Weinig fiducie in titelprolongatie: 'Dan zal PSV zes keer met 8-0 moeten winnen'

Weinig fiducie in titelprolongatie: 'Dan zal PSV zes keer met 8-0 moeten winnen'

vrijdag 17 februari 2017 om 20:14

Dennis Rommedahl speelde in het verleden voor PSV en Ajax, maar hij ziet beide ploegen achter het net vissen in de titelstrijd. De ex-rechtsbuiten denkt dat Feyenoord standhoudt, al sluit hij een mindere periode van de Rotterdammers niet uit.

"Feyenoord staat met vijf punten voorsprong bovenaan, maar kan zomaar een dip krijgen. Alles ligt nog open", laat Rommedahl weten aan ELF Voetbal. "Voor PSV is dat ook nog mogelijk. Als ze winnen van Feyenoord en Ajax, en Ajax weer van Feyenoord wint, is het gat al bijna gedicht. Maar eerlijk gezegd zie ik Feyenoord dit seizoen niet meer vier keer verliezen."

Rommedahl ziet bovendien nog een extra handicap voor PSV, dat acht punten achterstand heeft. "Eigenlijk zijn het negen punten", stelt de voormalige Deense snelheidsduivel. Feyenoord en Ajax hebben ook een veel beter doelsaldo. Dan zal PSV zes keer met 8-0 moeten winnen. Maar zij zullen zich focussen zodat ze nergens puntenverlies lijden. Dat kan ook met een kleine zege."

De Eindhovenaren nemen het zaterdag op tegen NEC, waar Rommedahl eveneens een verleden heeft. "Ik denk niet dat PSV veel problemen zal hebben. Maar een grote uitslag verwacht ik niet. Vorige week zat ik op de tribune tijdens de wedstrijd tegen FC Utrecht. Het was niet goed, maar PSV won wel met 3-0. Ook Ajax en Feyenoord winnen de laatste tijd op deze wijze."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 20:28
dennis is goed in open deuren intrappen
Vind ik leuk
jaja_PSV +19708
vrijdag 17 februari 2017 om 20:28
Zucht.. Wij kunnen ook tellen, hebben we rommelfrut niet voor nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:29
Het is duidelijk dat wij kampioen worden, psv is voor ons niet eens meer een concurrent en Feyenoord kan het ons nog wel lastig maken maar toch zullen wij aan het einde van dit seizoen bovenaan staan
Vind ik leuk
MeAgain +3861
vrijdag 17 februari 2017 om 22:29
Zei je vorig seizoen ook toch? We weten allemaal hoe dat is afgelopen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 07:43
Haha, je praat wel alsof Feyenoord onder jullie staat. Ik weet niet of je het doorhebt, PSV staat slechts 3 punten achter jullie, en Feyenoord 5 punten voor.

Waar ik op hoop is dat PSV beide toppers wint, en Ajax wint in De Kuip. Dan heeft Feyenoord nog maar twee punten voorsprong op zowel Ajax als PSV. Ey, zo'n spannend einde aan het seizoen zie je niet vaak, toch? ;-)
Vind ik leuk
Vonkie +208
vrijdag 17 februari 2017 om 20:35
Wat een lulkoek, en gewoon plaatsen, man man man, als als en misschien, en dan hebben we het nog niet eens over meteorieten en draken.
Vind ik leuk
The Rock +1269
vrijdag 17 februari 2017 om 20:42
elk puntverlies van feyenoord kun je meteen een mindere periode noemen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:49
Doelsaldo van Ajax is 6 beter tov PSV. Dat kan in één weekend geregeld zijn. Feyenoord (+20 tov PSV) is inderdaad lastig. Dat ga je denk ik niet meer goedmaken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 20:49]
Vind ik leuk
Polly11 +1842