'Ajax bedankt voor huurdeal met Real Madrid na 'nee' van twee jaar geleden'

'Ajax bedankt voor huurdeal met Real Madrid na 'nee' van twee jaar geleden'

woensdag 11 januari 2017 om 07:00

Ajax heeft Martin Odegaard bewust laten lopen. De achttienjarige Noor wordt voor anderhalf jaar verhuurd aan sc Heerenveen, zo werd deze week bekend.

Ajax leek aanvankelijk ook een kandidaat om het supertalent te huren van Real Madrid, maar was volgens De Telegraaf niet zo concreet als twee jaar geleden. Toen stelden de Amsterdammers alles in het werk om Odegaard binnen te halen. De keuze viel echter op Real Madrid, waar hij een moeizame periode achter de rug heeft.

Bij Heerenveen krijgt Odegaard de kans zijn prille carrière een impuls te geven. Ajax was ervan op de hoogte dat Odegaard verhuurd mocht worden, maar liet die mogelijkheid lopen. Hij zou zijn kans hebben gehad en bovendien lopen er genoeg middenvelders rond in Amsterdam.

Odegaard-shirts
Bij Heerenveen zijn de verwachtingen rond Odegaard hooggespannen. Niet alleen sportief, ook financieel krijgt de Friese club een enorme boost door de komst van de Noor. De Telegraaf meldt dat de Odegaard-shirts over de toonbank vliegen. "Zelfs de Ø in zijn naam kunnen wij gewoon bedrukken’’, laat een woordvoerder weten.

Poll

Had Ajax Odegaard moeten halen?

(909 stemmen)

Plaats een reactie

Strijp +2673
woensdag 11 januari 2017 om 07:01
Wat knap van de drukker.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:05
Ja bizar he. Denk dat dat nog wel het hoogste nieuwsgehalte in dit artikel heeft haha.
Vind ik leuk
stefvo +538
woensdag 11 januari 2017 om 07:09
Zeer knap, bij Real konden ze dit niet!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:04
Ik snap ajax hIer in. Er lopen al genoeg middenvelders rond. Eigen jeugd voorrang geven.
Vind ik leuk
Korm +12322
woensdag 11 januari 2017 om 07:45
hmmm, hij kan ook op de vleugels spelen, met el ghazi en younes kan hij het alleen maar beter doen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:48
Mwah liever niet nog meer gaan huren.
Vind ik leuk
Korm +12322
woensdag 11 januari 2017 om 07:51
daar heb jij dan weer gelijk in ;-) maar zoveel huurt ajax toch niet?? alleen krul toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 07:52]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:53
Ook traore van chelsea.
Vind ik leuk
Korm +12322
woensdag 11 januari 2017 om 08:13
oja, die was ik nog vergeten. 2 gehuurde spelers is inderdaad meer dan genoeg
Vind ik leuk
mirkoff +663
woensdag 11 januari 2017 om 07:05
Ik moet het nog maar eens zien wat deze zogenaamde super talent allemaal kan. Hoop voor de eredivisie dat die uiteraard wel vlamt.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:09
De media noemt hem een super talent. Ik vind het een goede zet van hem. Anderhalf jaar tijd om te groeien, in een rustige omgeving.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 07:11]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:21
Ajax is net van 2 middenvelders af! Dan moet je er niet weer 1 gaan huren! Bij Heerenveen is de kans op speeltijd ook groter dan bij Ajax. Mooi voor Heerenveen dat ze een extraatje hebben met de shirtverkoop! Het is ze gegund!
Vind ik leuk
Korm +12322
woensdag 11 januari 2017 om 07:48
hij wordt vooral gebruikt op buitenpositie:

Real Madrid B (Castilla):

- Van de 20 wedstrijden, 13 gespeeld, overige interland/niet bij selectie/geblesseerd.
- Positie: Rechtsbuiten(3) Linksbuiten(9) Middenveld (1)
- Aantal doelpunten: 3

dus op de plek van younes kan hij het alleen maar beter doen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:59
Absoluut! Hoewel Younes er van de week 3 inschoot tegen RB Leipzig. Maar volgens mij was dat zijn broer ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 08:14
Vorig seizoen Was younes top. 1 e helft van dit seizoen heeft hij niet eens slecht gespeeld. Dreigend Is hij altijd, maar heeft ook veel pech in zijn afronding gehad. Veel se lat en paal geraakt. Amin is een normale en leergierige jongen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het de 2e seizoens helft eruit komt.
Vind ik leuk
Ruud40 +3431
woensdag 11 januari 2017 om 09:53
Niet zo beperkt in je denken graag.

Ajax had hem toch ook in kunnen zetten als linksback?
Sinkgraven heeft nog niet echt laten zien dat dat zijn ding is. En Dijks mag wat mij betreft wel een nieuwe club zoeken als er een vervanger voor hem is

Wat extra concurentie op die plek is welkom.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:58
Sinkgraven heeft mij positief verrast op die positie, lekker laten zo. Alleen een betere stand-in dan Dijks halen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:26
wederom een opmerkelijk bericht van VP Ajax.....
Vind ik leuk
younited +1826
woensdag 11 januari 2017 om 08:43
Laat nou eerst maar eens wat zien...
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:50
hahahah voor dat halfjaartje?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:57
Beginnen het eindelijk te begrijpen, als je Ajac wilt overslaan als tussenstation is dat prima. Maar dan ook niet later aankloppen als je op het punt staat je carrière te vergallen. Succes in Heerenveen!
Vind ik leuk
Teo Smith +6522
woensdag 11 januari 2017 om 15:49
Die was toch niet nodig geweest in Damsko.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax bedankt voor huurdeal met Real Madrid na 'nee' van twee jaar geleden'