'Van den Brom voelt bui hangen na nieuwjaarsreceptie': Laten ons niet opjagen

'Van den Brom voelt bui hangen na nieuwjaarsreceptie': "Laten ons niet opjagen"

woensdag 11 januari 2017 om 15:45

Hoewel AZ nog meedoet om de Europese plekken, in de KNVB Beker zit en Europees heeft overwinterd, is de positie van John van den Brom in Alkmaar allerminst veilig. Het contract van de coach loopt af en het is geen zekerheid dat AZ gaat verlengen.

Van den Brom wordt verweten te wisselvallig te presteren met een ploeg die veel meer in zijn mars heeft. Volgens De Telegraaf voelt de trainer 'zelf de bui hangen' en vond hij het 'niet toevallig dat de wisselvallige prestaties en de onduidelijkheid over de speelwijze en personele invullig tijdens het officiële gedeelte van de nieuwjaarsreceptie aan bod kwamen'.

Directeur Robert Eenhoorn sprak niet uit dat de club met Van den Brom door wil, maar ook niet dat een afscheid aanstaande is. "De deadline van de optie om Van den Broms contract te verlengen loopt tot 1 maart", zegt Eenhoorn. "Wij laten ons niet opjagen, verwachten volledige toewijding van iedereen en wie de huidige situatie bij voorbaat interpreteert alsof AZ niet verder wil met John, trekt te snel zijn conclusie."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Login of registreer om een bericht te plaatsen

woensdag 11 januari 2017 om 15:58
AZ wil niet verder met John... zo en nu gaan we zien of het een te snelle conclusie was Robert..

Hebben we het in ieder geval alvast zwart op wit..
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 15:59]
Vind ik leuk
mcmodd +17
woensdag 11 januari 2017 om 16:11
Die vertrekt echt wel en indien er snel een paar wedstrijden achter elkaar worden geboren is dat sneller dan je denkt. Jammer, v.d. Brom verdient een betere club.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:36
Fraser aan het eind van het seizoen weg van den brom terug halen:$
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:12
Waarop baseert iedereen toch dat AZ beter kan? Een ploeg die veel meer in zijn mars heeft? Sinds wanneer zijn Weghorst, Muhren, Tankovic of Jahanbakhsh zo'n geweldenaren? Wat een complete zelfoverschatting! En die Dos Santos is nog wispelturiger dan een vrouw gedurende haar maandelijkse periode. De aanval van o.a. Heerenveen en Utrecht zijn gewoon een klasse beter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 16:16]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:23
Omdat elk jaar veel spelers weg gaan en nieuwe worden aangetrokken, eerste seizoenshelft is dan wisselvallig en tweede seizoenshelft zijn we beter op elkaar ingespeeld.
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:24
Allemaal leuk en aardig, maar dan moet AZ wel kwaliteit aantrekken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 16:25]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:26
Hebben we gedaan of ben je niet goed op de hoogte van AZ, volgens mij hebben we een spits die tot nu toe beter presteert dan Vincent Janssen in zijn eerste seizoenshelft, zo kan ik nog wel paar voorbeelden noemen. Seuntjes die zich makkelijk aanpast aan het niveau van AZ, Muhren die het boven verwacting steeds maar weer waarmaakt...
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:33
Het gaat niet zo zeer om op de hoogte zijn, maar meer het verschil in mening qua potentie en kwaliteit van jullie spelers. Dus omdat Weghorst de eerste seizoenshelft meer scoort is hij een betere spits dan Janssen? Die jongen is waanzinnig beperkt, terwijl de drive en acties van Janssen het spel aanzienlijk ten goede kwamen. Betreft Seuntjes, dat is gemakkelijk gezien het niveau van AZ niet die van een top-3 kandidaat is.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:36
Als er eentje drive en energie in een wedstrijd gooit is dat Weghorst..maarja we verschillen van mening dat is prima..
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:40
Klopt, alleen combineerde Janssen dit met sterk spel ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:41
Heb je de oefenwedstrijd Augsburg AZ gezien 2e helft?
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:43
Oh nee, stom van me. Jij hebt deze discussie gewonnen! Oefenwedstrijden zijn namelijk bij uitstek de perfecte graadmeter en representatieve wedstrijden om een gegronde mening te kunnen vormen!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:32
De aanval van Heerenveen is misschien gelijkwaardig ja maar wat bertreft Utrecht... dan schat ik AZ toch hoger in.
Ajax en Feyenoord hebben de beste aanval daarna komen PSV, AZ en Heerenveen.
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:35
Gelijkwaardig, gaan we weer met de zelfoverschatting. Jullie verdediging en middenveld is best prima hoor, maar houd op met die aanval zeg haha.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:11
Wat is er mis mee dan?
Oke Dos Santos is niet best. Larsson is inderdaad beter.
Weghorst is een prima hard werkende spits die toch genoeg goals maakt.
Hij heeft er meer gemaakt dan Reza en Zivko. En evenveel als Haller die 1 penalty meer had.
Jahanbakhsh is gewoon een uitstekende speler die in de zomer van 2018 naar PSV of Ajax kan vertrekken.
Hij is echt niet minder dan Zeneli.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:21
seikwijf
Vind ik leuk
Teo Smith +2956
woensdag 11 januari 2017 om 16:21
Ja, Johnnie is een prima trainer voor jullie.
Vreemd voor een club dat tot nu toe altijd gewoon was.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:24
Een club moet ambiteus zijn maar ook realistisch, in AZ zit nog veel rek maar dat heeft ook tijd nodig.
Vind ik leuk
Teo Smith +2956
woensdag 11 januari 2017 om 16:26
Met de tijd ja. Tot dan maar realistisch blijven.
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:38
Rek en tijd is iets wat spelers met potentie (nodig) hebben. De rek in o.a. Vlaar, vd Eijnden, en Muhren is er wel uit en de rest heeft over het algemeen niet de potentie voor een top-3 notering. Oftewel rek en tijd is iets wat een nieuwe trainer niet kan veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 16:44
Als team kan je toch groeien Orry of kijk jij alleen individueel naar spelers? Volgens mij is teamgeest belangrijkste wat er is in voetbal om goed te presteren, als dat goed is komen vanzelf de individuele kwaliteiten naar boven van spelers.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 16:46]
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 16:47
Als je team kan zeker groeien en ja teamgeest is belangrijk, maar wel tot een bepaalde hoogte. Het is een combinatie van individuele kwaliteit en teamgeest wat een team goed maakt. En ik zie AZ met enkel teamgeest de stap naar de top-3 niet maken. Bovendien, denk je dat Barcelona en Real Madrid altijd aan de top staan door voornamelijk hun teamgeest?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:05
Gevoelsmatig heerst er onder veel AZ supporters gewoon dat JvdB niet het maximale uit deze spelersgroep haalt , door bv gelijk spellen tegen Sparta , excelsior , Gae. Tel daarbij op het wisselvallige veldspel , vele wisselingen is de basis , en hij al bijna 3 jr trainer is hier , en een nieuwe trainer voor een nieuwe frisse wind kan gaan zorgen , en AZ de volgende stap kan laten maken waar er onder vdBrom juist lak aan progressie is.
Vind ik leuk
Orry +337
woensdag 11 januari 2017 om 17:08
Dat een keer kampioen worden voor zoveel waanideeën en/of illusies kan zorgen zeg.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:28
Ik denk dat het binnen een bedrijf/organisatie juist een goed iets is om altijd te blijven werken aan een beter resultaat. En in dit geval zijn wij al tijden lang een stabiele middenmoter , en is het een goed iets om als volgende doel te hebben structureel om plek 3 meespelen. Je hoor niemamd zeggen dat wij een kampioenschap verwachten , maar er zit tussen waar AZ nu zit , en kampioen worden , zeker nog een tree hoger , en wat voor ambitie zou het zijn om niet voor het maximaal haalbare te gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:30
Na een aantal jaren is het gewoon uitgewerkt tussen club en trainer. De club veranderd continu de trainer blijft zichzelf. Neem een Frank de Boer, Ron Jans, Henk de Jong (toen nog cambuur) Allemaal trainers die hun successen op verschillende niveaus hebben behaald maar op een gegeven moment het niet meer kondenn overbrengen. Het is denk ik heel gezond om de verantwoordelijke manager in welke tak van sport na een bepaalde periode te vervangen. John zal bij AZ zeker onder luid applaus door de voordeur vertrekken, niemand zal hem bij AZ een slechte trainer noemen. Maar de club heeft ambities, nou en ? En daar hoort bij dat je iets na streeft dat hoger is als waar je nu staat, wie dat niet doet wint nooit een titel, beker, of andere prijs. Laat AZ nou maar op hun manier de top nastreven de afgelopen jaren leert ons dat dit AZ geen windeieren heeft gelegd of wel soms ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 20:51]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws