AZ onderzoekt bijzondere aankoop: We staan er financieel nu erg goed voor

AZ onderzoekt bijzondere aankoop: "We staan er financieel nu erg goed voor"

woensdag 11 januari 2017 om 00:00

AZ is aan het onderzoeken of de club het AFAS Stadion kan kopen. Sinds DSB in 2010 failliet ging, is een aantal ondernemers eigendom van het stadion. AZ kijkt nu of het van die constructie af kan komen, meldt het Noordhollands Dagblad.

"We staan er financieel gezien nu erg goed voor, onder meer door de transferinkomsten van de laatste jaren", aldus Robert Eenhoorn, directeur algemene zaken, in de krant. "We zijn nu aan het kijken hoe we het geld op zó'n manier kunnen gebruiken dat we AZ tot in lengte van jaren kunnen laten presteren op het niveau dat we willen. Het kopen van het stadion is een mogelijkheid. Daarmee brengen de we de jaarlijkse lasten omlaag."

AZ zou met de koop een jaarlijkse huursom van een miljoen euro besparen. Na het faillissement van DSB werd vijftien miljoen euro voor het stadion betaald. De kopers van toen staan open voor verkoop aan AZ. "Versneld een deel aflossen van de hypotheek op het nieuwe trainingscomplex is ook een mogelijkheid. Maar wat we ook doen: we willen genoeg geld achter de hand houden om op de transfermarkt slagvaardig te kunnen blijven", besluit Eenhoorn.

Lees meer over:EredivisieAZ

Login of registreer om een bericht te plaatsen

woensdag 11 januari 2017 om 00:12
Dat zijn erg goeie zaken en ontwikkeling, toch wel knap!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 00:40
Lekker bezig! Over 10 jaar doen we elk jaar mee om de titel! ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 01:07
Sowieso hebben wij de afgelopen 10 jr vaker meegedaan om de titel dan feyenoord xD
Vind ik leuk
jaja_PSV +4436
woensdag 11 januari 2017 om 01:31
Iedereen doet mee om de titel in de eredivisie, toch? Zeker bij de start begint iedereen gelijk.
Uiteindelijk vallen AZ en Feyenoord toch terug... :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 01:33]
Vind ik leuk
pinkelman +1215
woensdag 11 januari 2017 om 11:00
Tja kampioen worden ze dit seizoen in iedergeval niet meer maar PSV pootje lichten behoort beslist tot de mogelijkheden.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 03:55
Wie niet eigenlijk?
Vind ik leuk
Youri99 +768
woensdag 11 januari 2017 om 10:04
Schubbekutteveen 5
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:13
Hmmm vanaf 2006 staat het 6-4 in het voordeel van Feyenoord die hoger is geëindigd.... ken de feiten.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 01:30
net als twente
Vind ik leuk
Korm +8823
woensdag 11 januari 2017 om 06:55
Lekker niet kopen joh, lasten zijn hoger! Investeer gewoon in het team
Vind ik leuk
Mad Max +542
woensdag 11 januari 2017 om 07:19
Lasten zijn hoger? Juist niet, die breng je naar beneden. Zeker ij deze tijden waarin (hypotheek)rente significant hoger is dan spaarrente. Leningen afkopen of aflossen is de perfecte besteding van je geld nu. Voor jou prive trouwens ook: je kunt beter je schuld aflossen dan sparen, zolang je maar een appeltje voor de dorst achterhoudt.
Vind ik leuk
Korm +8823
woensdag 11 januari 2017 om 07:43
tja dat dacht ik ook altijd maar je ziet steeds meer dat clubs geen eigen stadion meer heeft.. en al het geld in de selectie pompt, blijkbaar is dat DE strategie ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 07:44]
Vind ik leuk
Mad Max +542
woensdag 11 januari 2017 om 09:16
Dat is dé strategie op het moment dat je als club geld nodig hebt en geen andere weg meer ziet dan je stadion (of grond eronder) te verkopen.
Vind ik leuk
Korm +8823
woensdag 11 januari 2017 om 09:20
hmm ik weet het niet..
Vind ik leuk
Mad Max +542
woensdag 11 januari 2017 om 14:32
Dat mag, je zwakte toegeven is geen schande ☺
Vind ik leuk
Korm +8823
woensdag 11 januari 2017 om 15:29
wat is zwakte...
Vind ik leuk
pos +1906
woensdag 11 januari 2017 om 09:13
Vincent Janssen bedankt he !
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:18
Ipv het AFAS stadion, het Vincent Janssen stadion?
Vind ik leuk
AlbS +125
woensdag 11 januari 2017 om 09:24
Wat is het voordeel als dat stadion je eigendom is? Stop je geld in goede (top) spelers lijkt mij dat je daar meer aan hebt op langere termijn.
Vind ik leuk
pinkelman +1215
woensdag 11 januari 2017 om 11:09
blijft toch opmerkelijk dat de club dit in een aantal jaren na het DSB debacle weer heeft bereikt.
Ik hoor Johan Derksen nog roepen dat het gedaan was met AZ en dat het weer een grijze middenmotor zou gaan worden. Dat is toch even wat anders gelopen. Dit seizoen wederom derdes of vierdes met de toenemende financiële mogelijkheden biedt de seizoenen erop op meer, zeker als de smaakmakers maar blijven door komen uit hun vermaarde opleiding en scouting!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 11:12]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:15
AZ doet elk jaar serieus mee. Het zit goed in elkaar...dit zijn dan ook een logische gedachtes.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws