Als we spelen zoals vandaag, dan hoef je niet over een kampioenschap te praten

"Als we spelen zoals vandaag, dan hoef je niet over een kampioenschap te praten"

zondag 19 maart 2017 om 16:55

De droomweek van Matthijs de Ligt kreeg zondag op Woudestein een vervelend einde. Excelsior snoepte twee punten af van Ajax, na een fout van De Ligt bij de 1-0.

De zeventienjarige Ajacied leverde bal zomaar in, waarna Excelsior op voorsprong kwam. "Dat was een slecht moment van mij. Klote, maar ik moest door. Je kunt er niet in blijven hangen. Er waren nog zeventig minuten te spelen", blikt De Ligt tegenover FOX Sports terug op het moment.

De Ligt wil niet spreken van een leermoment. "Dat slaat nergens op. We spelen om de titel. Dan mag je geen fouten maken. Leeftijd maakt dan ook niks uit."

De achterstand van Ajax op koploper Feyenoord is nu zes punten. Is het kampioenschap verspeeld? De Ligt: "Als we spelen zoals vandaag, dan hoef je niet over een kampioenschap te praten. Het was onvoldoende. Het wordt een lastige opgave."

Plaats een reactie

tomawa +90
zondag 19 maart 2017 om 16:59
Dacht dat ie de Ligt zo goed was dat het Nederlands elftal op hem zat te wachten. Laat maar ff niet mee spelen zeker!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:00]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:01
Lichie was zeker even uit!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:05
Omdat hij een foute bal gaf, van Bruma kan jij daar 10000 DVD's mee vullen.......
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:11
Bruma heeft zich inmiddels wel al bewezen op topniveau (Champions League), dat kunnen we van de Ligt (nog) niet zeggen.

Dit hoort erbij, fouten maken. Wordt hij alleen maar beter van, is mooi om te zien dat hij wel aan durft te geven dat hij een grote fout maakte.
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 17:14
Tuurlijk....hij maakte 1 foutje.

Maar verder speelde hij, als een van de weinige bij Ajax, een prima wedstrijd! !
Vind ik leuk
T&T +9041
zondag 19 maart 2017 om 18:19
Ja en het wordt nu wel overdreven, maar maar je kan niet ontkennen dat hij wel erg makkelijk geselecteerd werd.
Er zijn spelers die 1/2 jaren goeie ontwikkelingen meemaken. En nog worden ze overgeslagen.
Dus voor is het begrijpelijk.
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 18:53
Het is aan Blind en de zijnen!
Voor mij had hij heus niet geselecteerd hoeven worden.
Als er niet zoveel blessures waren bij Oranje dan was dat ook niet gebeurd.

Maar goed, die zijn er wel en blijkbaar weinig alternatieven.
Hij zal niet spelen tegen Bulgarije, misschien een invalbeurtje tegen Italië.
Hij is de verdediger van de toekomst dus een beetje proeven aan Oranje kan geen kwaad.

Iedereen doet zo overdreven gestresst hier!;-).


Vind ik leuk
T&T +9041
zondag 19 maart 2017 om 19:00
En daar heb je gelijk in , maar die Blind(e) heeft natuurlijk een walm van vriendjespolitiek om zich hangen. En daardoor heeft hij de schijn tegen.
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 19:50
Veel Ajacieden zijn geen ook fan van Blind.
Is op een discutabele manier bij Ajax vertrokken destijds.

Hij nam het toen op voor van Gaal ipv zich achter JC ('revolutie') te scharen.

Dat is hem (nog steeds) erg kwalijk genomen.

Dus ja..... vriendjespolitiek. ....zeg het maar.
Zoveel vrienden heeft hij bij Ajax niet (meer).

Vind ik leuk
T&T +9041
zondag 19 maart 2017 om 19:59
Ja vriendjespolitiek​ bij de KNVB dan hè.
De manier hoe hij aan zijn baantje is gekomen en de vriendjes met wie hij zichzelf omringd.
En dat neem ik de Ajacieden ook niet kwalijk.
Maar je kan niet ontkennen dat die​ Blind (e) Kameleon ogen heeft , en 1 van​zijn ogen staat permanent op Ajax gericht.
;-)
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 20:15
O bedoel je zo. Bij de KNVB.....

Maar goed. ... Ben ook geen Blind fan.
Wordt tijd, dat hij opzout.

Jammer dat Koeman destijds de job als bondscoach niet kreeg. (ook Hiddink maakte er al een zooitje van).

Maar da's achteraf...;-).
Vind ik leuk
T&T +9041
zondag 19 maart 2017 om 20:18
Nou das mooi dat we het daarover eens zijn. nu kan ik met gerust hart vol voor Ajax juichen tegen Schalke.
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 20:19]
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 20:21
Haha, mooi man! !
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Lekker gefundeerd opnemen in Oranje!

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Ricklek +1320
zondag 19 maart 2017 om 17:24
Nou wat doe je nog in Nederland ga lekker naar Duitsland ofzo doei doei
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:41
Dat zou wel heel oppervlakkig zijn... of niet?

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:44]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Maar deze verdelde a1 speler gewoon blijven oproepen blind! Wat een lachertje is dat Ajax en haar sympathisanten van de KNVB ook
Vind ik leuk
2cents +28887
zondag 19 maart 2017 om 17:01
Wat een top reactie van deze jongeling. Zowel over zijn fout, het spel en het kampioenschap. Buiten die fout deed hij het gewoon erg goed. Sanchez verloor de eerste helft zowat elke bal maar had geluk dat er niets uit kwam. De Ligt verprutst één bal en het is een goal.

Staat hij na de wedstrijd als een echte prof de pers te woord. Zonder excuses. Mooi.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:03
Gewoon een domme fout.Niet overheen lullen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +11259
zondag 19 maart 2017 om 17:44
Jongeren maken en mogen fouten maken.
Maar daarom horen die ook niet in oranje thuis.
Vind ik leuk
darmianto +5310
maandag 20 maart 2017 om 00:03
Dat ben ik wel met je eens. Helaas zijn door blessures de alternatieven dun gezaaid. Geeft maar aan dat het niveau van Oranje zeer bedenkelijk is.

Daar kan de Ligt niet zo veel aan doen, hij zal voor de kwalificatie denk ik geen speelminuten krijgen maar Oranje zal vanaf de grond toe opnieuw opgebouwd moeten worden.

Ik ben als Ajacied totaal geen fan van Blind maar ik geef het je te doen want afgezien van Robben hebben we 0,0 toppers beschikbaar, ja van Dijk maar die is geblesseerd en het is te hopen dat jongens als de Ligt zich gaan ontwikkelen tot steunpilaren van het nieuwe Oranje.

We zijn jaren lang verwend eigenlijk als relatief klein voetballand en nu zitten we qua doorstroom in een dip. Kan gebeuren maar hoewel ik Blind een enorme kwal vind, Bert van Marwijk had gewoon dikke mazzel met wat er toen opgesteld kon worden en hij heeft nu eenmaal niet de kwaliteiten zoals van Gaal om een middelmatige selectie 200% boven kunnen te kunnen laten presteren helaas.
Vind ik leuk
Leeuw +2101
zondag 19 maart 2017 om 17:02
Geen fijne generale voor Oranje, maar hij is pas 17 en kan nog van leren.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:45
Grappig....

Ik denk dat de kans groot is dat wanneer het een speler van een andere club betrof deze als 'niet goed genoeg' bestempeld zou worden.... maar nu is de speler nog jong en kan hij er nog van leren...

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:04
De Ligt is een geweldig talent van 17 jaar! Maar door zijn gebrek aan ervaring zal hij nog weleens een foutje maken. Helaas was deze van vandaag een hele dure.
Vind ik leuk
cj_fey +2179
zondag 19 maart 2017 om 18:42
Achteraf wel, maar met de status van Ajax hadden ze daarna de boel gewoon recht moeten zetten. Maar daar is waar het gefaald heeft, in het collectief.
Mijn mening, ieder mag er het zijne van denken.
Vind ik leuk
darmianto +5310
maandag 20 maart 2017 om 00:05
Precies, die kwastenkop Traore liep vorige week na zn inkoppertje te roepen dat hij de juiste reactie gaf op de kritiek maar speelde vandaag weer als een natte krant.

Iedereen was wel overtuigd dat hij het goed zou doen toen hij gehuurd werd maar dat valt tot nu toe zwaar tegen..
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:09
alles ist vorbei.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:11
Deze jongen is uit het goede hout gesneden, geen twijfel over mogelijk, en wat de rest zegt is jaloersie, wat wij hebben bij vilehena heeft de rest met De Ligt zielig maar helaas zo werkt het in het voetbal, of ook in het leven miss
Vind ik leuk
Teo Smith +10533
zondag 19 maart 2017 om 17:13
En je staat weer met je beide benen op de grond.
Het hoort erbij, je bent nog maar 17, dit is een leer moment, en nou door pakken en niet te veel leren van Heiko. ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:35
Hij heeft zich daarna prima hersteld
Vind ik leuk
FSCeara +1953
zondag 19 maart 2017 om 17:49
Je verliest de titel uit zicht door fout van hem. zoals hij zelf zegt dit zijn fouten die je ongeacht je leeftijd niet mag maken als je kampioen wil worden en zeker niet in Oranje
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:59
Ik zeg ook; hij heeft zich DAARNA prima hersteld
Vind ik leuk
FSCeara +1953
zondag 19 maart 2017 om 18:05
speelde geen slechte wedstrijd maar fout is vandaag catastrofaal en kan daarna zich goed hebben herpakt maar blijft puntverlies mede door hem. Al moet de voorhoede muv Kluivert zich diep en diep schamen
Vind ik leuk
cj_fey +2179
zondag 19 maart 2017 om 18:44
Zoals ik hierboven al zei

Achteraf bezien wel, maar met de status van Ajax hadden ze daarna de boel gewoon recht moeten zetten. Maar daar is waar het gefaald heeft, in het collectief.
Mijn mening, ieder mag er het zijne van denken.
Vind ik leuk
FSCeara +1953
zondag 19 maart 2017 om 19:15
Dat ben ik met jou eens. Feyenoord heeft een beter gebalanceerd team. En ben blij dat titel naar jullie gaat. Ik heb geen favoriet in Nederland tenminste niet die voor de titel kunnen meedoen, niet eens in de JL. maar heb minste met Ajax. Maar kan hierin wel objectief oordeel geven van hoe ik het zie
Vind ik leuk
FSCeara +1953
zondag 19 maart 2017 om 17:47
maakt 2 fouten in de laatste 3 wedstrijden waar direct goals uit vallen.
Heeft als hij zich blijft door ontwikkelen mooie toekomst in vooruitzicht maar momenteel niet voor Oranje
Vind ik leuk
flipper +605
zondag 19 maart 2017 om 18:57
open deur
Vind ik leuk
darmianto +5310
zondag 19 maart 2017 om 19:24
Leeftijd is helaas wel degelijk een probleem, dit soort concentratiefouten, tja, het gebeurd gewoon op die leeftijd.

Vervolgens staan er voorin een kwastenkop die ik liever gisteren dan vandaag zn biezen zie pakken terug naar Chelsea en een wannabe Robben die een redelijke pot afwisselt met een stuk of 6 slechte.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:27
Jij zal er wel vertrouwen uit gehaald hebben oranje klant ! Want wat speelde je als een,baas van oranje ! Blind goed gezien zeg , Martijn in oranje !
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:25
Hij is wel volwassen al en groot voor een zeventienjarige. Ik geloof dat het een toekomstige wereldtopper is maar oranje moet je echt niet doen. Kijk naar vlaar toen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Als we spelen zoals vandaag, dan hoef je niet over een kampioenschap te praten"