Memphis-maatje dolt AZ: Hij speelde alles en iedereen gek

Memphis-maatje dolt AZ: "Hij speelde alles en iedereen gek"

vrijdag 17 februari 2017 om 07:17

Iliass Bel Hassani beseft dat AZ donderdagavond gefaald heeft in het Europa League-duel met Olympique Lyon. De Alkmaarders speelden niet slecht in het eigen AFAS Stadion, maar er werd uiteindelijk met 1-4 verloren.

"We speelden veel beter dan Lyon, we domineerden het grootste deel van de wedstrijd", begint de aanvallende middenvelder tegenover De Telegraaf. Na 45 minuten stond AZ echter al met 0-2 achter, mede doordat het de kansen niet afmaakte. Trainer John van den Brom liet zijn ontevredenheid merken in de kleedkamer. Het was vervolgens muisstil, vertelt Bel Hassani. "Ik weet niet eens meer wat hij heeft gezegd. We waren allemaal zo geschrokken. Zo teleurgesteld."

De dribbelaar kreeg bij een 0-2 tussenstand dé kans op de aansluitingstreffer. "Ik bleef niet kalm genoeg. Ik zag de bal aankomen, was aan het twijfelen en ging daardoor de fout in. Vier minuten later scoorden zij de 0-3. Dat maakte het allemaal nog extra zuur", aldus de spelmaker van AZ, die Alexandre Lacazette twee keer zag scoren voor Lyon. "Als liefhebber heb ik ook oog voor de enorme kwaliteit van Lacazette."

"Als je weet dat je zo'n goede spits tegenover je hebt, moet je er met elkaar zorgen dat je het hem niet makkelijk maakt. Dat hebben we juist wel gedaan. Hij speelde alles en iedereen gek", weet Bel Hassani. AZ reist toch met een goed gevoel naar Lyon. "PSG wint toch ook met 4-0 van Barcelona? Dat had ook niemand verwacht. Zij speelden weliswaar thuis en wij moeten straks uit. Maar als Lyon vier keer kan scoren in ons stadion, kunnen wij dat kunstje toch ook in Frankrijk flikken?"

Poll

Stelling: AZ is kansloos in Lyon

(98 stemmen)

Plaats een reactie

Zultkop +763
vrijdag 17 februari 2017 om 07:59
Domineren heb je dus geen ene k*t aan! Veel buitenlandse ploegen zijn daar niet van onder de indruk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:24
Verdedigend door de mand gevallen. Aanvallend de kansen niet afgemaakt. Vreemd om dan een vergelijking met PSG te maken.. zij werkten verdedigend juist keihard als team en bleven maar jagen op de doelpunten. Hoop doet leven!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:25
1-4 onderuit gaan, compleet weggevaagd worden en dan het geloof erin houden om in Frankrijk nog kans te maken om door te gaan... 1-4 verliezen in eigen huis is dus eigenlijk helemaal geen verkeerde uitgangspositie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 08:25]
Vind ik leuk
pos +2310
vrijdag 17 februari 2017 om 11:08
Nou compleet weggevaagd worden slaat ook weer nergens op. Uiteraard zijn we normaliter compleet kansloos in Frankrijk maar gisteren had AZ ook gewoon kunnen winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:32
zonde had meer in kunnen zitten. als de verdeding niet zo veel foute maakte
Vind ik leuk
mchollie +1274
vrijdag 17 februari 2017 om 08:44
Dat domineren was alleen maar het eerste half uur, daarna achter de feiten aan gelopen. En Bel hassani moet eens leren dat hij eerder moet afspelen ivp steeds maar weer dribbelen, weg kans en de verdediging staat weer.

Wij zijn weer een illusie rijker.
Vind ik leuk
mchollie +1274
vrijdag 17 februari 2017 om 10:57
Zo mijn kater is nu wel een beetje weg, maar ik hoop dat hij wel sarcastisch is anders heeft hij geen goed beeld van zich zelf.

Dribbelen en dribbelen terwijl dit het spel vertraagd want er komt toch niets van zijn voet, tussen de palen en onder de lat richten is toch moeilijker dan gedacht.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:48
Nou, ik zie hem regelmatig vrij staan, maar wordt door zijn medespeler vaak over het hoofd gezien. Hij is toch iemand met de beste traptechniek en hij rendeert het beste als rechtshalf of achter de spits.

Ik vind dat AZ hele goeie spelers heeft, maar ik heb het gevoel dat het geen hecht team is. AZ wordt toch meer als een springplank gezien naar het buitenland of de top 3 van NL en dus zie je dat een aantal spelers meer met hun zelf bezig zijn dan met de team.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:30
Ik had het idee dat de spelers van AZ niet op de juiste plek op het juiste moment stonden. Er zat ook vaak geen gedachte bij een aanval. Jammer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Memphis-maatje dolt AZ: "Hij speelde alles en iedereen gek"