Optimistische Van Ginkel ziet vertrouwd scenario bij PSV: 'Neem nou Ajax'

Optimistische Van Ginkel ziet vertrouwd scenario bij PSV: 'Neem nou Ajax'

woensdag 11 januari 2017 om 18:44

Marco van Ginkel moet met PSV in de achtervolging op Ajax en koploper Feyenoord in de tweede seizoenshelft. Dat roept herinneringen op aan vorig seizoen, toen de Eindhovenaren de middenvelder ook al huurden van Chelsea.

"Hoewel die toen op Ajax niet zo groot was als nu op Feyenoord", stelt Van Ginkel tegenover Voetbal International. "Zij staan best ver voor (acht punten op PSV, red.), maar het gat is ook weer niet onoverbrugbaar. We komen Feyenoord en Ajax nog tegen en moeten zelf onze wedstrijden gaan winnen."

"Dat Feyenoord vorig jaar zeven keer op rij verloor, was Once in a Lifetime, maar je weet het toch nooit", vervolgt Van Ginkel. "Het gat moet kleiner worden, daarmee wordt de druk op Feyenoord steeds groter. Alles begint met geloof. Als dat er is, kan alles. Neem nou Ajax, die maakten een paar jaar geleden na de winterstop wel grotere gaten ongedaan."

Van Ginkel volgde PSV de voorbije maanden op de voet. Hij kent dan ook het grote manco van voor de winterstop. "Weinig goals tegen gekregen, maar er was moeite met scoren. En dat terwijl er toch genoeg kansen werden gecreëerd. Als het een wedstrijd gebeurt, kan dat, maar als het vaker voorkomt is er misschien wat aan de hand. Wanneer we gaan scoren, kan er nog van alles gebeuren."

Poll

Stelling: Met Van Ginkel gaat PSV zich mengen in titelstrijd

(561 stemmen)

Plaats een reactie

feyeniels +14552
woensdag 11 januari 2017 om 18:49
Ik verwacht ook dat PSV er nog wel bij gaat komen. Of ze kampioen worden durf ik niet te zeggen, maar het gat zal aan het einde van het seizoen echt geen acht punten meer zijn.
Vind ik leuk
Ruud40 +6315
woensdag 11 januari 2017 om 20:25
"Dat Feyenoord vorig jaar zeven keer op rij verloor, was Once in a Lifetime, maar je weet het toch nooit"

Beginnen jullie kampioensstress te krijgen?
Kijk eens naar het programma, iets wat vGinkel duidelijk niet gedaan heeft.
Met een beetje mazzel wint Feyenoord gewoon de eerste 6 wedstrijden na de winterstop.

En dan is het bye bye zwaai zwaai naar Ajax en psv want die zie ik dat niet doen.
Vind ik leuk
pinkelman +2401
woensdag 11 januari 2017 om 18:55
Ik verwacht daarentegen dat het nog moet gaan opletten voor de derde plek althans als men zo blijft spelen als voor de winterstop.
Vind ik leuk
Foebele +30225
woensdag 11 januari 2017 om 19:43
Ik denk echt dat de komst van van Ginkel een probleem is voor PSV, ze hebben nu gewoon 7 middenvelders rondlopen die allemaal basismateriaal zijn. Guardado, Propper, Hendrix, Ramselaar, Siem, Ziychenko en van Ginkel en dan is Pereiro eigenlijk ook nog een middenvelder.

Sowieso belachelijk dat je 3 spelers huurt voor het middenveld, getuigd niet bepaald van een beleid wat gevoerd wordt, want andermaal zal het ten kosten gaan van eigen (jeugd) spelers zoals Hendrix en wellicht ook Ramselaar die ze net voor aardig wat gekocht hebben.

PSV heeft juist spelers voor de flanken nodig, daar hebben ze veel te weinig opties, daar moet je niet middenvelders neer gaan zetten die daar ook zouden kunnen spelen, maar gewoon echte buitenspelers, met Locadia heb je al een omgebouwde buitenspeler en geen echte buitenspeler.
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
woensdag 11 januari 2017 om 19:51
Beetje in perspectief zien.

Wil nog ff herinneren dat Van Ginkel geblesseerd was aan 't begin van het seizoen, anders was hij er al van het begin geweest en was de Jong niet gekomen.

als Van Ginkel zich nu alsnog aandient dan pak je ''m, zeker gezien het scorend vermogen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 19:55]
Vind ik leuk
Foebele +30225
woensdag 11 januari 2017 om 19:55
3 huurspelers voor het middenveld is gewoon waanzin, zeker als je zelf met Propper, Ramselaar, Guardado en Hendrix al 4 goede middenvelders hebt, huurspelers moet je namelijk vaak gewoon (bijna) wekelijks opstellen, zo werkt dat met huurdeals.

En bij PSV moet men eens af van de gedachte dat van Ginkel jullie kampioen heeft gemaakt, dat is namelijk echt onzin.

Ook ligt het scorende probleem helemaal niet op het middenveld, maar in de voorhoede, van zowel de flanken als de spits die er maar bar weinig in geprikt heeft.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:16
Siem is waardeloos, Zinchenko en Ramsie zijn inzetbaar als buitenspelers en Hendrix is inzetbaar als verdediger.
Vind ik leuk
Foebele +30225
woensdag 11 januari 2017 om 22:28
En Propper en Guardado dan maar op de bank zetten?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:21
Wat een Einstein. Je komt Feyenoord en Psv nog tegen en je moet je eigen wedstrijden winnen... Familie van Dirk?
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
woensdag 11 januari 2017 om 20:59
De pers wil nieuws en interviewt spelers en de speler geeft antwoord, veelal een voor de hand liggend antwoord.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:02
Een voor de hand liggend antwoord? Dat noem ik nog eens een understatement.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 21:02]
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
donderdag 12 januari 2017 om 09:36
Nog eentje: geen enkele voetballer heeft iets zinnigs te zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 13:21
Bingo!
Vind ik leuk
stollie38 +12304