Ajax reist zonder Schöne en Tete af naar Spanje voor duel met Celta

Ajax reist zonder Schöne en Tete af naar Spanje voor duel met Celta

Gepubliceerd: woensdag 19 oktober 2016 om 09:43wo 19-10-2016 om 09:43

Ajax reist zonder Lasse Schöne en Kenny Tete af naar Spanje voor het Europa League-duel met Celta de Vigo. Dat maakt de Amsterdamse club woensdagochtend via de officiële kanalen bekend.

Zowel Schöne als Tete kampt met een voetblessure. Het duo behoort niet tot de negentienkoppige selectie die op woensdagochtend de reis naar het Spaanse Vigo aanvangt. Op woensdag vindt er in het stadion van de Spanjaarden een afsluitende training van Ajax plaats en op donderdagavond treden de Amsterdammers aan in de Europa League. Ook Vaclav Cerny zit niet bij de groep.

Peter Bosz liet al doorschemeren dat hij Schöne rust wilde gunnen voor De Klassieker van aankomende zondag. Hij bekleedt bij Ajax momenteel de positie van controleur. "Natuurlijk snap ik dat mensen zich afvragen of een aanvallende speler als ik het in grotere wedstrijden op die positie aankan. Maar ik denk dat ik tegen Standard Luik heb laten zien van wel. Dat was ook een prima tegenstander", zei Bosz over Schöne.

Wedstrijdselectie Ajax:
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Davinson Sánchez
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Bertrand Traoré
Davy Klaassen
Amin Younes
Heiko Westermann
Mateo Cassierra
Hakim Ziyech
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Poll

Wat gaat Ajax donderdag doen bij Celta?

(2001 stemmen)

Plaats een reactie

Speedy +343
woensdag 19 oktober 2016 om 09:53
Riedewald op de plek van Schöne? Zou mooi zijn voor die jongen
Vind ik leuk
De Barbaar +3162
woensdag 19 oktober 2016 om 09:58
Riedewald op de plaats van Viergever en als Tete weer herstelt is die op de plaats van veltman. Bazoer op de plek van Schone, El Ghazi op de plek van Traore.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:01
Ik vind Schöne juist de schakel die Ajax nodig heeft op het middenveld. Althans als ze aanvallend willen spelen.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 10:50
Ja want El Ghazi speelt fenomenaal. Cerny verdiend het dan nog eerder.
Daarnaast vind ik dat wanneer Schone fit is hij gewoon op 6 moet spelen.
Vind ik leuk
Speedy +343
woensdag 19 oktober 2016 om 14:39
Ja leuk allemaal, maar het artikel gaat over dat Schöne geblesseerd is en niet kan spelen deze week. Dus wie wordt dan zijn vervanger in de EL
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 15:14
Schone
Vind ik leuk
dgtje +273
woensdag 19 oktober 2016 om 09:57
Jammer voor Tete, had verwacht dat die zou spelen..
Vind ik leuk
Mitchy10 +2002
woensdag 19 oktober 2016 om 10:01
Ik zou Bazoer op de plek van Schone zetten. Ben daarnaast ook benieuwd of Riedewald binnenkort nog op de linksback komt te spelen.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:10
Ik vind het jammer, ik zie ze graag naast elkaar op het veld staan die Schöne Tet(t)e, heb je nog eens wat moois te zien als je Ajax kijkt.. ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +36066
woensdag 19 oktober 2016 om 10:23
Ajax zonder Schöne Tète... platte bedoeling daar in Amsterdam.
Vind ik leuk
Ginovanni +20622
woensdag 19 oktober 2016 om 10:45
Als ze geblesseerd zijn dan wordt het lastig, Wobo. .....

Daarbij vind ik de Klassieker belangrijker mocht dat in de beslissing van Bosz ook meespelen.

Zelfs voor PSV...... (....is het beter dat Ajax dan wint.....;-)).
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 om 10:48]
Vind ik leuk
dhrwobo +36066
woensdag 19 oktober 2016 om 11:32
Euhm.... ik had niet echt een serieuze reactie verwacht op mijn woordgrap...
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 11:11
Ik bedoel maar, met Schöne Tete is het op de borst en afRonden
Vind ik leuk
slechtekont +4838
woensdag 19 oktober 2016 om 11:12
Lol, leuk gevonden.
Vind ik leuk
Speedy +343
woensdag 19 oktober 2016 om 14:42
Ja maar niet nieuw. Dit grapje is al minstens een jaar oud
(o.k. het was wel leuk gevonden) Er is zelfs een foto van dat ze zo naast elkaar staan op de rug gezien
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 15:44
Jij hebt goed opgelet op facebook ik geef je nu een duimpje uit respect voor jou oplettendheid, veel plezier ermee!
Vind ik leuk
Sigma +2846
woensdag 19 oktober 2016 om 10:39
Zo te zien zal er maar 1 wijziging zijn en dat is, wie speelt er op de plek van Schone!! Bazoer, Gudelj of Riedewald!! Ik hoop op Riedewald maar Bosz zal denk ik toch voor Gudelj kiezen.
Vind ik leuk
Aal +22899
woensdag 19 oktober 2016 om 10:44
Volgens mij moet eerst PSV nog vanavond. Morgen lekker de hele dag over Ajax, Feyenoord en AZ kletsen.
Ere wie ere toekomt
Vind ik leuk
Sigma +2846
woensdag 19 oktober 2016 om 10:49
7:11 is er een bericht geplaatst over PSV...tot nu toe 9 berichten...
Vind ik leuk
Aal +22899
woensdag 19 oktober 2016 om 10:50
Jij leest de satire er dus niet vanaf...... daar gaat t dus juist om. Overkill
Vind ik leuk
Sigma +2846
woensdag 19 oktober 2016 om 10:53
juist wel Aal :)

vandaar mijn satire van tot nu toe 9 berichten...:)
Vind ik leuk
2cents +57548
woensdag 19 oktober 2016 om 10:51
Eigenlijk jammer dat PSV moet vanavond terwijl Barcelona en Man City ook tegen elkaar spelen. Dat was een leuk potje geweest voor het open net. ;)
Vind ik leuk
Aal +22899
woensdag 19 oktober 2016 om 10:56
Mee eens. Ziggo zal t wel uitzenden en anders in ieder geval een leuk vooruitzicht naar de samenvattingen :)
Vind ik leuk
Sigma +2846
woensdag 19 oktober 2016 om 11:00
Idd een aantal leuke wedstrijden vandaag...helaas moet ik werken tot 22:00...dat wordt weer radio 1 volgen in de auto vanaf 22:00 :(
Vind ik leuk
Bertus +6630
woensdag 19 oktober 2016 om 11:07
Dus dit keer geen Schöne Tete op het veld.
Vind ik leuk
Hyena +30257
woensdag 19 oktober 2016 om 11:30
Waarom Cerny niet in plaats van El Ghazi? Wat moet die jongen nog meer laten zien?

Donny of Riedewald op de plek van Schöne neerzetten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 om 11:32]
Vind ik leuk
ArieBombarie +41735
woensdag 19 oktober 2016 om 14:14
Ik denk dat Bosz Cerny meer als linksbuiten wil gebruiken en El Ghazy als de beoogde rechtsbuiten ziet wanneer Traore uit vorm blijft.

Ik moet zeggen dat ik El Ghazy vaak best oke vind spelen. Vorig seizoen na de winter wat minder, maar ervoor was hij gewoon heel erg goed. Behaalde toen ook de meeste geslaagde dribbels per gespeelde minuut van de hele eredivisie.
Vind ik leuk
aphex twin +1534
woensdag 19 oktober 2016 om 11:33
Sinkgraven op 6 en Riedewald op de backpositie misschien? Sinkgraven kan een mannetje uitspelen en een dieptepass geven.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1753
woensdag 19 oktober 2016 om 11:52
Bazoer of Gudelj op 6 en zet Riedewald eens naast Sanchez neer, blijf Viergever geen speler vinden die Ajax achterin sterker maakt.
Sanchez verbloemd veel fouten van Nick!
Riedewald komt handelingssnelheid tekort om op de 6 positie te spelen, dat zag Bosz later ook wel in al zei hij in het begin dat Jaïro zijn enige optie daar was, het kan snel veranderen, dat zie je wel met Schöne ;-)
Vind ik leuk
JCJWZ +14297
woensdag 19 oktober 2016 om 12:10
Dat wordt dan Riedewald op de plek van Schone. Gelukkig heeft Ajax een brede selectie en zijn die vele middenvelders, waar veel mensen kritiek op hadden, zeker geen overbodige luxe.
Vind ik leuk
dgtje +273
woensdag 19 oktober 2016 om 12:23
WANNEER KRIJGT CERNY NOU EENS DE KANS
Vind ik leuk
Blindsy +15823
woensdag 19 oktober 2016 om 13:39
Kortom, 1 reserve- en 1 zo-goed-als-reservespeler zijn geblesseerd... Wat een nieuws toch weer.
Vind ik leuk
Grapey +0
woensdag 19 oktober 2016 om 14:10
Riedewald op de plek van Schöne is goed idee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws