Van Hooijdonk bekritiseert Blind: Is dat een goed signaal naar deze jongen toe?

Van Hooijdonk bekritiseert Blind: "Is dat een goed signaal naar deze jongen toe?

zondag 19 maart 2017 om 23:40

Ook aan tafel bij Studio Voetbal is de Oranje-oproep van bondscoach Danny Blind voor Matthijs de Ligt voldoende voer voor discussie. Pierre van Hooijdonk en Sjoerd Mossou snappen niet echt dat de piepjonge Ajax-verdediger (17) nu al bij Oranje wordt gehaald.

"Het is een jongen van zeventien. Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld in de Eredivisie? Een stuk of vijf?", aldus Mossou. "Dan denk ik: het is wel een centrale verdediger. Het moet wel een beetje een betrouwbare speler zijn. Als het nou een fladderende rechtsbuiten is..Ik vind dit toch wel een beetje gek."

Van Hooijdonk snapt er ook weinig van. "Is dat een goed signaal naar deze jongen toe? Na vier wedstrijden? Tuurlijk is het een talent, dat zien we allemaal wel. Hij kan echt wel wat. Als je heel kritisch gaat kijken, tijdens Kopenhagen-uit zag hij er niet goed uit. Tegen Excelsior ook niet. Doe rustig aan met zo iemand."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 23:46
Pierre moet gewoon lekker gaan golfen..
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:55
Pierre heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 06:43
Pierre is een jankerd keepertje van Italië is ook 17 hoor je geen italiaan over neem de ligt lekker mee laat um wennen en laat um 10 min spelen mocht dat nodig zijn zo krijgt ie wel de ervaring mee
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:19
keepet van Milaan heeft er al bijna anderhalf seizoen opzitten.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:19
keeper
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:36
Ervaring op doen doet ie maar lekker bij Ajax of jong Oranje. Ik ken ook nog wel een aantal PSV-ers of Feyenoorders die graag ervaring op willen doen. Je vergelijking met de keeper van Milan gaat volkomen mank, maar dat begrijp je zelf ook wel.

De Ligt kan er weinig aan doen, maar de argumentatie van de bondscooach is zo lek als een mandje. En daarmee gaat hij zijn eigen graf graven.
Vind ik leuk
United +24984
maandag 20 maart 2017 om 12:37
Hij is 18.
Vind ik leuk
United +24984
maandag 20 maart 2017 om 00:17
Die blijft er inhangen he! Daar dacht ik dus ook aan. Met z'n Kazim.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
zondag 19 maart 2017 om 23:47
Nou tis weer wachten op de ajax fans die van Hoojjdonk gaan afschieten.
Ook al zit hier waarheid in. Wat is de toegevoegde waarde voor van Ligt om na 2 cruciale fouten zelfs voor Oranje te worden geselecteerd?
Hij heeft Feyenoord eigenhandig het kampioenschap in handen gegeven.

Over Oranje: laat hem nou eens focussen om een goede serie neer te zetten bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 01:03]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:51
Hij moet zich eerst maar eens een volledig seizoen laten zien in de ED en Europa, zien we dan wel verder. Iedereen die er objectief ( en dus niet met een gekleurde bril) naar kijkt, zal dat vinden.
Vind ik leuk
chicken +2889
maandag 20 maart 2017 om 00:12
Das niet helemaal waar..onana hielp ook mee tegen Groningen.
Vind ik leuk
United +24984
maandag 20 maart 2017 om 00:20
Dat was een arbitrale fout ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 02:08
Wat studio voetbal ook liet zien, dat De Ligt op die fout na, de beste Ajacied was, veel goede aanvallende acties, veel goede verdedigende acties, speelde perfect, op die fout na, hij had verwacht dat Sanchez meer naar achter stond, fout om niet goed te kijken, dat doet hij ook nooit meer, natuurlijk gaat het alleen maar over die fout, maar ja verder speelde hij weer goed, mag ook wel gezegd worden omdat het zo was.
Vind ik leuk
bits +2510
maandag 20 maart 2017 om 02:39
Maar die fout kost je zo ongeveer het kampioenschap. Zoals zo vaak, je kan goed spelen maar het gaat om het resultaat. Je kan bij elke fout (blunder) blijven zeggen die maakt hij nooit meer, maar hij maakt ze wel. En precies daarom komt zo'n selectie voor het Nederlands elftal nogal vroeg. Hij komt er wel, maar zo gaat het te snel. Overigens blijf ik Sinkgraven op linksback nogal schrijnend vinden, hij word uitgekapt in de 16 door Ryan Koolwijk..Dat kan gewoon echt niet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:24
Onzin, ik zie elke week top verdedigers de fout ingaan, De Ligt speelde verder top, hij is geen 17jarige robot, ja het was een fout maar we kunnen dan ook weer overdrijven, alsof wij top verdedigers hebben die nooit een fout maken, nou dus wel, dus vind het wel een beetje zoeken naar fouten.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 06:43
Elke week zie jij top verdedigers fouten maken?? Ik niet... en zeker niet van het formaat war deze jongen laat zien. Tegen Kopenhagen als een kleine jongen weggezet en laten we het over gisteren maar niet hebben...

Maar deze jongen wordt blijkbaar heel wat vergeven. Wanneer hij bij een andere club had gespeeld was hij al lang en breed bestempeld als 'niet goed genoeg'. Nu is hij alleen maar jong en kan hij leren van zijn fouten.
Nee, zijn selectie slaat he-le-maal nergens op.


-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 06:01
He blufke daar word je ook op afgerekend als verdediger
Vind ik leuk
Sazzz +6166
maandag 20 maart 2017 om 08:04
Eigenhandig? Hoe overdreven. Je zou toch bijna denken dat hij de enige in het team is en zo'n fout niet gerepareerd kan worden door meer te scoren dan 1x...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:52
Die jongen leest en ziet waarschijnlijk ook wel de positieve en misschien wel vooral de negatieve reacties uit het land vanaf het moment dat Danny Blind bekend maakte dat hij bij de selectie zou zitten.

Dat die jongen dus na een paar goede wedstrijden in Ajax-1 op 17-jarige leeftijd bij het 'grote Oranje' wordt gehaald is natuurlijk niet zijn schuld maar die van de bondscoach.

Wil niet meteen concluderen dat zijn cruciale fout vanmiddag iets met de keuze van Danny Blind te maken heeft maar je hoofd slaat toch wel een beetje op hol denk ik.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:01
Ik vind het onnodig druk leggen op de brede schouders van deze knul. Geef m de tijd.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:28
Exact.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:00
Helemaal eens met pierre. Toptalent maar laat m nou eerst lekker een seizoen basis spelen en een paar foutjes laten maken. Hij komt er vanzelf met zoveel fysiek en talent.
Vind ik leuk
Sazzz +6166
maandag 20 maart 2017 om 08:05
Goh, Van Hooijdonk maakt een keertje een goed punt. En nog een punt, die wij leken al lang zelf gemaakt hadden ook. Toch knap van Van Hooijdonk
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:04
Hij zit er vaak naast maar Van Hooijdonk heeft wel degelijk een heel goed punt.

Pierre van Hooijdonk for president.......
Vind ik leuk
2cents +25215
maandag 20 maart 2017 om 00:20
1 goed punt en dan al president? Je schiet door. ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:22
Persoonlijk word ik vaak moe van analisten.
En zeker van, Van Hooijdonk.

Maar Pierre heeft in deze gelijk.
Rustig aan met onze oogappel Matthijs de Ligt.
Vind ik leuk
FSCeara +1975
maandag 20 maart 2017 om 00:23
Heeft Pierre het een keer bij het rechte eind word hij weer afgeschoten.
Vind ik leuk
2cents +25215
maandag 20 maart 2017 om 00:25
Waar hadden al die praatprogramma's anders over moeten praten deze week? Over wie er op doel moet staan? Of Sneijder nog wel op het middenveld kan internationaal? Of Strootman of Zoet nog wel bij de selectie horen? (Schijnt namelijk dat als je een fout maakt waar een goal uit valt je niet bij Oranje mag.)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:43
Speel 3 wedstrijden voor Ajax en je weet dat je kandidaat bent voor Oranje. Zeker met deze bondscoach. Snap de discussie niet zo goed.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 06:53
Eindelijk iemand die een keer peper in de pot doet om dat programma op smaak te houden...zal waarschijnlijk ook zijn laatste optreden zijn in dat programma....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:00
Hij was lekker bezig gister ! Hij kan zich moeiteloos inpassen in oranje met zon fouten . Hij valt niet op. Ik zeg goed bezig blind.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:17
Ik snap de discussie over de Ligt niet. Blind heeft gewoon een heel apart selectiebeleid, het selecteren van de Ligt past daar goed in. Hij selecteert volgens de waan van de dag.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:55
Pierre heeft hier natuurlijk gewoon gelijk.
Ondanks dat ik ook denk dat dit een hele grote gaat worden.

Prima om mensen eens er aan te laten ruiken, maar dit is veel te vroeg.
Vind ik leuk
Polly11 +1057
maandag 20 maart 2017 om 08:09
Precies, laat hem eerst in jong oranje spelen en twee jaar vaste basis Ajax.
Vind ik leuk
EddyT67 +1645
maandag 20 maart 2017 om 08:21
In deze helemaal met Pierre eens. Daarbij komt die jongen nu onder een vergrootglas te liggen. Meer druk. Zijn slipptertje liet zien dat ook de Ligt gewoon fouten kan maken. En dat is natuurlijk heel normaal voor een jongen van zijn leeftijd. Maar de selectie van Oranje slaat natuurlijk helemaal nergens op. "Maar Blind heeft hem ook wel eens bij Jong Ajax gezien". Staat hij daar dan zijn selectie te maken? Bij wedstrijden van Jong Ajax? Ik denk dat die ook voor de Ligt zelf helemaal niet goed is. Dit schept verwachtingen voor die jongen die bijna niet waar te maken zijn.
Vind ik leuk
Mass +204
maandag 20 maart 2017 om 08:31
De Ligt heeft natuurlijk helemaal niks te zoeken in het Nederlands Elftal, aardige speler maar meer ook niet.
Wie was trouwens die jaknikkende zoutzak naast van Hooijdonk?
Vind ik leuk
Jung +117
maandag 20 maart 2017 om 08:32
Het is eigenlijk helemaal geen discussie, deze jongen wordt opgeroepen bij gebrek aan beter. Als Bruma en Van Dijk fit waren geweest dan was De Ligt nooit opgeroepen...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:20
Selectie van De Ligt is natuurlijk ook lachwekkend. Het heeft totaal geen nut om hem te selecteren. selecteer dan een Gouweleeuw of Letchert zelfs een De Roon is een betere optie.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 14:57
Bijvoorbeeld, Bottegin speelt 10 jaar in NL en zou het ook willen... heb je iig een speler die er staat.
Vind ik leuk
Tiesto1 +266
maandag 20 maart 2017 om 18:41
ik weet niet welke kant ik moet kiezen..... van Hooijdonk of Blind. Kiezen uit twee kwaden al neig ik in deze van Hooijdonk gelijk te geven.
Vind ik leuk
Cookee +1800
maandag 20 maart 2017 om 19:24
Blind jaagt de beurskoers op, selecteert elke Ajacied die op een veld staat.
Elke speler van Ajax waarvan we de naam al lang weer kwijt zijn heeft een Oranje-cap.
Je kunt 200 wedstrijden in de benen hebben, maar als Ajax eentje met 3 wedstrijden heeft,
dan ben je kansloos voor selectie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hooijdonk bekritiseert Blind: "Is dat een goed signaal naar deze jongen toe?