'Iedereen is enthousiast over die doellijntechnologie, maar ik vind het doorslaan'

'Iedereen is enthousiast over die doellijntechnologie, maar ik vind het doorslaan'

Gepubliceerd: dinsdag 28 februari 2017 om 08:14di 28-02-2017 om 08:14

Oud-doelman Piet Schrijvers vindt het enthousiasme over doellijntechnologie overdreven. PSV-keeper Jeroen Zoet was tegen Feyenoord de 'dupe' van de nieuwe techniek.

Schrijvers heeft medelijden met Zoet. "Hij stopt die bal op zich goed en ik vind het zielig voor hem dat het dan misgaat bij het opstaan", zegt Schrijvers in De Telegraaf. "Iedereen is zo enthousiast over die doellijntechnologie, maar ik vind dat het wel een beetje doorslaat. De techneuten nemen het voetbal over op deze manier. Dit was normaal nooit een goal geweest."

Hans van Breukelen weet hoe het is om als PSV-keeper een fout te maken in De Kuip. De huidige technische directeur van de KNVB speelde de hoofdrol bij het beroemde 'polletje-incident'. "Hoe vervelend ik het ook vind voor Jeroen en hoe geweldig ik het ook vind dat technische hulpmiddelen een rol spelen in zo’n topwedstrijd, toch wil ik er niet op ingaan."

Van Breukelen houdt zich dus op de vlakte. "Ik bevind me in een lastige situatie, omdat ik in mijn positie niet altijd kan vertellen wat ik ergens van vind. Je kunt niet als persoon of als oud-doelman je mening geven, omdat je altijd als KNVB-functionaris wordt beschouwd."

Plaats een reactie

Nightcrawler +6178
dinsdag 28 februari 2017 om 08:19
Een bal die over de lijn is, is een goal. Wat hebben al die dinosaurussen toch te janken.

Leve de moderne technologie
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
dinsdag 28 februari 2017 om 09:36
Is echt janken ja.
Die technologie is er gekomen omdat het vaak moeilijk te zien is of een bal echt over de lijn is of niet. En dat dat in dit geval moeilijk te zien was (zeker het moment zelf), daar kan niemand het mee oneens zijn!

Dit is ook een fout van de keeper in een unieke situatie, het zal na zondag niet zo heel vaak meer voorkomen.

En dan is raar dat ze naar het systeem wijzen.
Vind ik leuk
dinsdag 28 februari 2017 om 08:20
Het was gewoon dom van Zoet, en een geldig doelpunt. Simpel.
Vind ik leuk
dinsdag 28 februari 2017 om 08:35
Meneer Schrijvers, waarom nog werken met goals als je een bal die over de lijn is niet als goal wilt accepteren. Speel dan op statistieken zoals: balbezit, de meeste correcte passing en de technische hoogstandjes. Kolder natuurlijk, maar daar verschuilen veel supporters zich wel achter. Het gaat om goals en als die dan vallen, moeten ze ook als zodanig geïnterpreteerd worden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
dinsdag 28 februari 2017 om 08:59
Liever de technologie die een beslissing bepaalt, dan de emotie.
Vind ik leuk
jollyrogers +8444
dinsdag 28 februari 2017 om 09:44
jongens, stop noy eens ney zaniken over die techniek. het was toch gewoon een doelpunt. we houden toch van het spelletje en willen dat het zo eerlijk mogelijk gebeurd. ja lullig voor zoet, maar n goal is n goal
Vind ik leuk
dinsdag 28 februari 2017 om 10:00
Jankers zijn het doe niet mee gaan met de moderne techniek.
Vind ik leuk
Olfie +5629
dinsdag 28 februari 2017 om 10:06
Wat een onzin verkondigt van breukelen nou weer. Hij moet zich toch voor 100% achter deze technologie plaatsen?!
Vind ik leuk
soksa +1763
dinsdag 28 februari 2017 om 11:22
Helemaal mee eens!! Knvb introduceert het. Het werkt. Hoe kan hij als knvb persoon hier dan opeens niet positief over zijn?
Vind ik leuk
soksa +1763
dinsdag 28 februari 2017 om 11:15
Wat een gezeur weer. Dit zijn precies de vervelende personen die er voor zorgen dat het voetbal jaaaaren achter loopt op andere sporten. Tuurlijk is het zielig voor Zoet. Maar de regel is dat als de bal over de lijn is, is het een goal. Dan kan je niet zeggen 'ja maar hij is maar een beetje over de lijn dus dan tellen we hem niet'
Je moet ergens een grens trekken. Net zoals met verkeersboetes. Als ik 4 kilometer te hard rijd word ik ook geflitst. Dan kan ik wel zeggen wat maakt die 4 km nou uit ik ben toch niet heel gevaarlijk bezig maar ook daar zal je het gewoon moeten accepteren omdat je nou eenmaal een grens moet trekken. Dit is toch 100 keer beter dan dat de scheids het moet beoordelen ( die het niet altijd goed kan zien)
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
dinsdag 28 februari 2017 om 11:55
Noem me maar een Calimero, maar wel verrassend dat PSV beide topwedstrijden die ze uitspelen, moeten spelen met Hawk-eye. Het doelpunt is terecht, sta hier helemaal achter. Maar ik snap niet waarom dit niet bij alle 3 de topclubs in het stadion zit. Tevens dient het volgend seizoen overal te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 28 februari 2017 om 12:34
Ik ben van mening dat wanneer je doellijntechnologie toepast, je het moet doen bij alle clubs.
Ik vind, nu het alleen bij Feyenoord wordt toegepast( in de 1e competitiehelft bij Ajax , het toch een vorm van competitievervalsing.
Bij de andere clubs wordt een al dan niet goal, geconstateerd door de "arendsogen" van scheids-en grensrechter,
Het argument dat het te duur zou worden, is natuurlijk baarlijke nonsens; begin er dan helemaal niet aan en laat ruimte voor menselijk falen,
Vind ik leuk
dinsdag 28 februari 2017 om 19:01
Hoe vaker ik het zie hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het doelpunt pas tot stand kwam toen Zoet ging staan en de bal naar zich toe trok. Toen ging de bal pas over de lijn. Dat verklaart ook waarom het klokje van Nijhuis pas later afging en Nijhuis aanvankelijk door wilde laten spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws