt, verliest men er minimaal 8 of 9 wedstrijden van. B. München is vele malen groter, in alle opzichten dan, welke club in Nederland dan ook. Ik heb ze weleens zien winnen van een Nederlandse topclub met 0-8 op Nederlandse bodem.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws