Optimistische Van Ginkel ziet vertrouwd scenario bij PSV: 'Neem nou Ajax'

Optimistische Van Ginkel ziet vertrouwd scenario bij PSV: 'Neem nou Ajax'

woensdag 11 januari 2017 om 18:44

Marco van Ginkel moet met PSV in de achtervolging op Ajax en koploper Feyenoord in de tweede seizoenshelft. Dat roept herinneringen op aan vorig seizoen, toen de Eindhovenaren de middenvelder ook al huurden van Chelsea.

"Hoewel die toen op Ajax niet zo groot was als nu op Feyenoord", stelt Van Ginkel tegenover Voetbal International. "Zij staan best ver voor (acht punten op PSV, red.), maar het gat is ook weer niet onoverbrugbaar. We komen Feyenoord en Ajax nog tegen en moeten zelf onze wedstrijden gaan winnen."

"Dat Feyenoord vorig jaar zeven keer op rij verloor, was Once in a Lifetime, maar je weet het toch nooit", vervolgt Van Ginkel. "Het gat moet kleiner worden, daarmee wordt de druk op Feyenoord steeds groter. Alles begint met geloof. Als dat er is, kan alles. Neem nou Ajax, die maakten een paar jaar geleden na de winterstop wel grotere gaten ongedaan."

Van Ginkel volgde PSV de voorbije maanden op de voet. Hij kent dan ook het grote manco van voor de winterstop. "Weinig goals tegen gekregen, maar er was moeite met scoren. En dat terwijl er toch genoeg kansen werden gecreëerd. Als het een wedstrijd gebeurt, kan dat, maar als het vaker voorkomt is er misschien wat aan de hand. Wanneer we gaan scoren, kan er nog van alles gebeuren."

Poll

Stelling: Met Van Ginkel gaat PSV zich mengen in titelstrijd

(560 stemmen)

Plaats een reactie

feyeniels +3311
woensdag 11 januari 2017 om 18:49
Ik verwacht ook dat PSV er nog wel bij gaat komen. Of ze kampioen worden durf ik niet te zeggen, maar het gat zal aan het einde van het seizoen echt geen acht punten meer zijn.
Vind ik leuk
Ruud40 +3120
woensdag 11 januari 2017 om 20:25
"Dat Feyenoord vorig jaar zeven keer op rij verloor, was Once in a Lifetime, maar je weet het toch nooit"

Beginnen jullie kampioensstress te krijgen?
Kijk eens naar het programma, iets wat vGinkel duidelijk niet gedaan heeft.
Met een beetje mazzel wint Feyenoord gewoon de eerste 6 wedstrijden na de winterstop.

En dan is het bye bye zwaai zwaai naar Ajax en psv want die zie ik dat niet doen.
Vind ik leuk
pinkelman +1296
woensdag 11 januari 2017 om 18:55
Ik verwacht daarentegen dat het nog moet gaan opletten voor de derde plek althans als men zo blijft spelen als voor de winterstop.
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 19:43
Ik denk echt dat de komst van van Ginkel een probleem is voor PSV, ze hebben nu gewoon 7 middenvelders rondlopen die allemaal basismateriaal zijn. Guardado, Propper, Hendrix, Ramselaar, Siem, Ziychenko en van Ginkel en dan is Pereiro eigenlijk ook nog een middenvelder.

Sowieso belachelijk dat je 3 spelers huurt voor het middenveld, getuigd niet bepaald van een beleid wat gevoerd wordt, want andermaal zal het ten kosten gaan van eigen (jeugd) spelers zoals Hendrix en wellicht ook Ramselaar die ze net voor aardig wat gekocht hebben.

PSV heeft juist spelers voor de flanken nodig, daar hebben ze veel te weinig opties, daar moet je niet middenvelders neer gaan zetten die daar ook zouden kunnen spelen, maar gewoon echte buitenspelers, met Locadia heb je al een omgebouwde buitenspeler en geen echte buitenspeler.
Vind ik leuk
jaja_PSV +5656
woensdag 11 januari 2017 om 19:51
Beetje in perspectief zien.

Wil nog ff herinneren dat Van Ginkel geblesseerd was aan 't begin van het seizoen, anders was hij er al van het begin geweest en was de Jong niet gekomen.

als Van Ginkel zich nu alsnog aandient dan pak je ''m, zeker gezien het scorend vermogen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 19:55]
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 19:55
3 huurspelers voor het middenveld is gewoon waanzin, zeker als je zelf met Propper, Ramselaar, Guardado en Hendrix al 4 goede middenvelders hebt, huurspelers moet je namelijk vaak gewoon (bijna) wekelijks opstellen, zo werkt dat met huurdeals.

En bij PSV moet men eens af van de gedachte dat van Ginkel jullie kampioen heeft gemaakt, dat is namelijk echt onzin.

Ook ligt het scorende probleem helemaal niet op het middenveld, maar in de voorhoede, van zowel de flanken als de spits die er maar bar weinig in geprikt heeft.
Vind ik leuk
stranger +1090
woensdag 11 januari 2017 om 21:50
Waar haal jij die wijsheid vandaan dat je huurlingen op moet stellen?
Misschien is dat bij Ajax zo met traore maar hoeft bij andere clubs niet te gelden.

Ik kan me nog een huurling van City herinneren bij Feyenoord als die 5 wedstrijden gespeeld heeft is het veel geweest. Was het seizoen na Guidetti.
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 22:29
Vaak speelt dat wel mee, hoeft niet bij iedere huurdeal zo te zijn, maar het is absoluut gebruikelijk dat daar wel bepaalde afspraken over gemaakt worden.
Vind ik leuk
robery +516
woensdag 11 januari 2017 om 22:58
Bluf?
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 23:00
?
Vind ik leuk
robery +516
woensdag 11 januari 2017 om 23:11
Je doet me aan hem denken.
Vind ik leuk
stranger +1090
donderdag 12 januari 2017 om 23:22
Ik weet het niet ,maar volgens mij gaat het gewoon over de prestaties (en wat een trainer vindt) die bepalen of een speler wel of niet speelt.
Vind ik leuk
Freebird +9878
woensdag 11 januari 2017 om 19:53
Ramselaar kan ook prima linksbuiten spelen in een 433. Ook in 442 kan hij uit de voeten. Heeft hij bij Utrecht ook laten zien.
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 20:01
Ja en aanvallende middenvelder Pereiro kan ook als buitenspeler spelen, Zinchenko de aanvallende middenvelder kan ook op de flanken spelen en spits Locadia kan ook op de flanken...

Allemaal geen echte buitenspelers en dus spelers die het op een andere manier gaan invullen, iets wat soms wel kan, maar niet met 4 spelers.

PSV heeft maar 2 buitenspelers, Narsingh die af en toe laat zien goed te kunnen ballen, maar vaak ook juist weer tegenvalt en het zo geprezen talent waarvan we nog niet gezien hebben waarom hij zo geprezen wordt.

Ajax heeft buitenspelers nodig, maar PSV nog veel meer.

Dat er verhalen gaan over een mogelijk 4-4-2 systeem vind ik eerder armoede dan een verrijking, waarom ga je een systeem wat 2 jaar goed gefunctioneerd heeft na een iets mindere periode gelijk veranderen?
Vind ik leuk
Freebird +9878
woensdag 11 januari 2017 om 21:00
Jullie gebruiken je middenvelder toch ook als linksback! :0)
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 22:28
Ja en daar ben ik het ook niet mee eens! ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:16
Siem is waardeloos, Zinchenko en Ramsie zijn inzetbaar als buitenspelers en Hendrix is inzetbaar als verdediger.
Vind ik leuk
Foebele +14060
woensdag 11 januari 2017 om 22:28
En Propper en Guardado dan maar op de bank zetten?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:21
Wat een Einstein. Je komt Feyenoord en Psv nog tegen en je moet je eigen wedstrijden winnen... Familie van Dirk?
Vind ik leuk
jaja_PSV +5656
woensdag 11 januari 2017 om 20:59
De pers wil nieuws en interviewt spelers en de speler geeft antwoord, veelal een voor de hand liggend antwoord.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:02
Een voor de hand liggend antwoord? Dat noem ik nog eens een understatement.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 21:02]
Vind ik leuk
jaja_PSV +5656
donderdag 12 januari 2017 om 09:36
Nog eentje: geen enkele voetballer heeft iets zinnigs te zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 13:21
Bingo!
Vind ik leuk
stollie38 +6846