Vitesse-debutant slijpt messen voor Traoré: Al was het Cristiano Ronaldo

Vitesse-debutant slijpt messen voor Traoré: "Al was het Cristiano Ronaldo"

vrijdag 17 februari 2017 om 14:58

Lassana Faye (18) staat voor zijn Eredivisie-debuut bij Vitesse, dat het zondag in Arnhem opneemt tegen Ajax. De jonge linksback heeft geen last van koudwatervrees.

"Ik denk dat ik speel. Ik ben er mentaal en fysiek klaar voor", aldus Faye, die de geblesseerde Arnold Kruiswijk vervangt als linksback, tegen Omroep Gelderland. "Het komt steeds dichter bij dat ik ga spelen. Je voelt, het is anders dan andere weken. Je bent nog iets scherper en wil je nog meer bewijzen. Daar ben ik hard mee bezig. Als de trainer mij kiest, ben ik er met hulp van God klaar voor."

Dat Ajax zondag de eerste tegenstander in zijn profloopbaan is, maakt het extra speciaal. De kans is groot dat hij tegenover Ajax-aanvaller Bertrand Traoré staat. "Traore is één van de beste buitenspelers in de Eredivisie. Maar waar ik vandaan komt, zijn wij voor niemand bang. Al was het Cristiano Ronaldo. Dan wil je de beste zijn en dat ook laten zien tegen de besten."

Helemaal zeker is het Eredivisie-debuut nog niet. Vitesse doet er alles aan om Kruiswijk alsnog op tijd speelklaar te krijgen. Faye heeft er echter vertrouwen in. "Ik heb er hard voor getraind, ik hoop dat ik deze kans krijg. En iedereen vindt dat hij moet spelen. Met hulp van God wil ik deze kans met beide handen grijpen."

Lees meer over:EredivisieVitesse

Poll

Wat wordt Vitesse - Ajax?

(604 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 15:03
Kijk dat is taal die ik graag hoor
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:04
Ik vrees dat god weinig voor je kan doen knul...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:16
Zou mooi zijn als zo'n jonge jongen de kans krijgt in zo'n wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:23
Gewoon zondag na de 3-0 voorsprong van Vitesse wat minuten geven , komt goed.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 15:29
0-3 bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:30
ik dacht toch echt dat vitesse thuis speelt.....
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 15:32
Haha ja maar bedoelde 0-3 Ajaxxx
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:12
hoop dat je gelijk hebt, koop ik een biertje voor je
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:13
stratum dan hè
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:26
Dat zou mooi zijn als hij er klaar voor was, maar dat is hij nog lang niet. Bij Jong-Vitesse hoort hij bij de mindere spelers. Dus sorry Faye, ik bid tot god dat Kruiswijk fit raakt.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
vrijdag 17 februari 2017 om 16:18
daar waar ik vandaan kom...... is dit weer zo n gevalletje, och wat heb ik het ontzettend zwaar gehad in mijn jeugd?
Vind ik leuk
ttfr +1082
vrijdag 17 februari 2017 om 16:39