'Vrees Ajax-fans komt uit: Legia-hooligans vallen Amsterdamse fans aan'

'Vrees Ajax-fans komt uit: Legia-hooligans vallen Amsterdamse fans aan'

donderdag 16 februari 2017 om 09:15

De Ajax-fans werden er al voor gewaarschuwd en het lijkt erop dat de beruchte aanhang van Legia Warschau direct van zich heeft laten horen. Diverse Poolse media melden dat Ajax-fans woensdagavond zijn aangevallen.

Een groep Ajax-fans was aanwezig in bar Chmury, waar uit het niets vijftig gemaskerde Legia-hooligans binnenstormden. De kroeg werd volledig op z'n kop gezet, meldt de website van weekblad Dorzeczy. Het pand werd met stenen bekogeld en eenmaal binnen werd er werd met tafels en stoelen gegooid. Wonder boven wonder is niemand gewond geraakt.

Op een YouTube-video is echter te zien dat de materiële schade enorm is. De politie van Warschau is op zoek naar relschoppers, maar heeft tot op heden niemand kunnen aanhouden.

In totaal zijn er donderdagavond zo'n zevenhonderd Ajax-fans aanwezig bij het Europa League-duel. Vanwege de dreiging van ongeregeldheden besloten veel Amsterdamse fans überhaupt niet af te reizen naar de Poolse hoofdstad.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

donderdag 16 februari 2017 om 09:20
Ongelooflijk. Altijd hetzelfde daar.
Vind ik leuk
Liwwadder +2310
donderdag 16 februari 2017 om 09:39
ja idd..gemaskerd..pfff..schiet ze dood gvd! ( politie dus)
Vind ik leuk
Hyena +8726
donderdag 16 februari 2017 om 09:22
Zo ongekend voorspelbaar dit. Waarom in godsnaam mag deze club met criminele aanhang nog deelnemen aan Europese toernooien? Zolang een club niet kan garanderen dat hun supporters zich af en toe gedragen en het levensgevaarlijk is voor supporters van de tegenpartij om de wedstrijd te bezoeken, zou uitsluiting plaats moeten vinden.

Opdonderen met die hersenloze bende.
Vind ik leuk
jaja_PSV +5618
donderdag 16 februari 2017 om 09:29
Ajax kan er ook wat van.. Zijn die ook hersenloos?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 februari 2017 om 03:41]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:36
@jaja_PSV
Afgelopen zondag waren geen Ajax-fans tegen Sparta-fans maar beveiligers en stewards tegen Sparta-fans wanneer je daar op doelt.
Vind ik leuk
WZPWZDB +207
donderdag 16 februari 2017 om 09:54
En de rellen in Schotland en Milaan dan? Je kan niet doen alsof de Ajax het heilige boontje is hoor, gaat vaak genoeg mis. Ook de club maar uitsluiten dan? Wat Hyena zegt is natuurlijk absurd, want naast de hooligans zijn er nog veel meer fans.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:34
Elke club heeft hooligans. Maar dat valt niet goed te praten.
Vind ik leuk
WZPWZDB +207
donderdag 16 februari 2017 om 10:38
Precies en daarom vind ik de reactie van Hyena een beetje kortzichtig.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 14:21
Ik denk dat hij bedoelt dat hooligans van Nederlandse clubs alleen willen vechten. En die van oa legia zijn in staat om mensen te vermoorden.
Vind ik leuk
Iggy +798
donderdag 16 februari 2017 om 20:50
Jij plaatst hier continu kortzichtige reacties!
Vind ik leuk
PredatorA +3503
donderdag 16 februari 2017 om 10:10
Voetbalfan

Laat gaan!
Dat zielig hoopje stront heeft nooit wat zinnigs te melden..
Vind ik leuk
Hyena +8726
donderdag 16 februari 2017 om 09:36
Bij Ajax vallen ze inderdaad met wapens mensen van de eigen club aan binnen het stadion, lopen ze rond met maskers en slopen ze hotels. Jij bent overduidelijk uitstekend op de hoogte. Maar nu we toch ontzettend kinderachtig bezig zijn. Wat ook hersenloos schijnt te zijn, is muntjes naar zwervers gooien.

Ik heb echter helemaal geen zin in deze zinloze discussie, want dat is hier alles behalve relevant. Dat is in deze topic helemaal niet van belang. Bij elke club lopen rotte appels rond ja, maar bij Legia is dit aantal belachelijk hoog. Elke Europese wedstrijd is het bijna raak en de laatste paar jaar zijn al ongekend veel sancties uitgedeeld aan de club. Dit heeft blijkbaar alles behalve zin, dus de enige optie die dan overblijft is uitsluiting.

Als jij nu ook weer zin hebt om van alles over Ajacieden te roepen en hoe erg ze allemaal wel niet zijn, ga je goddelijke gang. Zelfs Veltman mag je er weer bij betrekken! Ik ga er alleen niet meer op in.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 09:37]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:16
Als je heen zin hebt in de discussie moet je je er niet in mengen. Nu doe je weer alsof je spreekwoordelijke neus bloed. Dat kennen we zo onderhand wel.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:47
Je wijst iemand op zijn manier van discussieren, maar reageert zelf op geen enkel argument.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:40
Ajax supporters zijn oneerlijk en spelen vals, kijk maar naar Veltman!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:22
Als je het over die muntjes hebt, ben je daar nog steeds niet achter? Die mensen vroegen het zelf, dat zijn Roma's die dat doen, of moeten alles doen voor geld. Ongelooflijk dat mensen nog over dat muntjes gooien proberen een discussie te beïnvloeden.
Vind ik leuk
yuuup +1965
donderdag 16 februari 2017 om 10:00
Het is natuurlijk niet Ajax zelf die deze relschoppers op de loonlijst heeft staan. Maar ja die relschoppers die zich Ajax-supporter noemt zijn geen haar beter. En trouwens iedere club heeft ze. Hoe groter de club de meer randdebielen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:04
Gelukkig zijn de Psv fans lieverdjes
Vind ik leuk
Brabopsv +3219
donderdag 16 februari 2017 om 11:55
Och wij mogen de titelfeest altijd in het centrum vieren omdat we ons kennen gedragen. Niet voor niets mogen de Ajax de titelfeest in een verlaten terrein vieren lekker gezellig zeg..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:05
Ja dat zal voor jullie ook voorlopig de laatste keer zijn, maar daar hou je denk ik ook al rekening mee. Mensen gaan kleineren zoals met de muntjes vind ik nog erger dan hooligans die elkaar de hersens in slaan.
Vind ik leuk
Brabopsv +3219
donderdag 16 februari 2017 om 12:07
Jij spoort echt niet.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:24
Nogmaals, dat muntjes gooien wilden die Roma's zelf. Die mensen doen de gekste dingen voor geld, of dat verplicht is van hun bigboss weet ik niet, maar dat argument is zo kansloos.
Dus als ik zeg, gooi maar muntjes naar mij, van mij mag je, is immers gratis geld, dan kunnen andere mensen zeggen hoe slecht dat wel niet is? Terwijl ik er zelf om vraag?
Stop nou is met dat slappe argument.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:24]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:54
Meen je dit serieus? Snap je dat echt niet? Vrouwen laten opdrukken voor wat muntjes, want ze vragen om geld? Dan geef je ze geld en dan doe je niet deze dingen.
Hooligans die ELKAAR slaan heb ik geen moeite mee. Zo hard mogelijk dan zijn we daarvan af
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
Daar heb je wel wel gelijk in, en ik zou zelf ook geen muntjes gooien om mensen als aapjes truukjes te laten uitvoeren.
Gaat mij alleen erom dat zij er inderdaad zelf om vragen en dat dit voor hun normaal is, maar dat is het uiteraard niet. Dit zou voor geen enkel persoon dagelijkse bezigheid moeten zijn.
Helaas wordt er in die cultuur zo met mensen omgegaan, kinderen worden misbruikt om te bedelen etc. Gaat dan over de Roma's en dan later worden ze door papa opgehaald in een dikke Mercedes.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:06
Is ook verschrikkelijk. Ik reis veel naar Azië en daar is het vaak nog gekker. Daar spuiten ze kleine kinderen vol met drugs zodat ze er ziek uit zien om meer geld binnen te krijgen. Echt walgelijk. De wereld is echt ziek.

En trouwens je had gelijk, ik had het eerder op de avond geschreven om te stoken/plagen. Komt doordat ik er soms een beetje moe van word al die rare reacties. Maar mijn fout ik moet me niet gaan verlagen tot dat niveau
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 13:51
Lekker Nederlands ;)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:29
PSV ook, je heb overal dit soort ...en maar toch in dit soort landen gaan ze verder als dat de hooligans in nl doen.

VP EDIT: probeer het een beetje netjes te houden!
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
Brabopsv +3219
donderdag 16 februari 2017 om 11:53
Vielen toch ook de Haagse clubhuis aan. Zo kan ik nog hele dag doorgaan.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:06
Ja dat snap ik, je weet ook zo veel over Ajax. Bijna op elk bericht reageer jij wel, echt Ajax volger dat siert je
Vind ik leuk
John M. +1166
donderdag 16 februari 2017 om 14:21
Je schijnt nogal moeilijkheden te hebben of het " de" of " het" is.
Vind ik leuk
Enw02 +45
donderdag 16 februari 2017 om 09:29
welke club bedoel je hiermee ?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:49
Psv supporters zijn heilig,. Dat zag je in Madrid
Vind ik leuk
Spidey +247
donderdag 16 februari 2017 om 10:52
Met 1 verschil psv pakt in Madrid mensen die zich niet kunnen verweren
Vind ik leuk
bits +1052
donderdag 16 februari 2017 om 13:50
Ja want dat kon die kroegeigenaar wel?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:25
Dat waren rijke lui uit Eindhoven. Die strooiden met geld
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:31
tja de brave snavels doe gelukkig nooit wat, de koorknaapjes
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:13
Heb je zekerheid dat dot legia samen met den haag was dan
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:24
Diep en diep triest dit soort tafarelen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:26
Het lullige is ook nog dat je in Polen wss geen verzekering hebt hierdoor moeten die mensen van die bar het wss zelf gaan betalen
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:27
Altijd gedonder met Poolse hooligans. Logisch dat veel fans thuisblijven..
Vind ik leuk
mchollie +1280
donderdag 16 februari 2017 om 09:31
Tja eerst deden de Ajax fans het in Schotland, nu doen de Legia fans het in Polen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:37
In Milaan niet te vergeten, dit zijn beiden vrij recente gebeurtenissen waar Ajax supporters zich hebben misdragen.
Vind ik leuk
mchollie +1280
donderdag 16 februari 2017 om 09:40
Oh ja, die komt er ook nog bij. Er zullen vast nog wel meer wedstrijden zijn, in NL of er buiten, dat er iets is gebeurd waarvan ze bij Ajax zeggen dat het allemaal wel meevalt etc.
Vind ik leuk
Youri99 +1185
donderdag 16 februari 2017 om 09:59
Ik denk inderdaad dat de Legia-"supporters" dit deden om de Ajax supporters een lesje in fatsoen bij te brengen en niet omdat ze gewoon zin hadden in een potje ordinair knokken.
Vind ik leuk
HJR +1242
donderdag 16 februari 2017 om 09:43
Tja Duitsland heeft ooit Nederland aangevallen........... Dus dan mag Polen ook wel Duitsland aanvallen.

Beide zijn niet goed te praten, dus je kan dit niet goed praten met: ja maar ajax fans deden het in Schotland. Die Ajax fans toen moeten gestraft worden hetzelfde als nu de Legia fans
Vind ik leuk
yuuup +1965
donderdag 16 februari 2017 om 10:02
Toen in Schotland sprak je er schade van, nu zeg je dat het de normaalste zaak van de wereld is.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:02
In 2003 speelde FC Utrecht tegen Legia voor de UEFA cup en was het uit en thuis een zootje met supporters..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:44
Is gewoon jammer en triest dat het gebeurd überhaupt van welke club je ook bent je hebt helaas van deze gekken lopen zijn meestal een man of 50 /100 die het verpesten voor duizenden mensen
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:48
Koekje van eigen deeg, Ajax doet hetzelfde in amsterdam. Maar dat maakt het niet minder triest natuurlijk
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:58
Bij elke grote club komen weleens ongeregeldheden voor helaas. vaak is dit een kleine groep.

Hier gaat het om georganiseerde misdaad niet eens rondom de wedstrijd maar gewoon een dag vooraf een groep aanvallen!

#koekje van eigen deeg.?? wat ben jij een dwaas zeg.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:06
Dwaas? Doe ff normaal. Georganiseerde misaad, ja maar het is precies wat ajax tegen celtic deed. En ja het komt bij meerdere clubs voor.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:17
Ach lijk ook wel gek dat ik reageer, er komen hier elke dag van die types voorbij die alleen een account aanmaken om even te gaan lopen vervelen.

Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:48
Polen hebben dus ook ongedierte als fans
Vind ik leuk
Hupfean +581
donderdag 16 februari 2017 om 09:50
Degenen die dit doen, hebben niks met voetbal. Het zijn gewoon notoire criminelen die uit zijn op confrontatie met criminelen uit andere landen. Die mogen ze van mij wel levenslang opsluiten. De echte supporters moeten eigenlijk zulke wedstrijden boycotten.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:56
Komt het van die sterke strontlucht of ben je altijd al hypocriet geweest? In een ander forum over de groningen fanatics ben je het geweld van 8 tegen 1 wel aan het verheerlijken. Wat is het nou?
Vind ik leuk
Hupfean +581
donderdag 16 februari 2017 om 14:05
Als jij je mond dicht houd dan ruik je die strontlucht ook niet. Dat verhaal lag even anders, maar jij gelooft alleen het Groninger verhaal. Hoe kan het bv dat een man uit Zuid-Holland het spandoek van GF in zijn tas heeft? En dat deze meneer de HV supporters had uitgedaagd? Maar daar zal jij wel niks van weten. Dit verhaal van gemaskerde Polen die gewone supporters aanvallen ligt even iets anders.
Vind ik leuk
666 +1501
donderdag 16 februari 2017 om 09:51
Kunt wel roepen zo'n club mag nergens ooit meer aan mee doen zolang die hooligans daar zitten, maar daar kiest die club zelf natuurlijk ook niet voor.

Het is zo'n groep hersenloze die een club uitkiezen (vaker natuurlijk de grootste in het land, van de grotere steden).
Als club ben je dan net zo goed slachtoffer.
Al weet ik niet of legia ook wel genoeg zelf doet om die figuren buiten de deur te houden.

Maar als je er al gemaskerd op uittrekt lijkt het mij meer georganiseerde misdaad dan relschoppers.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 09:56
Regelmatig wil ik nog wel eens een Europese uitwedstrijd van Ajax meepakken als de stad/club me aantrekt.. Nu heb ik absoluut geen spijt dat ik in het begin meteen tegen m'n voetbalmaat geroepen heb dat we niet gaan.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:06
Vrees Ajax-aanhang komt uit? Omdat het AD een aandachtstitel verzint is dit daadwerkelijk het geval? Ajax heeft in europa een hoog aanzien qua hooliganisme. Die zijn echt niet bang voor Legia. Tegen Juventus hebben Ado en Legia gewoon klappen gehad van Ajax.
Vind ik leuk
Strijp +1790
donderdag 16 februari 2017 om 10:19
Stoer.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:44
Dat aanzien zal dan wel flink gedaald zijn nu ze zelf klappen hebben gekregen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:13
Jij weet wat er gebeurd is? Aangezien je aangeeft dat ze klappen hebben gehad.
Nee je weet helemaal van niks en praat onzin. Lang leven het internet.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:30
Nee, ik weet niet wat er gebeurt is.

Ik zie alleen wat jij typt en dat is stoere tekst dat jullie klappen uitgedeeld hebben aan ado en legia toen ze tegen juventus moesten spelen.

Was je daarbij?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:42
Je zegt dat ze klappen hebben gehad, maar je weet niet wat er zich heeft afgespeeld.

Haha of ik daarbij was gaat jou niks aan. Je bent niet serieus te nemen, doei.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:48
Duidelijk, je was er dus niet bij en je weet dus ook niet wat er gebeurt is.
Vind ik leuk
Brabopsv +3219
donderdag 16 februari 2017 om 14:43
Leg het dan uit dan........
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:08
Verrassend. Er zijn ook altijd van die gasten bij, ook op vakantie in het buitenland, die de kat op het spek binden en heel zichtbaar met een Ajax sjaal of Ajax shirt (of welke club dan ook) gaan rondlopen. Tja, dan kom je weleens de verkeerde tegen. Triest, maar helaas wel waar. En zeker in Warschau zou je beter moeten weten. Als je gewoon een low profile houdt krijg je dat gezeik niet.
Vind ik leuk
Strijp +1790
donderdag 16 februari 2017 om 10:18
Totaal niet mee eens, bij Ajax hangt natuurlijk vaak een bepaalde trots en arrogantie, maar als ze hier in eindhoven in een bar zitten gaan we toch ook niet met 50 gemaskerde mannen erop af.

Dat het te voorkomen is, is waar, maar jij legt de schuld bij de ajax supporters..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:34
Nou, dat ligt eraan wie er notie van krijgt en hoeveel het er zijn. En wellicht niet gemaskerd nee, hier in Eindhoven. Ik wil alleen maar zeggen dat je als supporter, of dat nou van Ajax, PSV, Bennebroek zuid, of Wilhelmina Boys, soms beter een low profile kunt hanteren als je bij bepaalde clubs op bezoek gaat. Want open en bloot met je clubkleuren pronken kan dan de verkeerde mensen op verkeerde ideeën brengen. En je weet dat de Legia supporters er om bekend staan. Probeer dan tot dat de wedstrijd begint gewoon anoniem over straat te gaan. Althans, dat zou mijn devies zijn.
Vind ik leuk
Zeus +1405
donderdag 16 februari 2017 om 10:14
Tja wat moet je ervan zeggen? Foei? Alsof we zelf ook maar een steek beter zijn. Iedere club heeft helaas dit soort hersenloze figuren in de aanhang. De remedie moet blijkbaar nog ontdekt worden.
Vind ik leuk
Strijp +1790
donderdag 16 februari 2017 om 10:16
Duurt niet lang meer voor er volledige uitschakeling komt. Boete op boete en sanctie op sanctie haalt niet uit op het moment.
Vind ik leuk
Tjipie +113
donderdag 16 februari 2017 om 10:22
Wel jammer dat het zo omschreven word, als je die vrouw hoort had de Ajax aanhang de boel al gesloopt. Zal wel zo zijn omdat het ajax betreft, als het Feyenoord was geweest had er waarschijnlijk niets gestaan over gemaskerde mannen, alhoewel Legia wel een aardige reputatie heeft opgebouwd..
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 13:53]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:44
Wat een helden ... en dan zijn er dodo's hier die het goedpraten ook nog. Zieke geesten
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 10:51]
Vind ik leuk
Zultkop +770
donderdag 16 februari 2017 om 10:46
Ik hoop niet dat ze fonteinen hebben daar.....
Vind ik leuk
HWET +451
donderdag 16 februari 2017 om 10:48
word gezellig volgende week in Amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 10:57
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 11:32]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:40
Vind het altijd zo zielig om bij dit soort berichten incidenten van andere supportersgroepen erbij te halen. Zoiets moet altijd worden afgekeurd, dus ook in dit geval.

Gewoon een levenslang stadionverbod geven, die café-eigenaar z'n leven staat hierdoor volledig op z'n kop. Opnieuw een zeer trieste actie, word hier maar eens harder tegen opgetreden.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:49
Wat een huiselijke sfeer in die kroeg... zo ziet mijn woonkamer er ook uit :)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 11:57
Brabantse provinciaaltjes zijn niet in staat om onvoorwaardelijk te reageren, ingegeven door bagateldrift.
Vind ik leuk
Tyson +231
donderdag 16 februari 2017 om 12:02
Het is triest dat het zo is, maar als Ajax fan weet je dat je niet naar zo'n wedstrijd in Polen kan gaan zonder ruzie te krijgen
Vind ik leuk
darmianto +1889
donderdag 16 februari 2017 om 12:04
Maar 1 oplossing: Legia uit de Europa League nemen. Gaat structureel mis en de club doet er ook niks aan. Ik snap dat je buiten het stadion weinig controle hebt maar je handen er van af trekken gaat ook niet.
Vind ik leuk
RWMD +33
donderdag 16 februari 2017 om 12:16
ik vind het nog het meest sneu voor de kroegeigenaar. Die ziet gewoon uit het niet zijn kroeg gesloopt worden..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:26
Bar smurrie ... hoe toepasselijk
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:35
vergeet nooit meer ajax-celtic samen met Feijenoord supporters ons getagd in adamse cafe,s je had ze moeten zien zoeken die koorknaapjes, nee in adom doen ze nooit wat
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 14:39
Ajax hooligans misdragen zich ook overal,en net zoals nu zijn de supporters de dupe van deze 1cellige
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:13
Laffuh 020 rattuh zijn nu ineens bang en zielig
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 16:14]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:23
Wat een domme idioot moet jij zijn
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:22
...
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:22]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:29
Veel mensen hier vergeten dat hooligans een club de naam misbruiken om tot deze wantoestanden te komen. En daar moet je de supporters niet de schuld aan geven, sommige mensen hier noemen die hooligans zelfs supporters, lachwekkend.
En dan nog een club uit Europa weren zoals Hyena wilt, waarom? Waarom niet die mensen aanpakken zoals de clubs dat doen? Ze worden geweerd uit stadions, wat moeten clubs nog meer doen? Eerder wat KUNNEN zij nog meer doen?
Daar is toch echt de overheid voor, om een stelletje randdebielen aan te pakken.
Vind ik leuk
Farmer +1254
vrijdag 17 februari 2017 om 00:15
Het is belachelijk dat hier niet veel strenger tegen wordt opgetreden namens de autoriteiten. Voetbal is een volkssport.
Wat voor entertainment-waarde is er dan nog, als het volk niet normaal van een potje voetbal kan genieten, in zn hele entourage(denk bv aan de Relschoppers in Frankrijk bij het EK...)als het constant verstiert wordt met vechtpartijen en rellen? Waarom kan dit niet ijskoud geweerd worden;
Waarom is bv Rusland niet van het EK verwijderd na de zoveelste rellen? "Want de ploeg kan daar niks aan doen'.? Nee, klopt, maar het LAND wel, en als nátie Rusland, zó door 'voetbalhooligans voor schut wordt gezet', dat ze worden uitgesloten van deelname, dan is het snel afgelopen.

Dergelijk hooliganisme is 'hun probleem' niet ons probleem. Haal het hier dan ook niet heen. Als men in het oostblok nog zó fanatiek is op dat rellen en massale meppartijen. Laat ze. Maar organiseer lekker een toernooi voor die gasten apart.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 00:16]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vrees Ajax-fans komt uit: Legia-hooligans vallen Amsterdamse fans aan'