Niet Ajax, niet Feyenoord, niet PSV, maar zijn keuze viel op ons, op Groningen

"Niet Ajax, niet Feyenoord, niet PSV, maar zijn keuze viel op ons, op Groningen"

donderdag 16 februari 2017 om 20:06

Bij FC Groningen is men apetrots op de 'ontdekking' van Luis Suarez. De komst van de Uruguayaanse aanvaller, tegenwoordig superster bij FC Barcelona, in 2006 had nogal wat voeten in de aarde, zegt Hans Nijland.

De algemeen directeur van Groningen mag tegenover het Amerikaanse Bleacher Report zijn verhaal doen over Suarez, die in 2006 overkwam van Nacional. Dat ging niet vanzelf. Nijland werd bij tijd en wijlen gek van de onderhandelingen met de Uruguayaanse topclub en zaakwaarnemer Daniel Fonseca, die een geldbedrag van 4,2 miljoen euro eiste.

"Ik zei meteen dat zo'n bedrag onmogelijk was voor ons. Belachelijk!". vertelt Nijland. Toch kwamen de onderhandelingen waar op gang en kwamen de partijen tot een akkoord. Transfersom: 1,58 miljoen euro.

"Voor Groningen was dit een grote transfer. Suarez was één van de grootste talenten van Zuid-Amerika", zegt Nijland. "Niet Ajax, niet Feyenoord, niet PSV, maar zijn keuze viel op ons, op Groningen. Ik moet wel zeggen dat ik grijze haren heb gekregen van de onderhandelingen met Suarez."

Plaats een reactie

Aal +10920
donderdag 16 februari 2017 om 20:11
Resultaten uit het verleden....... bieden geen zekerheid voor de toekomst!
Vind ik leuk
lexy88 +977
donderdag 16 februari 2017 om 20:14
Wie vraagt er om zekerheden dan?
Vind ik leuk
Aal +10920
donderdag 16 februari 2017 om 20:16
Geen idee... het was meer een sneer nav een transactie uit 2006 wat weer zo nodig op VP moet worden gezet en anno 2017 nooit meer gaat gebeuren...... dat had je toch wel door neem ik aan?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:02
Aal hoe weet jij dat dan heb jij un glaze bol
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:11
Wat een onzin kraam jij uit... hoe kan jij dat nu voorspellen. Het is gewoon een absolute topprestatie van Nijland & Co. Ze zijn momenteel stevig mede-verantwoordelijk voor twee wereldtoppers in het huidige mondiale voetbal. Mogen ze zeker trots op zijn.
Vind ik leuk
United +40393
donderdag 16 februari 2017 om 21:23
Daar komt een 3e bij.
Vind ik leuk
Old Star +2464
donderdag 16 februari 2017 om 20:16
Blij dat t alleen grijze haren zijn geweest Hans. Voor t zelfde geld had ie zijn tandjes in je gezet om even te proeven voor vlees ie in de kuip had...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:01
Old star aaaaaaa kwam jij uit je bed toen dacht jij laat ik is un grap make mislukt niemand lacht
Vind ik leuk
Old Star +2464
donderdag 16 februari 2017 om 21:07
Hahahaha nou ik wel. Als een boer met kiespijn. Maar dat heeft niks met dit onderwerp te maken.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:09
Ja dat snap ik wel zuur jo dat 1 spits un wedstrijd bepaald
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:23
Oud verhaal nog maar eens uitkauwen..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
Zuurpruim
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:12
Hij wordt gevraagd. Mag terecht trots zijn op de actie.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:00
Best gescoute speler sinds ronaldo denk ik. Klasse dus van groningen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:27
FC Groningen mag zijn scouting echt prijzen zowel de jeugd als met al naar het verleden moet kijken kan ik Arjen Robben er ook nog eens bij halen ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Niet Ajax, niet Feyenoord, niet PSV, maar zijn keuze viel op ons, op Groningen"