Ajax komt niet pijnvrij uit Alkmaar en heeft twee blessuregevallen

Ajax komt niet pijnvrij uit Alkmaar en heeft twee blessuregevallen

zondag 6 november 2016 om 18:17

Ajax is niet zonder kleerscheuren uit het duel met AZ gekomen. De Amsterdammers leden niet alleen puntenverlies in Alkmaar (2-2), maar zagen ook Amin Younes en Hakim Ziyech geblesseerd uitvallen.

Younes ging na ruim een uur naar de kant. Volgens het ANP heeft de aanvaller een liesblessure opgelopen. Kort daarvoor was de Duitser nog de aangever bij de gelijkmaker van Bertrand Traoré.

Ook Ziyech moest in de tweede helft het veld ruimen. In de pauze had hij een wond bij zijn knie laten hechten. Ziyech hervatte het duel met pijnstillers, maar staakte in de slotfase de strijd en vroeg om een wissel.

Beide Ajacieden worden maandag onderzocht. Dan komt waarschijnlijk ook meer duidelijkheid over de ernst van de blessures. Voordeel is dat Ajax volgende week vrij is vanwege de interlandbreak. Over twee weken spelen de Amsterdammers in de Arena tegen NEC.

Plaats een reactie

zondag 6 november 2016 om 18:23
Irritant altijd die interland onderbrekingen, maar nu komt het wel goed uit.
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
zondag 6 november 2016 om 18:30
Lucky...
Vind ik leuk
Lemon +1236
zondag 6 november 2016 om 18:47
Strike? Zoals die goal van Moreno gisteren?
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
zondag 6 november 2016 om 18:51
Geen geluk...hij kwam als verdediger mee op en staat op de goede plek na een goed schot. Dat dwing je dus af.
Vind ik leuk
chicken +5789
zondag 6 november 2016 om 18:53
Of gewoon mazzel. De scheidingslijn blijft dun..
Vind ik leuk
Lemon +1236
zondag 6 november 2016 om 19:00
Oké, bij deze kun je je aansluiten bij Cocu. Die had het over een 'twente-bus' met zijn roodwitte brilleke op. Mafkees.
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
zondag 6 november 2016 om 19:02
..die bus stond er ook. Maar PSV creeert ook zelf die bus...als je 5 minuten aan het rondtikken bent, dan formeert de tegenstander zich automatisch tot een handbal verdediging.
PSV ontbrak diepgang, snelheid, verrassing...dan maak je het Twente ook gemakkelijk om rustig af te wachten.
Vind ik leuk
darmianto +6026
zondag 6 november 2016 om 20:54
Gewoon mazzel want psv had niks te vertelle
Vind ik leuk
Ginovanni +14862
zondag 6 november 2016 om 19:34
Zeker, Bluf.

Overigens vond ik het uitvallen van Younes vrij cruciaal.
1e helft was ie zwak, maar in de 2e helft was ie op dreef en was hij dreigend met veel kansen creërend!

Cassierra was te timide.
Zonde!;-).

Uitslag op zich terecht, maar gezien de vele kansen in de 2e helft voor de 1-3 a 1-4 toch het gevoel 2 punten (onnodig) verloren te hebben.

Gelukkig Feyenoord verloren en toch weer puntje ingelopen.;-).
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 21:18
Helemaal mee eens Gino!

Ja, Cassierra was idd te timide, had echt wel moeten scoren ging maar net voorlangs, ach ja niks aan de hand;-) het had mooier kunnen zijn, maar alles bij elkaar genomen mogen we niet klagen;-) Prooooooost ! ! !
Vind ik leuk
Ginovanni +14862
zondag 6 november 2016 om 21:42
Ach, zo is het ook weer idd, Bluf!

Een gelijkspelletje uit bij AZ kan altijd.
Is ook een leuke ploeg.

Als ze dezelfde inzet hebben zoals vandaag tegen b.v. Feyenoord of PSV dan lopen die wellicht ook wel een blauwtje daar in Alkmaar!;-).

Saluuuuuuuuute!!
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 21:57
Precies! uit bij AZ is niet makkelijk als ze er vol voor gaan,
die Haps zou ik graag bij Ajax zien! laatste jaren wonnen we daar, nu ff niet ach we hebben al maanden niet verloren laten we die lijn doortrekken de volgende wedstrijd thuis tegen NEC, tijd voor weer een mooie overwinning ;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14862
zondag 6 november 2016 om 22:20
Haps heeft me idd overtuigd!!
Wat een kuitenbijter is dat zeg!

Hoewel Singraven het niet onverdienstelijk (vooral aanvallend gezien) zag je toch zijn verdedigende tekortkomingen bij de zeer onnodige 2-2.

Hij stond positioneel slecht en werd er volledig uitgelopen.

Ik ben voor Haps (met respect voor Dijks...;-)).
Vind ik leuk
2cents +31214
zondag 6 november 2016 om 18:30
Te hopen dat Ziyech de oefeninterlands laat lopen.
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 18:52
Dat kapsel van Ziyech... Heeft hij een weddenschap verloren ofzo?
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 18:59
of hij is gestruikeld en per ongeluk in een emmer chloor terecht gekomen, vrijwillig doet een weldenkend mens zoiets in ieder geval niet of het moet zijn dat je een blinde kapper hebt.
Vind ik leuk
Johan_D +3050
zondag 6 november 2016 om 19:33
Dit komt door Sylvana Siemons
Die wil geen zwarte pieten meer zien.
Die wil juist meer blond zien.
Vind ik leuk
Drobtine +1834
zondag 6 november 2016 om 19:54
Die muts kan het beste verzuipen in een een bak met chloor
Vind ik leuk
Drobtine +1834
zondag 6 november 2016 om 19:56
Zelfde kapper als Wilders die heeft ook zo'n mislukte blonde kop omdat hij zelf allochtoon is.
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 19:10
Die Traore is ook een toneelspeler eerste klas met ze rollen en draaien.
Vind ik leuk
Drobtine +1834
zondag 6 november 2016 om 19:35
En die Traps van jullie is gewoon een miezerig schoppertje
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 19:36
Traps Ja.
Vind ik leuk
zondag 6 november 2016 om 19:45
Bedoel jij die Boobie ?
Vind ik leuk
Drobtine +1834
zondag 6 november 2016 om 19:53
Haps bedoel ik ging vaak over het randje, kon je regelmatig zien in de herhaling. Maar Traore heeft natuurlijk wel de schijn tegen omdat hij iets teveel is gaan liggen in het verleden
Vind ik leuk