Bizarre bespreking Adriaanse: Klapstoelen, klapschaats, applaus voor jezelf

Bizarre bespreking Adriaanse: "Klapstoelen, klapschaats, applaus voor jezelf"

Gepubliceerd: vrijdag 3 februari 2017 om 15:02vr 03-02-2017 om 15:02

Wout Brama heeft weinig goede herinneringen aan de tijd dat Co Adriaanse trainer was van FC Twente. In augustus 2011, voor een belangrijke Champions League-duel met Benfica, hield de trainer in ruste een bizarre wedstrijdbespreking.

Twente speelde in eigen huis gelijk (2-2) en ging in de return op bezoek in Portugal. De tactische bespreking van Adriaanse voor die wedstrijd was volgens Brama 'bijzonder'. De trainer had voor elke speler een opdracht. "Peter Wisgerhof: je ouders hebben een groothandel in klapstoelen. Klapstoelen, klapschaats, applaus voor jezelf. Succes!", zei Adriaanse volgens Brama.

Daar bleef het niet bij. "Wout Brama: je naam is die van een hindoeïstische god. Speel als een god op het middenveld. Willem Janssen: je schoenveters zijn oranje, zorg dat je jezelf met deze wedstrijd in Oranje speelt. Bryan Ruiz: je moet vandaag geruizloos door Benfica’s linies sluipen. Marc Janko: zorg dat je niet gemarkt wordt."

Op het veld bleek de wedstrijdbespreking weinig effect te hebben. Benfica won met 3-1 van Twente, dat niets te vertellen had. "Verliezen is niet erg, maar het was nauwelijks doordacht", blikt Brama terug. "En daar kan ik dus niet tegen."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

Youri99 +10351
vrijdag 3 februari 2017 om 15:06
Drugs doet rare dingen met een mens
Vind ik leuk
PredatorA +6406
vrijdag 3 februari 2017 om 17:22
Dat was volgens mij ook de laatste keer dat Adriaanse champignonnensoep had gegeten..
Vind ik leuk
Cookee +12626
vrijdag 3 februari 2017 om 15:17
Adriaanse heeft zijn regenjas aan de wilgen gehangen.
Maar met zijn sterkste gave verdient hij nu zijn brood.
Zal mij niks verbazen als Tom Egbers op basis van die woorden hem binnengehaald heeft.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
vrijdag 3 februari 2017 om 15:19
Haha...

Ik denk dat die spelers 90 minuten lang non-stop hebben lopen nadenken over wat Co nou uiteindelijk bedoelde... Voor je het weet is de wedstrijd passé!

Nee ff zonder dollen.. Adriaanse blijft een vreemde eend in de bijt met een eigenaardige kijk op het spelletje. Vind hem persoonlijk wel een fijne analist maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.
Vind ik leuk
pinkelman +4354
vrijdag 3 februari 2017 om 15:19
Adriaanse is een genie, die slechts een man hoger dan hem duld en dat is Louis.
Jammer dat deze man met uitstraling niet meer langs het veld staat.
Vind ik leuk
stratumseind +195082
vrijdag 3 februari 2017 om 16:47
Ik heb nooit geweten dat co overmatig dronk
Vind ik leuk
Kuip +9921