Tiental Ajax stelt teleur met doelpuntloos gelijkspel in Polen

Tiental Ajax stelt teleur met doelpuntloos gelijkspel in Polen

donderdag 16 februari 2017 om 22:54

De beslissing in de zestiende finale tussen Ajax en Legia Warschau valt volgende week. In Polen kwamen beide ploegen donderdagavond niet tot scoren: 0-0.

Kansen kreeg Ajax genoeg in Warschau, maar het afmaken bleek te lastig. De Amsterdammers maakten wél een treffer, maar die werd niet toegekend door de arbitrage. Een knappe poging van Davy Klaassen werd voor de doellijn gestopt door doelman Arkadiusz Malarz, maar hij liet de bal eráchter vallen.

Dat werd niet waargenomen door de vijfde man op de achterlijn, waardoor Ajax zonder doelpunten bleef. De Amsterdammers mochten dat ook zichzelf aanrekenen, want kansen waren er genoeg. Hakim Ziyech en Kasper Dolberg verzuimden echter de trekker over te halen in de eerste helft.

Na rust was Legia gevaarlijker en moest doelman André Onana een paar keer handelend optreden. In de slotfase viel alleen nog een rode kaart te noteren. Kenny Tete, de vervanger van de zieke Joël Veltman, kreeg tien minuten voor tijd zijn - makkelijk gegeven - tweede gele kaart. De net ingevallen Justin Kluivert werd daardoor razendsnel gewisseld ten faveure van Heiko Westermann.

Ajax en Legia gaan volgende week in Amsterdam op herhaling. Dan moeten de Amsterdammers in elk geval scoren om de klus - kwalificatie voor de achtste finales - in negentig minuten te klaren.

Plaats een reactie

PredatorA +4596
donderdag 16 februari 2017 om 22:55
Ajax had in de eerste helft een doelpunt moeten maken!

Arbitrale vijftal keihard gefaald..
Ik hoop dat dit hun laatste Europese wedstrijd is geweest!

Een zuivere elleboog afdoen met geel en Tete dezelfde straf geven terwijl het vasthouden van beide kanten kwam..

De arbitrage was een grote grap en Ajax maakt het volgende week thuis in de ArenA af!
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 22:58]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:55
Dat deed het ook;-)
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 22:58
Was duidelijk over de lijn toch?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 04:04
Valt mi voor de 5e (of 6e) man niet te zien, omdat die hoe dan ook maar 1 kant kan zien. Ik zeg lekker afschaffen die gasten en van het geld dat je bespaart doellijntechnologie invoeren.
Vind ik leuk
Ginovanni +13307
donderdag 16 februari 2017 om 22:59
Wees gerust Ajacieden....
thuis gaat het gewoon gebeuren!!.

Proost en tot volgende week! ;-).
Vind ik leuk
< Niels > +10706
donderdag 16 februari 2017 om 23:00
Idd volgende week klaren ze het klusje wel in een uitverkochte Arena :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:06
Ging nu toch gebeuren, en nu ga ik slapen want ik heb t e ddip in het glaasje gekeken haha
Vind ik leuk
Ginovanni +13307
vrijdag 17 februari 2017 om 00:14
Ik was nog niet heel zeker van een overwinning vandaag, maar het had vanavond toch wel kunnen, nee moeten gebeuren!;-).

Maar goed..... slaap jij nu maar lekker je roes uit, want die Poolse wodka valt zwaar op de maag of beter gezegd....in het hoofd, haha.;-).
Vind ik leuk
PredatorA +4596
donderdag 16 februari 2017 om 22:59
Een 100% goal, schande dat geen goal werd gegeven..
Staat die sufferd op de achterlijn z'n grote teen af te kluiven?
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 23:01
De arbitrage is wel vaker blind. Kan me daar zo aan irriteren.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:23
wat een wissel hoe maak je spelers kapot Bosz , nou zo ,Kluivert viel goed in maar ja 5 minuten en jullie Ajax supporters roepen over Tete hij kan niks als aan spelers hangen Sanches de grote man
Vind ik leuk
PredatorA +4596
donderdag 16 februari 2017 om 23:34
Bosz had ook Younes eraf kunnen (misschien wel moeten) halen ipv Kluivert jr.

Kluivert was nog fit en Younes had al de hele wedstrijd in de benen..
Speelde trouwens een goede pot, Younes!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:55
Unlucky Ajax..

Klaassen zette Ajax op 0-1, maar ja geen doellijn technologie, en dat op dit niveau..
Tete zijn 2de kaart was een lachertje, hij werd immers meer vastgehouden, en Radovic
die een volle elleboog stoot gaf aan Tete die kreeg geen rood?!

Maar ja, Ajax heeft ook een legia aan kansen gehad, niet benut, 0-0 een gevaarlijke stand
om mee naar huis te nemen, maar Ajax moet dit thuis gewoon afmaken, als je uit al veel beter
bent, meer kansen krijgt, met 10 man ook gewoon nog beter was, dan moet je thuis natuurlijk
dominerend zijn tegen dit team..

kortom, hier zat meer in, had het ook verdiend, maar alle vertrouwen om tegen dit Legia door
te gaan...

Onana keepte weer geweldig! wat een ontwikkeling maakt hij door, voetballend is hij ook echt goed.
Sanchez verdedigde weer geweldig! wat is hij belangrijk voor Ajax!
Klaassen aanvallend zien we hem, maar verdedigd herstelde hij weer veel! veel mensen vergeten dat wel eens, of zien het niet, maar je ziet een Klaassen die heel de wedstrijd aanvallend bezig is, maar ook heel de wedstrijd verdedigd erg belangrijk is! wat een inhoud heeft hij in zijn spel!

Vind ik leuk
Ruud40 +4417
donderdag 16 februari 2017 om 23:29
Volledig gelijk met 0-0 is een gevaarlijke stand.
Moet meteen aan Rapid Wien denken, die in de uitwedstrijd de eerste helft volledig van de mat gespeeld werden, en de tweede helft sterk terugkwam en uiteindelijk in Amsterdam Ajax uit wist te schakelen. Vond Rapid destijds net als Legia nu helemaal niet zo'n geweldige ploeg.

Wat dat betreft is het echt enorme pech dat de 0-1 niet werd toegekend. Legia is echt zo'n ploeg als je 1-0 voor weet te komen zou het zo maar 4-0 kunnen worden, maar kom je 1-0 achter, kun je je tanden er lelijk op stukbijten.

Lichtpuntjes gezien (Sanchez, Onana inderdaad) maar ook de nodige donkere plekken op het veld. Oef Ziyech wat zakt je niveau ver weg (terechte wissel), Dolberg waar ben je mee bezig en zo waren er nog een paar die het lelijk lieten afweten.

En tot slot nog een paar zwarte wolken. Tete die in een interview achteraf duidelijk aangeeft dat Ajax wat hem betreft historie is en dat we moeten constateren dat Riedewald inmiddels in de hierarchie onder Westermann staat. Zijn toch twee (ex)internationals die bij Ajax volledig door het putje richting de uitgang gaan...
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 23:35]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:14
de licht puntjes lopen in Eindhoven pas op die gaan nog ver komen !!!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:55
Je zet me aan het denken. Ik beoordeel Klaassen op zijn gebrek aan technische vaardigheden. Zeg jij nu dat hij en Schöne uitwisselbaar zijn? En dan Van de Beek als AM?
Vind ik leuk
Cookee +1867
vrijdag 17 februari 2017 om 15:04
Ik vond Legia fysiek sterk maar Ajax liet zich niet overlopen.
Maar thuis zal het bijna een identieke wedstrijd worden want zij speelden nu ook al in de omschakeling net als Ajax. Wat mij tegenviel van Ajax dat ze niet echt doorkwamen op een paar keer na. Vond Traore voor het eerst acceptabel.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:55
Goal van Klaassen had moeten tellen.
Rood voor Tete totaal onterecht.

Dolberg die had moeten scoren en matig speelde.
Sinkgraven en Viergever compleet door het ijs gezakt.
Tete, Sanchez en Onananana moesten enorm veel goed maken. Wat speelden ze sterk.

Younes. Enige man voorin die geweldig speelde. Wat een hoop geslaagde dribbels en wat een gevaar. Wederom als enige van Ajax gevaarlijk.
Bosz had Dolberg er uit moeten zetten en niet Kluivert. Dit doe je natuurlijk niet bij zo'n jonge gast.

Ziyech 1 pot drama. Zodra er wat meer gevraagd wordt in een wedstrijd geeft hij niet thuis.
Snel verkopen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 22:56]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:58
Klaassen herstelde ook erg veel! 2x ook in de eigen 16,
Ziyech verkopen haha, ja hij speelde niet goed, maar als hij in goede doen in dan is
hij goud waard voor Ajax, heeft het tot nu toe niet slecht gedaan bij Ajax met goals
en assists en door zijn spel, maar idd ook wedstrijden waarin hij niet goed is zoals nu
dat moet beter, en waarom zou dat niet kunnen, ik heb wel vertrouwen in zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:00
Ziyech is een mooi weer voetballer. Als er ruimte is: leuk. En geweldige techniek. Maar zodra er meer gevraagd wordt, geeft ie niet thuis.
Klaassen is en blijft vele malen effectiever en beslissender op de '10' positie. Vooral in de topwedstrijden.
Ziyech is al wedstrijden lang matig. Ajax met ziyech zal nooit beter worden dan dit. Tegen Willem2 zal Ziyech uitblinken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 23:00]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:05
Daarin verschillen we over Ziyech, hij heeft nog veel te winnen helemaal mee eens
maar ik zie dat zeker gebeuren, hij heeft alle kwaliteiten om nog beter te worden en
Ajax heeft veel aan Ziyech als hij in vorm is, vandaag was het niet goed, helaas.
Ja Klaassen vind ik gewoon een topper! en pas maar 23 jaar! en al zoveel meegemaakt
met Ajax!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:30
moet ik nog zien
Vind ik leuk
Jozef +13788
donderdag 16 februari 2017 om 23:08
Klaassen noem je niet. Volgens mij erg belangrijk en erg ondergewaardeerd. Zorgt er bijna altijd voor dat hij aanspeelbaar is en speelt heel direct verder.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:26
dus jij vond Tete goed ? dan heb ik een andere Tete gezien
Vind ik leuk
alffie +268
vrijdag 17 februari 2017 om 08:55
Mee eensTete was vooral de eerste helft niet veel, herstelde zich enigzinds in de tweede helft
Vind ik leuk
MCG +404
donderdag 16 februari 2017 om 22:57
Vond Ajax heel matig. Onana en Sanchez speelde wel een hele goede wedstrijd.
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 22:57
Jammer Ajax! In de Arena gaat er gewoon gewonnen worden.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:57
Wat een K*tkoppen hadden die Polen zeg!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:33
kut koppen , ?kon je niet winnen jongen !!!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:57
Had dus gewoon 0-1 moeten zijn, maar oke. Tweede helft gewoon slecht. Ook ontzettend slecht van Tete... Sneu ook voor Kluivert.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:58
In ieder geval geen averij opgelopen. Ik vond ajax niet goed maar ze hadden de scheids wel tegen zeg.
Vind ik leuk
Ricky +3851
donderdag 16 februari 2017 om 22:58
Zonde van die rode kaart...Kluivert kan weer naar de bank.
Had Younes dan maar eruit gehaald...of niet?
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 23:03
Was Kluivert zo slecht dan?
Vind ik leuk
Ricky +3851
donderdag 16 februari 2017 om 23:06
Nee...Tete kreeg zijn 2de gele kaart en Bosz haalde Kluivert weer eruit voor een verdediger Westermann
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 23:10
Hmm ja dat is een rare wissel dan als hij net in het veld staat.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:07
Nee, Younes heeft het vermogen om de bal heel kort bij zich te houden en kan op die manier heel goed tijdrekken. Dat deed hij ook een paar keer.

Plus, op zo'n moment kies je altijd voor ervaring.
Vind ik leuk
Hyena +14433
donderdag 16 februari 2017 om 22:59
Wat een belachelijke wissel van Bosz, onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:09
Ik snapte hem wel hoor.

Younes kun je nog het hoekje in sturen waar hij vervolgens met zijn korte kapbewegingen en dribbel de bal vast kan houden. Plus in zo'n situatie zou ik altijd voor dat kleine beetje ervaring kiezen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:59
Slechte wedstrijd.

Schöne en Ziyech gaven niet thuis waardoor Ajax toch niet echt tot voetballen kwam. Desondanks had je gewoon moeten winnen. 2 echte kansen waarvan er eentje gewoon zat! En dan nog een handvol halve mogelijkheden.

In Amsterdam gewoon wegspelen die boel!

Oja, Bosz moet echt veel eerder in de wedstrijd gaan wisselen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:02
Ik snap niks meer van die Bosz... Sinkgraven nooit meer linksback en zo'n wissel op t laatst westerman ipv Riedewald kom op man.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:04
De vijfde man op de achterlijn vervangt doellijntechnologie.
Vind ik leuk
Foebele +23886
donderdag 16 februari 2017 om 23:12
Ja want het menselijke oog ziet meer dan de camera... Ongelofelijk die 5e en 6e man, die voegen helemaal niets toe en zijn niets meer dan een 'pappen en nathouden' oplossing om maar zo lang mogelijk technische hulpmiddelen tegen te houden. Corruptie, bah!!!
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 23:15
Idd alleen bij goals moeten ze die technologie toepassen. De rest is aan de scheidsrechter en co.
Vind ik leuk
Foebele +23886
donderdag 16 februari 2017 om 23:17
Er zijn ook nog wel andere situaties die gecheckt kunnen worden door een video ref en dat hoeft zeker niet teveel extra tijd te kosten, nu zie je ook geregeld dat het spel stil ligt vanwege discussies met de scheidsrechter.
Vind ik leuk
Foebele +23886
donderdag 16 februari 2017 om 23:08
Onterecht rood en geen goal toegekend terwijl hij wel zat... Het zat ook weer totaal niet mee. Verder vrij matig gespeeld.
Vind ik leuk
United +36086
donderdag 16 februari 2017 om 23:12
Volgende week in eigen huis maken we het af!
Vind ik leuk
Foebele +23886
donderdag 16 februari 2017 om 23:15
Kluivert was er niet blij mee dat hij er weer afgehaald werd, snap ik ook wel. Younes mag kennelijk nooit gewisseld worden, dat is toch wel bizar.
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 16 februari 2017 om 23:29
Puntje ervaring speelt daarin natuurlijk mee. Kluivert laat in z'n onervarenheid tot 2 keer toe z'n mannetje lopen, wat direct groot gevaar opleverde en 1 daarvan was randje buitenspel. Dat neemt de trainer terecht mee in die wissel.

Verder niet te negatief naar kijken. Zal Kluivert zelf ook niet doen, naast de begrijpelijke teleurstelling natuurlijk.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 17 februari 2017 om 10:11
Denk zeker niet dat Kluivert nu pissed is op Bosz ofzo, dat is gewoon even de emotie van het moment, maar het puntje ervaring waar jij het over hebt zal ongetwijfeld de reden zijn.

Punt is alleen dat Younes ook wel eens z'n man laat lopen en al tijden niet sterk speelt, dus wordt het wel eens tijd dat hij ook eens voelt dat er gepresteerd moet worden.
Vind ik leuk
2cents +26916
vrijdag 17 februari 2017 om 10:13
Hij gaat dat ook voelen komende weken met Neres in aantocht. Daar ben ik niet zo bang voor. Maar Younes creëerde in de eerste helft wel 4 kansen. Dat is meer dan goed op dat niveau.

Daarbij moet je als trainer ook gewoon Kluivert in bescherming nemen. Stel dat hij in de laatste minuten wéér een Pool had laten lopen en er was wél uit gescoord. Dat kun je beter op de schouders van Younes laten rusten.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 17 februari 2017 om 10:17
Neres kan hem ook voorlopig niet uit de basis spelen, voor hem geldt het zelfde als Kluivert, zo nu en dan invallen zal voorlopig het verhaal zijn.

Dat krijg je als je alleen maar koopt voor de toekomst of talent doorschuift wat ook alleen maar voor de toekomst is, dan krijg je dat wat Ajax al jaren opbreekt, dat je te weinig spelers hebt die er nu al kunnen staan.

Dolberg begint steeds schrijnender te worden, hij verzuipt en moet ook in bescherming genomen voordat ook hij uitgekotst wordt.
Vind ik leuk
2cents +26916
vrijdag 17 februari 2017 om 11:30
Neres zal gewoon de concurrentie aangaan. Nu doet alleen Kluivert dat. Dat zal Younes meer laten strijden. Dat is dus sowieso al verbetering tov nu.

En uitkotsen? Kom op, je slaat meerdere stappen over. Bovendien is hij nog steeds van waarde, ook tegen twee van die beten. Er wordt nu extra negatief gedaan vanwege die gemiste kans. Overdreven. Iedere spits mist weleens dat soort kansen.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 17 februari 2017 om 13:03
Bazoer, Fisher, Andersen, El Ghazi, Dijks, Boilesen, ze zijn allemaal uitgekotst nadat ze in volkomen logische dip terecht kwamen, dus dat ligt bij Dolberg ook gewoon op de loer, bovengenoemden zijn namelijk stuk voor stuk geprezen en uitgekotst.
Vind ik leuk
2cents +26916
vrijdag 17 februari 2017 om 13:55
Dat ligt bij iedere speler op de loer, alleen draaf je wat Dolberg betreft een beetje door.

Moet je dan je beste spits op de bank zetten?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 17 februari 2017 om 14:12
Het ligt inderdaad bij iedere speler op de loer omdat ze nog steeds aankopen doen voor de toekomst en niet voor nu.

Ziyech is en blijft de uitzondering. Dus jonge aankopen of jonge spelers uit de jeugd worden keer op keer te snel gebracht, waardoor het afbreuk risico erg groot is en het slagingspercentage schrikbarend laag.

Alleen Veltman en Klaassen mogen we echt geslaagd noemen, verder is er niemand succesvol doorgebroken, ze hebben alleen een succesvolle start gehad.

Ik draag dus helemaal niet door met Dolberg, want na een paar leuke weken/maanden is het al tijden zeer pover!

En dolberg is alleen maar de beste spits in de selectie, omdat we verder geen andere opties hebben. Of andermaal weer een jonkie die er niet klaar voor is of een gehuurde speler die in de spits niet rendeerde en eigenlijk maar als een egoist in het veld staat.

Gewoon andermaal zaken waar ik al jaren kritiek op lever en voor waarschuw, maar er veranderd helemaal niks!
Vind ik leuk
2cents +26916
vrijdag 17 februari 2017 om 17:16
Je waarschuwt de verkeerde mensen denk ik hè. Of kom je ook weleens op kantoor bij Ajax deze frustraties uiten?

Zoals vaker gezegd, Huntelaar was volgens 2 van de 3 betrokken partijen vrijwel een done deal. Dat kaliber ligt niet voor het oprapen als dat dan laat misgaat.

Maar goed. Deze weg zijn we al tientallen keren in gegaan.

Mijn punt is dat je Dolberg nu nog eerder richting afschrijving duwt dan welke andere eerder genoemde speler.
Vind ik leuk
Garinsha +1762
donderdag 16 februari 2017 om 23:30
Super bizar.. !! Je kan ook concluderen dat youness een lieveling is van bosz want dit slaat echt nergens op.. jammer van die rode kaart van Tete want die liet weer zien dat zijn kracht en doordekken nodig is daar achterin.. hij en sanchez moesten veel oplossing... maja helaas. hopelijk maken we het af in de arena.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:16
Tja dat dolbergje zou zo nog maar eens zwaar op de maag kunnen gaan liggen volgende week.
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 16 februari 2017 om 23:30
Dat kan inderdaad een hele dure zijn.

Net als natuurlijk die assistent op de achterlijn niet z'n beste nacht zal hebben.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:35
die gaat er verder geen seconde van wakker liggen denk ik. Beurt zijn knaken en staat volgende week gewoon weer elders in europa 90 minuten als een debiel naast die goal.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:36
ja het is geen Edstrûm
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:41
Onze Ralf wat was ie goed destijds.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:45
geweldig
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:05
Sssst
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:21
Ajax was vandaag pechvogel eerste klas.
Vind ik leuk
yuuup +4002
vrijdag 17 februari 2017 om 00:38
Zo dat was me het avondje zelfkastijding wel weer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tiental Ajax stelt teleur met doelpuntloos gelijkspel in Polen